Windows 2000 Advanced Server

Pagina: 1
Acties:

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:45
Ik ben thuis bezig met het installeren van een Windows 2000 Advanced Server voor mijn netwerk thuis. Ik probeer geen Windows 2000 server omdat ik hier slechte ervaringen mee heb vanwege mijn werk... :r

Nu krijg ik, als ik alles heb geinstalleerd steeds meldingen over services die niet gestart zijn, zoals IP-toekenning aan de clients, de server wisselt om de een of andere vage reden steeds van IP-adres, ondanks dat ik hem een vast IP-adres heb toegekend :( :(

Heeft iemand van jullie toevallig de een of andere handleiding / tutorial waarin iedere stap staat uitgelegd van de installatie van Windows 2000 Advanced Server. Windows 2000 Server mag ook, maar de voorkeur gaat toch uit naar Advanced Server.
Ik heb rondgezocht op alle forums, maar nergens iets kunnen vinden. Ook op internet ben ik aan het zoeken geweest, maar nergens iets kunnen vinden. Ik heb wel een website gevonden (www. windows2000server.nl), hierin zou alle info moeten staan, maar die website werkt niet..

Als jullie mij zouden kunnen helpen.. GRAAAAAG !!

Alvast bedankt..

Ps.. als je een bestand hebt, waarin alles staat, zou je mij dan kunnen vertellen hoe ik daar aan kan komen.. (via mail, of download-link)

Verwijderd

Windows 2000 advanced server en server verschillen nauwelijks van elkaar.
Het verschil zit hem in load-balancing en aantal te gebruiken CPU's.
Dus zeggen dat AS je beter bevalt dan de 'gewone' server is onzin.

Heb je er 2 netwerkkaarten inzitten waarvan er mischien 1 op DHCP staat, of draait er bij jou een DHCP server op je W2K server ?

Zou eerst daar eens naar kijken, en wat staat er in je eventviewer voor melding over de niet gestarte service ?

Verwijderd

Wat is eigelijk het verschil tussen Win2k server en advaced server?

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-06 11:47

bolke

Klikt nu met een Canon R

Verwijderd schreef op 16 september 2002 @ 09:26:
Wat is eigelijk het verschil tussen Win2k server en advaced server?
Clustering, memory, aantal proc's zijn de belangrijkste verschillen.

De server versie is voor 99,9999 % van de thuisgebruikers MEER dan genoeg. want die hebben vaak geen 24GB RAM of 8 proc's en meerdere machines om te clusteren.

http://www.hroling.nl

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:45
Verwijderd schreef op 16 september 2002 @ 09:21:
Windows 2000 advanced server en server verschillen nauwelijks van elkaar.
Het verschil zit hem in load-balancing en aantal te gebruiken CPU's.
Dus zeggen dat AS je beter bevalt dan de 'gewone' server is onzin.

Heb je er 2 netwerkkaarten inzitten waarvan er mischien 1 op DHCP staat, of draait er bij jou een DHCP server op je W2K server ?

Zou eerst daar eens naar kijken, en wat staat er in je eventviewer voor melding over de niet gestarte service ?
Ik kan eigenlijk beter niet kijken in de event-melding, want er staan bijna alleen maar berichten over services die niet gestart zijn, waaronder de DHCP-service, ondanks dat ik die, volgens mij mening, correct heb geinstalleerd.

Ik heb maar 1 netwerk-kaart (3Com) in de server zitten. En de server op mijn werk kan ik niet bekijken, staat in een ruimte waar ik geen toegang tot heb... :(
Dus, als ik jouw bericht bekijk, kan ik beter de 'gewone' windows2000 server gebruiken, i.p.v. de advanced server....
Maar heb je toevallig enige visuele ondersteuning voor de installatie van windows 2000 server/advanced server?

Alvast bedankt voor je hulp

• Arie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:51

Arie

One Man Army

Wat staat er behalve services die niet gestart zijn verder nog in de Event Log? Werkt de NIC naar behoren bijvoorbeeld? Op dit moment is het enige wat ik je zou kunnen aanraden een boek over Windows 2000 - niet kwaad bedoeld.

Not trying to pretend the enemy that I am.

Verwijderd

http://www.google.nl

http://www.microsoft.com/technet

Voor al uw vragen

Tis toch niet zo moeilijk ? 8)7

• cablepokerface
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-01 16:53
misschien heb je die server wel op internet staan en krijg je van je ISP iedere keer als je reboot een nieuw IP ... tis maar een suggestie ....

Verwijderd

bolke schreef op 16 september 2002 @ 09:30:
De server versie is voor 99,9999 % van de thuisgebruikers MEER dan genoeg. want die hebben vaak geen 24GB RAM of 8 proc's en meerdere machines om te clusteren.
voor 99,9999 % van de thuisgebruikers MEER dan genoeg, mits ze genoegen nemen met windows bedoel je :) w2k is voor mij niet goed genoeg :;

edit: Lang geleden dat ik in het WOS-forum was.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2002 10:28 . Reden: Oeps WOS ! ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 september 2002 @ 10:26:
[...]

voor 99,9999 % van de thuisgebruikers MEER dan genoeg, mits ze genoegen nemen met windows bedoel je :) w2k is voor mij niet goed genoeg :;

edit: Lang geleden dat ik in het WOS-forum was.
Wij danken U voor Uw bezoek aan WOS.
Wij hopen dat u een fijn verblijf heeft gehad en graag tot ziens dan maar.
Pagina: 1