Toon posts:

Meningen over dit systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 83 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hello Tweakerts. Heb vandaag uitvoerig pricewatch gechecked en veel binnen- en buitenlandse hardware-sites bezocht. Uiteindelijk het volgende systeempie bedacht voor mijn baas:

Gigabyte GA-7vrxp 124
Athlon XP 2000+ 110
ATi Radeon 9000 Pro 129
Samsung 512 DDR pc2100 160
IBM Deskstar 120 GXP 40Gb 88 (40 gb is zat voor hem, hij kent Kazaa niet)
Lite-on 52x CdROM drive 27
StyleCase Design Midi-Tower 512A 350W 48
floppy drive 20
LOGITECH Pilot Plus Mouse + wheel 15
simpel toetsenbord 10
monitor 17" NOVITA 80009 72KHz 146
extra rembours [b]22[/b[

TOTAAL : 899 Euro

Lijkt me een vrij leuke prijs voor zo'n systeempie. Ik ga uiteraard alles zelf bouwen. Koeling en cd-writer heb ik nog, vandaar dat die er niet bij staan.

Iemand op- of aanmerkingen op dit systeem?
Ik zit nog wel een beetje te twijfelen tussen een Ati Radeon 9000 Pro en een Nvidia T4200. Zit er een erg groot verschil tussen deze twee?
Produceert een XP2000+ erg veel meer warmte dan een XP1800+ ivm koeling?

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-08 01:22

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

oh en rubenski, welk stukje van deze link uit je vorige topic snapte je niet?

--- Voor alle "Hoe is dit systeem?" vragen. ---

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

Verwijderd

Ja ..... AMd is goedkoper denk je :) maar je hebt ook nog een emmer met geld nodig om dat
DING te koelen !!!!!!!

Verwijderd

Jij hebt zeker ook een AMD :) HUFKES

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Tja, niemand wat zeggen van dit systeem, zonder dat we weten waar het systeem voor gebruikt gaat worden.

Als ie geen spellen speelt, kan er een PII en een SiS 4MB in. Om maar een voorbeeld te noemen.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• silentsnow

silentsnow

« '-_-' »

Verwijderd schreef op 16 September 2002 @ 04:50:
Jij hebt zeker ook een AMD :) HUFKES
Uhh, volgens mij kan je OW krijgen voor de opmerkingen die je maakt.

The trade of the tools

Verwijderd

Topicstarter
Ok, hij gaat gebruikt worden voor o.a. gamen. Unreal Tournament en wellicht ook UT2003. Daarnaast voor lichte grafische applicaties zoals Fotosoep, Flash en Fireworks. Een beetje ontwerpen dus, maar geen zware 3d rendering ofzo.

Overigens, replies als AMD SUCKS!!!! heb ik echt geen r**t aan dus. Svp voor je houden. (AMD rooocks!!! >:) )

• silentsnow

silentsnow

« '-_-' »

Verwijderd schreef op 16 september 2002 @ 05:05:
Ok, hij gaat gebruikt worden voor o.a. gamen. Unreal Tournament en wellicht ook UT2003. Daarnaast voor lichte grafische applicaties zoals Fotosoep, Flash en Fireworks. Een beetje ontwerpen dus, maar geen zware 3d rendering ofzo.

Overigens, replies als AMD SUCKS!!!! heb ik echt geen r**t aan dus. Svp voor je houden. (AMD rooocks!!! >:) )
Koele kikker, die baas van je 8)

Ik zou wel een optical muis doen ( of is dat een optical :? ). Dan zit je niet steeds met dat schoonmaken enzo.
En een maxtor HD, volgens mij worden die IBM's nogal heet.
En misschien toch een Ti4200.
Met die 2000+, tja. Denk dat het toch beter is als je een Thoroughbred neemt. Scheelt erg veel in hitte.

En Gigabyte?? Zou toch een Asus, Abit ( :9 ) of een EPoX doen. Maar das persoonlijk.

Verder wel OK.

The trade of the tools

Verwijderd

Topicstarter
silentsnow schreef op 16 september 2002 @ 05:13:
[...]

En misschien toch een Ti4200.
Met die 2000+, tja. Denk dat het toch beter is als je een Thoroughbred neemt. Scheelt erg veel in hitte.

En Gigabyte?? Zou toch een Asus, Abit ( :9 ) of een EPoX doen. Maar das persoonlijk.

Verder wel OK.
Optical muis kan ik begrijpen. Doe ik misschien ook wel voor die paar pleuro's extra. Het verschil tussen de ATI Radeon 9000 Pro en een Ti4200 zou ik wel graag van je willen horen.
Waarom zou je voor een ander mobo kiezen? Ik krijg rev2 van dit GigaByte mobo. Kinderziektes zijn verholpen (o.a. probs met AGP en geheugentiming) en het geldt gewoon als een stoer bord lees ik allemaal in het grote Gigabyte GA-7vrxp topic.
Thoroughbred is overigens wel leuk, maar toch weer een stuk duurder :(.

