LP opnemen op CD

Pagina: 1
Acties:
  • 260 views sinds 30-01-2008

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-08 07:46

TwoR

Gekleurde stippen

Topicstarter
Nou ik heb een korte vraag en ik hoop dat jullie een antwoord weten want ik kom er niet uit.

Hoe kan ik een LP op CD zetten? Kan ik de LP speler zo op mijn pc aansluiten??

Mijn Geluidskaart is een Creative Live 5.1.

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

moet een voorversterkertje tussen omdat het signaal te zwak is, depends on wat voor naald je hebt.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

Ik heb ooit eens een LP speler aangesloten op de microfoon ingang van mijn laptop en zo een CD gemaakt van een LP. Dat werkte heel goed.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:47

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Hoe: opnemen op je pc via je geluidskaart en een goede wave editor (a la cooledit). 1 kant opnemen, en het geluidsspoor dan in afzonderlijke stukjes knippen.

Aansluitgen: Zoals pipo al zei, daar moet je een speciale phono voorversterker voor hebben. O.a. NAD heeft deze als los kastje. Phono in, line-out eruit.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• charlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-03 11:08

charlie

?*?

Als je een goede versterker hebt waarop je pick-up is aangesloten kan je ook de line out (bedoeld voor het opnemen op van die bandjes) naar de line-in van je geluidkaart doorverbinden.

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 08:42

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Microkid schreef op 16 September 2002 @ 08:24:
Hoe: opnemen op je pc via je geluidskaart en een goede wave editor (a la cooledit). 1 kant opnemen, en het geluidsspoor dan in afzonderlijke stukjes knippen.

Aansluitgen: Zoals pipo al zei, daar moet je een speciale phono voorversterker voor hebben. O.a. NAD heeft deze als los kastje. Phono in, line-out eruit.
Wat ook kan is een losse versterker pakken, of een audio setje, die je toch al hebt staan.
Daar sluit je die platenspeler op aan, via de phono ingang, waarna je de line-uitgang,
van de versterker/audiosetje aansluit op de line-ingang van je geluidskaart.
Het signaal nivo van je platenspeler is namelijk anders dan dat van een tuner/tape/cd speler.
Een platenspeler geeft namelijk minder signaalsterkte en bevat minder lage tonen.
Zo'n los kastje versterkt het complete signaal, maar voegt ook extra lage tonen toe.
In een versterker of in een audiosetje zit zo'n kastje ingebouwd.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

• J3roen
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Een Terratec DMX 6fire (niet de lite) heeft een phono ingang direct op de breakout box. Geen voorversterker nodig.

Overigens een super kaart, mooiste geluid wat ik tot op heden uit een PC heb horen komen.

Maar verder je vraag, in jouw geval heb je een versterker nodig, je kunt phono niet direct aansluiten.

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-08 07:46

TwoR

Gekleurde stippen

Topicstarter
Oke bedankt allemaal met deze info moet het volgens mij wel lukken.

Verwijderd

Luitjes hoe belangrijk is de kwaliteit, jullie vergeten de RIAA correctie. Zit standaard in de voorversterker van de versterker, maar niet in de PC. Technisch kan het zonder maar je karakteristiek wordt niet gecorrigeerd, dus afwijkend geluid van origineel!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

In elk geval niet de microfoon ingang gebruiken, er komt wel geluid uit maar vraag niet wat voor :/

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:19

Eraser127

Nijkerk

Verwijderd schreef op 16 september 2002 @ 19:42:
Luitjes hoe belangrijk is de kwaliteit, jullie vergeten de RIAA correctie. Zit standaard in de voorversterker van de versterker, maar niet in de PC. Technisch kan het zonder maar je karakteristiek wordt niet gecorrigeerd, dus afwijkend geluid van origineel!
idd, op een lp worden de lage tonen weggelaten anders worden de groeven te breed, je hebt dus wel een RIAA voorversterker nodig om die tonen weer te corrigeren

My Discogs

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 september 2002 @ 19:42:
Luitjes hoe belangrijk is de kwaliteit, jullie vergeten de RIAA correctie.
En daarnaast geldt ook nog de kwaliteit van de gebruikte phono pre-pre.
Ik heb vorig jaar een Pro-Ject The Phono Box (http://www.project-audio.net) gekocht, speciaal om LP's op CD te zetten. Redelijk goedkoop, lekker klein, en dat zou 't moeten doen.
Maar in mijn geval bleek dat dingetje erg tegen te vallen, en doet de phono-ingang van m'n vorige verserker (Aura Evolution VA100) het een stuk beter. Maar ja, z'n ringkern trafo hoeft nu ook niks anders te doen dan de pre-pre en de voorversterker te bedienen, en daar kan een simpel trafo-blokje niet echt tegenop... :)

Oftewel, wanneer je een phono pre-pre koopt, zorg er dan voor dat je 'm eerst op jouw systeem mag proberen, of dat je 'm terug mag brengen wanneer het resultaat niet is wat je wou.

(mijn draaitafel: Dual CS 505-4, geluidskaart: SB Audigy Platinum, interconnects: Van Den Hul C5)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.