[sub] Rel Q150E Ervaringen?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.456 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2967

Topicstarter
Heb search gebruik maar er was nie veel te vinden, ik heb op een ander forum al wat gelezen over deze sub maar ik wilde weten of iemand hier er misschien hands-on ervaring mee heeft.

Op avforum waren ze niet echt enthousiast over het de Q150/200 serie, hoewel de reviews die ik kan vinden via google lovend zijn.

Nou vraag ik me dus af, moet ik doorsparen voor een Strata III (ook REL) , is de Q150E toch wel een goede keus of kan ik beter gaan voor een goedkopere sub (iets als de Klipsch KSW-10/12) met mijn huidige setup (zie onder)

Ik ben al naar enkele winkels te geweest maar het probleem is dat ze nergens de 'duurdere' REL's hebben staan en dat de ene verkoper dit zegt en de andere dat.

Ik heb de Q150E wel beluisterd en dat vond ikzelf mooi maar dat was daar in zo'n afgesloten -alles klinkt daar fantastisch- hok....

De Klipsch KSW-10 heb ik ook gehoord en die klonk wat minder 'smooth' iets sneller en scherper, maar dat was in een andere winkel (dus een andere kamer).

Is het teveel gevraagd aan zo'n zaak om me zo'n ding op proef mee te geven, want thuis luistert het toch het best....

Ik heb nu staan:

Onkyo TX-DS494
ASW Cantius I.5 ( 42 Hz - 30kHz ) (60w continu)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBA907
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-01-2024
Is niet te veel gevraagd, een goeie hifizaak komt gewoon bij jou thuis een demonstratie geven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
mm Ja maar doe ze dat ook bij studenten :) das de vraag

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 2967 op 16-09-2002 12:32 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16286

Waarschijnlijk kan je hem wel meekrijgen voor een test bij je thuis als je een borg achterlaat. Verder heb ik niet echt ervaring met deze subs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
mm niemand heeft een van deze subs thuisstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12167

Kopen, is een van de muzikalere subs die er zijn.. vrij vlot met muziek en gaat waarschijnlijk laag zat met film .. is niet voor niets een Rel he.

En een beetje hi fi zaak als je daar regelmatig komt dan moet daar niet moeilijk over gedaan worden over dat thuis luisteren. Anders misschien borg betalen en dan thuis testen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nieuwe optie: Ik kan ook een 2ehands REL Storm (waarschijnlijk MK I, moet nog antwoord daarover krijgen) krijgen voor 100 euro minder.

Nadeel is natuurlijk wel dat je geen garantie heb en niet weet wat er mee is gebeurt, hebben subs eigenlijk veel te lijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07-2020
De storm zou het moeten lukken, ik vind de Q serie echt voor films, ik kreeg hem hier niet lekker aan het klinken op mn ex-hybryde's en tannoy r1, te sloom vind ik ze voor muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

hervaz schreef op 17 september 2002 @ 08:36:
..., te sloom vind ik ze voor muziek.
Waar blijft Lampje nou? zit zeker weet te pitten :)

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

waarschijnlijk :9
niet erg actief meer iig...
Ik heb zowieso geen goeie ervaringen met een sub in muziek.. voor films kan ik ze niet wegdenken hoor :9~

zowieso zijn bijna alle subs (prijs/kwaliteit) van rel behoorlijk goed..
zoals hervaz zei ook : de Q series zijn meer voor films.. mijn mening :) (en die van hervaz)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:48
Duck-Twacy schreef op 17 september 2002 @ 10:22:
[...]

Waar blijft Lampje nou? zit zeker weet te pitten :)

Hervaz heeft al een OW te pakken, hij weet donders goed dat ik een hekel aan die term heb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07-2020
Die mods vandaag de dag ook..... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flint
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-05 20:16
Anoniem: 2967 schreef op 17 september 2002 @ 07:44:
Nieuwe optie: Ik kan ook een 2ehands REL Storm (waarschijnlijk MK I, moet nog antwoord daarover krijgen) krijgen voor 100 euro minder.

Nadeel is natuurlijk wel dat je geen garantie heb en niet weet wat er mee is gebeurt, hebben subs eigenlijk veel te lijden?
Zolang de sub in goeie staat is hoef je je geen zorgen te maken. Er is eigenlijk geen spraken van slijtage.

