Is mijn toekomstige servertje snel genoeg?

Pagina: 1
Acties:

• UnExPeCtAbLe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-04 15:31
Ik heb sinds kort het leuke idee bedacht om een internet en print servertje neer te zetten, ik heb nog een hele prachtige P120 met 48 mb intern geheugen staan! en dat is zeker snel genoeg voor print en internet server! maar nu komt mijn vraag. ik kwam op het idee om een 40 gb harde disk aan te schaffen, en vroeg ik mij af of mijn servertje ook als file servertje voor die hd gebruikt zou kunnen worden? of issie daarvoor echt TE langzaam, die schijf wil ik dan gaan gebruiken voor mijn mp3's en eventueel films en voor ghost opslagplek?!

ik denk dat hij het wel aan moet kunnen, eventueel met een beetje xtra geheugen, 64 totaal ofzow..

8)

bvd!

• MokerHamer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07-2025
als het goe dis gaat dat wel lukken
maar de vraag blijft kan je p120 wel met een hdd van 40 GB om gaan ???

Op bovenstaande tekst rust ©copyright,
niets uit deze tekst mag gequote worden zonder toestemming van de schrijver

• Pascal Saul
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-07-2025
het kan allemaal wel maar het gaat allemaal niet zo snel...

• UnExPeCtAbLe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-04 15:31
jah.. da's waar.. zo niet kan ik er altijd nog 20 inraggen, maar als ie 20 aankan zou ie in principe ook 40 aan moeten kunnen, maar ik geloof dat ie ook maar udma 66 heeft? dus dat zal ook moeilijk worden.. :s

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-04 21:10
gewoon proberen

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Verwijderd

mijn p133 kon na het flashen van het BIOS wel gewoon een 20 GB schijfje slikken, dus mits er een "recent" BIOS aanwezig is, geen probleem, wat dat betreft.

• Spikey
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-04 21:44

Spikey

Making the web accessible!

Ik heb vorige week ook eerst de BIOS moeten flashen van mijn Celeron 400 server voordat ie m'n 40Gb HDD zag dus ik zou idd eerst even kijken of er een nieuwe / recentere BIOS aanwezig is bij de fabrikant en dan natuurlijk ff turen wat de toevoegingen zijn..

Sony a6700 + primes | Trek Checkpoint SL5 Gen2 | Trek Emonda SL7 2019

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:10

sjaak

un giorno credi

In m'n P166/64MB heb ik een 13 GB schijf zitten, terwijl het bios maar tot 520 MB gaat ofzow :D, jah, hij is gaar, maar met linux erop wordt wel alle ruimte benut. Ook W2K omzeilt het bios en benut alle gb's.

• Tader
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-08-2024

Tader

mx01.hotmail.com:~#

Linux zal een grote HD zeker kunnen vinden, ook snelheid lijkt mij geen probleem (zeker snel genoeg voor een paar mp3'tjes/divx afspelen via netwerk)... Alleen moet je ff zien wat je bios doet met een HD die die niet moet... Alle Compaqs die ik tegen ben gekomen starten of gewoon niet op, of moeten een toetsaanslag hebben om verder te gaan... Dan zou je natuurlijk ook gewoon ff grub op een floppy kunnen gooien :9

Verwijderd

Het ligt er vooral aan met hoeveel stations je gelijktijdig aan die server gaat slurpen. En voor printen hoe groot de bestanden zijn die je wilt gaan afrdukken. De afdruk van een high quality foto wordt al gauw 11-20 Mb, en dan zou je servertje zich weleens kunnen verslikken. Maar gewoon file sharing naar 1 werkstation gaat prima!

• kEUS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-04-2021

kEUS

eeeeeeeehhhhh 'mmmke

voor het omzeilen zijn er mooie overlays van ontrack, elke schijf maker heeft deze als download staan.

Echter sommige bx chips kunnen niet met te grote schijven werken vriend van mij had een 40 g en een asus p2 bordje, maar die schijf deed niets, een oude 10 gig van mij wel.

een schoner internet begint bij jezelf

Verwijderd

Of een losse pci IDE controller kopen, die hebben een eigen bios.

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-04 22:22

Jiffy

God, you're ugly!

micha schreef op 16 september 2002 @ 09:45:
In m'n P166/64MB heb ik een 13 GB schijf zitten, terwijl het bios maar tot 520 MB gaat ofzow :D, jah, hij is gaar, maar met linux erop wordt wel alle ruimte benut. Ook W2K omzeilt het bios en benut alle gb's.
Dat van die 500 nog wat MB in je P166 is natuurlijk kul. De 540 MB limiet stamt nog uit de tijd van de 486 en was in de tijd van de P166 écht wel opgelost. Een 8,4 GB limiet zou weer wél kunnen.

Dus je hebt óf geen P166 maar een 486 staan (en zelfs dan geldt het alleen voor een vroege 486) óf je hebt geen 540 MB maar een 8,4 GB limiet. En dat scheelt nog al wat.

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

Pagina: 1