Verwijderd

rubenski, je hebt een heel mooi lijstje vind ik. Dat Gigabyte mobo is mijn fav, evenals Samsung memory. :)

Echter, als hij een echte gamer is, is een GF4 Ti4200 misschien een betere keus. Een Leadtek GF4 Ti4200 heb je voor rond de €170. Ati Radeon 9000 presteert minder dan ik had verwacht. Radeon 9700 presteert een heel stuk beter, maar valt wellicht niet binnen het budget.

Verder denk ik dat een optische muis een goede investering is, voor €25 kun je een aardige optische muis kopen, wat toch net iets vloeiender werkt dan een muis mét balletje.

Verder is een 17" monitor natuurlijk niet erg ruim. Monitoren zijn duur, true. Een 19" Novita heb je voor rond de €200. Check anders wat reviews voor budget 19" monitoren, sommigen werken heel aardig voor een nóg aardiger prijskaartje.

Succes :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie in de pricewatch dat die Aopen GeForce4 TI4200 64mb DDR, Retail maar 89 Euro kost. Is dit nou een erg grote vooruitgang op die ATI Radeon 9000 Pro? Hoe komt het dat dat ding maar 89 Euro kost als ik andere Geforce 4 64 Mb DDR Ti4200 kaarten voor 160 Euro zie staan? Sorry hoor. Dit soort vragen zijn idd op te zoeken, maar damn wat heb ik vandaag al een hoop reviews gelezen!!!! 8)7

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 september 2002 @ 05:35:
Ik zie in de pricewatch dat die Aopen GeForce4 TI4200 64mb DDR, Retail maar 89 Euro kost. Is dit nou een erg grote vooruitgang op die ATI Radeon 9000 Pro? Hoe komt het dat dat ding maar 89 Euro kost als ik andere Geforce 4 64 Mb DDR Ti4200 kaarten voor 160 Euro zie staan? Sorry hoor. Dit soort vragen zijn idd op te zoeken, maar damn wat heb ik vandaag al een hoop reviews gelezen!!!! 8)7
Lijkt me sterk dat je een GF4 Ti4200 voor €89 kunt krijgen, of hij moet 'van de vrachtwagen afgevallen zijn'. ;)

Ik zal ff pricewatch checken.

Maar sowieso, AOpen vind ik een slecht merk wat betreft hardware. Kasten kunnen ze nog redelijk maken, maar in hardware zijn ze gewoon een B-merk.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 september 2002 @ 05:41:
[...]

Lijkt me sterk dat je een GF4 Ti4200 voor €89 kunt krijgen, of hij moet 'van de vrachtwagen afgevallen zijn'. ;)

Ik zal ff pricewatch checken.
Ja, je hebt gelijk, zal wel een foutje zijn. Ik check net die site en hij stat er niet tussen voor die prijs, xcuse me.

Verwijderd

Je kunt eventueel nog die Athlon XP 2000+ vervangen door een goedkopere 1800+. Deze is goedkoper en verbruikt minder energie (dus minder warmte). Een 1800+ is ook aardig te OCen, 1800+@2000+ lukt bijna altijd. Mijn 1800+ loopt @ 2200+ (147MHz FSB) stabiel.

• johnny.xxx
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-03-2025
ik heb thuis een XP2100@1820 mhz en een P4 1600north@2133mhz,
en ik vind dat de XP toch net iets lekkerder werkt.
maargoed, het systeempje wat je daar hebt staan, is wel fijn
je kan denken aan een iets grotere HD, maakt niet zoveel uit in aanschaf en kan over een tijdje mischien wel handig worden.
ik zou minimaal bij die XP2000+ blijven, de prijsverschillen met AMD zijn nu zo klein dat je dat verschil er niet uithaald :)

• silentsnow

silentsnow

« '-_-' »

Verwijderd schreef op 16 September 2002 @ 05:22:
[...]

Optical muis kan ik begrijpen. Doe ik misschien ook wel voor die paar pleuro's extra. Het verschil tussen de ATI Radeon 9000 Pro en een Ti4200 zou ik wel graag van je willen horen.
Uit verschillende benchmarks kan je opmaken dat de 8500 het beter doet dan de 9000 Pro. En aangezien de Ti4200 net even wat sterker is dan de 8500, zal de 9000 Pro nog meer verslagen worden door de Ti4200. De Ti4200 is voor slecht voor €158 van jouw :P ( Pine ). De 9000Pro is ook goedkoop, ongeveer €130.
Waarom zou je voor een ander mobo kiezen? Ik krijg rev2 van dit GigaByte mobo. Kinderziektes zijn verholpen (o.a. probs met AGP en geheugentiming) en het geldt gewoon als een stoer bord lees ik allemaal in het grote Gigabyte GA-7vrxp topic.
Thoroughbred is overigens wel leuk, maar toch weer een stuk duurder :(.
Was eigenlijk meer een persoonlijke mening. Gigabyte scoort bij mij niet goed, omdat het niet echt een overclockersmerk is. Abit daarentegen wel, EPoX ook. KT333 raad ik je ook af aangezien de prestatiewinst miniem is, terwijl je er wel voor betaald. Ik wil je daarom aanraden een KT266A te kopen, stuk goedkoper. De Abit KR7A is op dat punt de topper ( €93 ) op het gebied van stabiliteit, overclocken en prestatie :)
Verwijderd schreef op 16 september 2002 @ 05:44:
Je kunt eventueel nog die Athlon XP 2000+ vervangen door een goedkopere 1800+. Deze is goedkoper en verbruikt minder energie (dus minder warmte). Een 1800+ is ook aardig te OCen, 1800+@2000+ lukt bijna altijd. Mijn 1800+ loopt @ 2200+ (147MHz FSB) stabiel.
Helemaal mee eens. De XP2000+ kan flink heet worden en dan hebben we het nog niet gehad over de XP2100+! De XP1800+/1900+ is daarom een betere keus. En als CPU power echt een noodzaak is, de Thoroughbred ( maar zoals je zelf al zei, te duur )

