Wat aan te schaffen?

Pagina: 1
Acties:

• merlin_33
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-07 11:44
Ik kan weer aan een pc prive project mee doen.
Dit is mijn kans om van de beperkingen van mijn k7v MoBo af te komen.
Het zwaarste werk wat de nieuwe pc moet doen is dv editing en Photoshop.
Alleen mijn fire wire kaart (pinnacle) en g4 64 mb en sb live verhuisen mee
Het systeem gaat in mijn oude aopen kast met 300 watt voeding.
Het systeem moet uitermate stabiel zijn voor dv editing ( een paar uur werk naar de klote of schokkerig beeld zijn uit den boze)

Ik denk aan het volgende:

Asus p4s533 vanwege fsb 533 en 133 uDma
p4 2.4 fsb 533
3 X 512 mb ddr pc333/pc2700
3 x maxtor 80 gyg 7200 rpm uDma 133
Aopen dvd rw dvrw 241pro
logitech corless desktop optical

toch twijfel ik daar het MoBo een sis chipset heeft
Een ander MoBo heeft alleen geen ondersteuning voor 333/2700 ddr en 533 fsb

Ik las iets vaags over ddr dat je geen 3 chips kan plaatsen klopt dit ? ( waarom 3 slots?)

Ook las ik iets over het aansluiten van meer ide apparaten dan 4 ( 8 namelijk)
Hoe werkt dit? vertraagd het de snelheid van schrijven?

Wat is wijsheid aub

Als licht valt ligt licht, maar hoe kan iets zo licht als licht nu vallen? Verlicht mij.

• Sebazztiaan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:22

Sebazztiaan

sebas!

Het is zowiezo wijs om een andere voeding aan te schaffen, want 300W is aan de krappe kant en het zal zonde zijn als hij het niet trekt met een GF4 en een SBlive!

[quote] Ook las ik iets over het aansluiten van meer ide apparaten dan 4 ( 8 namelijk)
Hoe werkt dit? vertraagd het de snelheid van schrijven? [/qoute]

Ja het vertraagd iets de snelheid van je systeem, omdat dit een software matige oplossing is en dus moet de proc het werk doen, met een P4 2,4 neem ik aan dat je daar verder weinig last van zal gaan krijgen.

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:18
Als je toch 80GB hd's wil, dan is de wd800jb met zijn 8MB buffer echt een aanrader
als je een review van deze hd wilt zijn gebruik dan de search of kijk anders ff op storagereview.com

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

merlin_33 schreef op 16 september 2002 @ 09:05:
Ik kan weer aan een pc prive project mee doen.
Dit is mijn kans om van de beperkingen van mijn k7v MoBo af te komen.
Het zwaarste werk wat de nieuwe pc moet doen is dv editing en Photoshop.
Alleen mijn fire wire kaart (pinnacle) en g4 64 mb en sb live verhuisen mee
Het systeem gaat in mijn oude aopen kast met 300 watt voeding.
Het systeem moet uitermate stabiel zijn voor dv editing ( een paar uur werk naar de klote of schokkerig beeld zijn uit den boze)

Ik denk aan het volgende:

Asus p4s533 vanwege fsb 533 en 133 uDma
p4 2.4 fsb 533
3 X 512 mb ddr pc333/pc2700
3 x maxtor 80 gyg 7200 rpm uDma 133
Aopen dvd rw dvrw 241pro
logitech corless desktop optical

toch twijfel ik daar het MoBo een sis chipset heeft
Een ander MoBo heeft alleen geen ondersteuning voor 333/2700 ddr en 533 fsb
En juist daarom MOET het een SiS chipset hebben, Intel heeft geen DDR oplossing die dit kan evenaren. De nieuwste generatie SiS chipsets kan zich sowieso moeiteloos met Intel vergelijken qua kwaliteit en stabiliteit, dus moet je op basis van de features kiezen. En die zijn in dit geval in het voordeel van SiS :z
Ik las iets vaags over ddr dat je geen 3 chips kan plaatsen klopt dit ? ( waarom 3 slots?)
Marketing. Het is tot nu toe niemand gelukt meer dan 2 DIMMs per kanaal op PC2700 (dus 166MHz) stabiel aan te sturen (Intel kiest er dan voor om PC2700 niet te ondersteunen, SiS en Via geven je gewoon de keuze). Als je 3 DIMMs erin zet wordt het geheugen automatisch naar 133MHz teruggeclocked (PC2100 snelheid)
Ook las ik iets over het aansluiten van meer ide apparaten dan 4 ( 8 namelijk)
Hoe werkt dit? vertraagd het de snelheid van schrijven?
Tja, de eerste 4 apparaten stop je normaal op de in de southbridge geintegreerde controller, als je meer dan dat gebruikt moet je de externe (Promise toch?) controller gebruiken. Deze vreet dan een IRQ en vertraagt de boot lichtelijk. Daar staat tegenover dat als je je snelle HDDs elk een heel kanaal voor zichzelf geeft ze elkaar ook bij burst reads niet in de weg zitten, wat de boel wel versnelt.

Oslik blyat! Oslik!

• merlin_33
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-07 11:44
Bedankt guys
Ik ben uiteindelijk toch maar voor de p4t533 gegaan raid en 32 bit Rambus `(totaal 512 mb)
Harde schijven wd 120 gyg 8 mb cash
aopen dvd rewr
Alleen de noob van mycom gaf me een 533-c MoBo mee en een systeemkast (toch maar nieuw) met maar 200 watt voeding.
Dus morgen sta ik daar weer op de stoep :(

Als licht valt ligt licht, maar hoe kan iets zo licht als licht nu vallen? Verlicht mij.