Ik ken de Q150 niet, maar de Q serie is voornamelijk voor film, de ST(orm) daar entegen is meer voor muziek gemaakt.

Ik zelf heb een Storm 3 en daar ben ik erg tevrede over. (zeker ook bij films!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb inmiddels gekozen voor de REL Q150, aangezien de storm toch best wel 30 kg was en wel erg groot en 200 km weg was :)

Ben tevree met de Q150, bij muziek doet ie het goed, lekkere bas grondtoon zegmaar en hij volgt goed, niet zo scherp als de klipsch maar zeker niet 'sloom' en deze heeft wat meer power zegmaar en dat voel je (zelfs als ie niet al te hard staat)

Beetje jammer alleen dat mijn kastdeur meevibreerd als ik em op slam zet voor een filmpie :)

Onderbuurman was ook nie al te enthousiast :D Das dan weer een goed teken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Q200E hier al 2 jaar lang op een Onkyo TX-DS555 en nu op een Sony STR-DB830 en ik wil er nooit meer vanaf!! Hij bevalt super en andere subs van JBL enzo vallen gewoon in het niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:06
Toink schreef op 17 september 2002 @ 21:33:
Q200E hier al 2 jaar lang op een Onkyo TX-DS555 en nu op een Sony STR-DB830 en ik wil er nooit meer vanaf!! Hij bevalt super en andere subs van JBL enzo vallen gewoon in het niet...
Nuancering: dat vind jij / in jouw situatie.

REL subsels zijn best wel oke, maar zeker niet het einde voor iedereen.. denk dat ik het weer ga zeggen.. veel luisteren.

2dehands speakers is opzich te doen, mits je ff kan luisteren op locatie.. en ff de speaker enzo kan bekijken.. is de kast nog puntgaaf en de conus enzo goed in tact en klinkt ie ook zoals jij denkt dat ie moet klinken kan er weinig fout gaan. Vraag de verkoper ook even de buren te laten mee luisteren, als ie verrot is hoor je dat dan echt wel. Er blijft dan altijd nog een minuscuul risico over dat er iets mee is (gebeurt).

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Blijft subjectief natuurlijk altijd zoiets.... ben ik met je eens.

• Flint
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-05 20:16
Toink schreef op 17 september 2002 @ 21:33:
Ik heb mijn Rel Storm 3 toevallig ook gebruikt icm een Sony STR-DB 830 en ik kan je zeggen dat 't nog véél beter kan...
Op dit moment gebruik ik een Denon A11SR en dat klinkt met dezelfde sub gewoon een heel stuk beter. :9

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-05 09:13
Rel klinkt lekker, vriend van me heeft een Q200E en dat is een :9~ dingetje. Ik vind ze zelf erg duur, en zeker voor films niet nodig. Luister je echter veel muziek dan is het een goede keuze, maar zou ik dus weer eerder voor een Storm/Strata gaan.

Kijk je er vooral films mee zou ik de Magnat Omega 380 eens in de vergelijking meenemen, ook een erg lekker subje, en zeker met nog geen 500 euro een leuke keuze.

Zelfbouw schijnt nog altijd de beste prijs/prestatie te leveren, misschien daar eens naar kijken (als je een klein beetje handig bent en een beetje tijd over hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-11-2023
Heb een poosje de Q200E gehad. En dat vond ik niets, dus die heb ik snel weer verkocht.
Apparaat is grappig ding, maar hij wordt zwaar overschat vind ik, bovendien is het een vee te duur apparaat voor wat het doet. Hij is wel redelijk strak, maar echte diepgang en of punch geeft hij niet. Ik vind dat als je perse voor een REL wilt gaan dat je dan het beste kunt kijken naar een Quake, die levert nog de beste prijs/prestatie. Maar de Q150 of Q200 raad ik je echt ten sterkste af.

Zie nu staan dat je hem gekocht hebt, ik hoop dat je er blij mee bent, dat bewijst maar weer eens dat geluid volledig subjectief is.

[ Voor 0% gewijzigd door tbusquet op 20-09-2002 00:31 . Reden: omdat ik goed ben, nou goed ?! ]

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
luister ook eens naar de tannoy mx sub 10 schijnt ook erg strak te wezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:59

Magic666

No one's neighbour!

de mx 10 sub heb ik en ik ben er zeer tevreden mee. Zowel muziek als film gaan errug strak.
Pagina: 1