The trade of the tools

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:35

Croga

The Unreasonable Man

silentsnow schreef op 16 september 2002 @ 05:13:
[...]
Nog even een late reply hier op.....

De laatste PCM heeft een test gedaan van verschillende harddisks, en zowel qua temperatuur, als qua geluid, als qua performance, komt de 120GXP er een stuk beter uit dan de D740X van Maxtor (helaas, want ik heb zo ongeveer in AL mijn systemen zo'n maxtor liggen :/)

dus die IBM is een goede keuze, eventueel kun je kijken naar de Seagates, die kwamen qua temperatuur het beste uit de test, qua performance net iets minder dan de WD met 8Mb cache (duhhuh!)

Daarnaast: leuk systeem voor die prijs! En dan nog mensen die zeuren dat computers alleen maar duurder worden?

Verwijderd

Hé Piemelpentium,

Ik heb een AMD 1700+ met 256mb sdram en een Gef4 ti4400 ik haal 8780 3dmarks met 3dmark 2001 SE.
Dan ken ik iemand met een PIV 2ghz met 512mb DDR geheugen en een Gef4 ti4600 die haalt rond de 9980 3dmarks, met dezelfde vga drivers en dezelfde windows, dat systeem van hem was ongeveer 2x zo duur als dat van mij en ik overklok de zooi ook niet eens.

greetz,

Redeamer

Verwijderd

silentsnow schreef op 16 september 2002 @ 06:00:
Was eigenlijk meer een persoonlijke mening. Gigabyte scoort bij mij niet goed, omdat het niet echt een overclockersmerk is. Abit daarentegen wel, EPoX ook. KT333 raad ik je ook af aangezien de prestatiewinst miniem is, terwijl je er wel voor betaald. Ik wil je daarom aanraden een KT266A te kopen, stuk goedkoper. De Abit KR7A is op dat punt de topper ( €93 ) op het gebied van stabiliteit, overclocken en prestatie :)
Misschien heb je de Gigabyte GA-7VRXP nog niet gezien. Dit bord heeft USB 2.0, LAN onboard, Creative 6-kanaals audiochip, RAID, DualBIOS, VCORE tot 1.925V, AGP+Vmem opties en een goede layout. Verder is het één van de snelste KT333 moederborden. Ik heb verder niks met Gigabyte, maar dit moederbord is toch wel een heel mooi moederbord, snel, veel features en een relatief lage prijs (€125).

Review: http://www.tomshardware.c...02q2/020509/kt333-18.html

Maar iedereen heeft z'n eigen voorkeur en ervaringen natuurlijk. :)
Helemaal mee eens. De XP2000+ kan flink heet worden en dan hebben we het nog niet gehad over de XP2100+! De XP1800+/1900+ is daarom een betere keus. En als CPU power echt een noodzaak is, de Thoroughbred ( maar zoals je zelf al zei, te duur )
Het is slim als je de eerste modellen van een architectuur koopt, dus of Athlon XP 1700+1800+ met de Palomino architectuur, of de 2200+ / 2400+ met de Thoroughbred-B architectuur. De eerste modellen van een nieuwe architectuur hebben vaak nog een laag voltage. Naar mate de tijd vordert worden hoger geklokte modellen uitgebracht, waarbij het voltage verhoogd wordt. Even kort door de bocht zou je dit overclocken kunnen noemen. De techniek van de processor (architectuur) is immers dezelfde als de lager geklokte modellen.

Samengevat, ik zou of voor 1800+ of voor 2200+ gaan. Eén ding weet ik nog niet zeker, en dat is of de 2200+ nou van de Thoroughbred-B architectuur is, of de originele Thoroughbred architectuur. De B-variant is een stuk beter overclockbaar dan de originele, dus mocht je voor Thoroughbred gaan, check dit dan even. De 2400+ en 2600+ zijn i.i.g. van de B-variant.

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:25

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

(jarig!)
Trash-replys verwijderd.
Topic op slot

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.