Routing Prob (denk ik)

Pagina: 1
Acties:

• MiezeL
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-04 08:40
Hey,

Dit is mijn netwerk: (beetje crap met dat modem gedoe maar kon ff niet anders)
Afbeeldingslocatie: http://www.spell-bound.nl/netwerk.gif

De server draait momenteel op linux via iptables.
Deze route vervolgens de benodigde poorten naar 151 om FS te spelen.
Nu ben ik al een tijdje aant kloten met een fs2002 server(flight simulator).
Het is een stand-alone dedicated server progje.

Hier komt het probleem:
De mensen die extern joinen zien elkaar en mij maar ik hun niet. ze ontvangen wel mijn tekst, ook al zie ik alle personenn niet in de chatbox (dit kan ik afleiden uit dat progje...) Het maakt niet uit of ik nou connect vanaf 150 of 152 naar 151 of gewoon op 151 zelf. Lijkt dus wel alsof ik wel verzend met mijn client maar niet ontvang ofzo:S

wist eerst neit zo goed waar ik dit ging zetten maar het lijkt toch meer een netwerkprobleem te zijn geworden dan software.... Overigens zie ik de mensen in het serverprogje wel allemaal, en ook gewoon de communicatie van 151 af. TCP/IP gaat het trouwens mee.

Ook heb ik een ander programma Roger Wilco om te lulllen met elkaar en dat werkt wel perfect. zowel intern als extern.... ook stand-alone. Overigens zit ik dan zelf op de server ipv connecten NAAR een server intern.

Verwijderd

je rout je port via server(155) via switch naar modem? dus bij 150,151,152 staat server ingesteld als host voor inet? kan je dan niet beter modem ---> server ---> switch ---> de rest doen? :?

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:42

Predator

Suffers from split brain

PNS -> NT

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• MiezeL
Verwijderd schreef op 16 september 2002 @ 08:08:
je rout je port via server(155) via switch naar modem? dus bij 150,151,152 staat server ingesteld als host voor inet? kan je dan niet beter modem ---> server ---> switch ---> de rest doen? :?
Yup,maar ik mis nog ff een 2e netwerkkaart in mijn servertje vandaar. Maargoed emm dat lost het probleem nog niet op

Verwijderd

tweak je modem (neem aan dat het adsl is) anders de oplossing van unexpected...

• MiezeL
emm
maar wat gaat dat oplossen:S dan nog steeds zitten de clients EN FS server achter de server die moet routen. En blijkbaar gaat er dus iets niet goed als hij intern connect....

Verwijderd

Check de website eens van adsl4linux, want volgens mij heb jij een probleempje met je forward gedeelte van iptables.

• MiezeL
hmm hij forward toch goed. Heb daar tuto's voor gezocht. Ik kan gewoon FS server zijn hoor dat wel. Maar als ik dan een 2e programma (bijv fsnavigator) wil connecten met de server (desnoods op zelfde IP) dan zie ik de externe ppl niet. WEL in de game zelf, of in de dedicated server. Dus al heb ik een FS game online en zie ik daar de mensen zie ik als ik FSnavigator connect op dezelfde pc als FS/server dan zie ik hun gewoon niet:SSS

ik wordt er echt gek van gewoon AHHHHH
Pagina: 1