SSH tunnel via proxy en kennisnet?

Pagina: 1
Acties:

• robbertb
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb wat gelezen hier over ssh tunneling. de werking hiervan is me nog niet echt duidelijk.. ik weet ook niet of het in mijn geval wel mogelijk is.
Ik zit hier op een werkstation die internet krijgt van de proxyserver hier op school en die proxyserver is weer verbonden met kennisnet. Ik kan dus op geen van deze servers dingen aanpassen,maar wel op me werkstation. Wat moet ik precies doen om ssh op me werkstation aan de praat te krijgen? Ik heb zelfs SSH al op poort 80 draaien thuis, maar dat werkt niet zomaar, ik vergeet zeker iets..

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Je moet zorgen dat je ssh client via de proxy server connect.

Volgens mij kan Secure Crt dat wel als ik me niet vergis.

• robbertb
  • Niet online
[Airwolf] schreef op 16 september 2002 @ 09:18:
Je moet zorgen dat je ssh client via de proxy server connect.

Volgens mij kan Secure Crt dat wel als ik me niet vergis.
Ja ik gebruik ook Secure CRT met als type SOCKS5 (no authentication), ip 10.0.4, poort 8080.. tis geloof ik een novell server. ook op socks 4 lukt et niet
Maar hoe zit het met tunneling dan?

Verwijderd

in openSSH gaat het als volgt: (voorbeeld)
code:
1
SSH [-l gebruikersnaam] -L12345:213.239.154.35:80 hostnaam.domein.com

als je nu in je browser http://localhost:12345 intoetst kan je tweakers.net bekijken zonder dat het voorkomt in je logs. alles gaat encrypted. met de -R optie gaat het precies andersom.

• robbertb
  • Niet online
Verwijderd schreef op 16 September 2002 @ 09:31:
in openSSH gaat het als volgt: (voorbeeld)
code:
1
SSH [-l gebruikersnaam] -L12345:213.239.154.35:80 hostnaam.domein.com

als je nu in je browser http://localhost:12345 intoetst kan je tweakers.net bekijken zonder dat het voorkomt in je logs. alles gaat encrypted. met de -R optie gaat het precies andersom.
Maar dat typ je dus allemaal in op je werkstation en dat is dus mogelijk met 2 proxyservers zoals ik beschreef in mijn eerste post?
Maar ik wil het gebruiken onder putty of secure crt.. naar me linuxbak thuis..

Verwijderd

Je kunt ook HTTP-tunnel gebruiken, daarmee kun je ook SSH gebruiken i.c.m. bijvoorbeeld Putty. Hier op school werkt dat prima, ook met kennisnet en een IIS proxyserver.

• robbertb
  • Niet online
Verwijderd schreef op 16 september 2002 @ 11:34:
Je kunt ook HTTP-tunnel gebruiken, daarmee kun je ook SSH gebruiken i.c.m. bijvoorbeeld Putty. Hier op school werkt dat prima, ook met kennisnet en een IIS proxyserver.
en hoe doe ik dat precies? waar download ikhet ? de werking ervan is me niet geheel duidelijk.. als ik het logisch zou benaderen dan zou er op mijn server thuis een soort server httptunnel gedraait moeten worden en hier op school een clientversie

• robbertb
  • Niet online
schop ?

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:49
ooit wel eens van Google gehoord ??

Http tunnel werkt btw niet perfect ofzo, ik zit hier namelijk ook achter kennisnet en kazaa en mIRC --> Dcc ontvangen en versturen gaat ook niet :( :(

Weet iemand hier een oplossing voor, volgens mij lukt dat dcc niet omdat je dan direct een iplink legt met iemand en degene die "send" bepaalt de port en alles zit hier natuurlijk dicht :(
Pagina: 1