iRiver ChromeX iMP-150 vs Soul II DMP-201 / Dioneer DCP-200

Pagina: 1
Acties:
  • 305 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkiej
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:04
Nadat ik me redelijk had ingelezen bleven deze twee mp3cdspelers uiteindelijk over als beste keuzes, nou kan ik alleen niet kiezen tussen deze twee. Daarom vroeg ik me af of er toevallig iemand is die ervaring heeft met allebei de spelers en welke hij/zij zou kiezen (en waarom natuurlijk :P ).

Iets anders dat ik me afvroeg (en niet kon vinden) is wat het verschil zou moeten zijn tussen de Soul en de Dioneer. Ze zien er namelijk precies hetzelfde uit (afgezien van het merkje dan) en hebben ook bijna hetzelfde typenummer. Zou er evt. verschil kunnen zitten in bijgeleverde accesoires?

http://www.mp3cdspeler.nl/winkel/?produkt&id=144 (iRiver, €139 + 5)
http://www.mp3man.nl/product/1693 (Dioneer, €149 + 0)
http://www.mp3cdspeler.nl/winkel/?produkt&id=37 (Soul, €154 + 5)

Belangrijkste punten zijn dan de gebruiksvriendelijkheid, duurzaamheid, grootte en geluidskwaliteit.

alvast bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_fragle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-07 12:50

mr_fragle

Don't forget the guide

Ik heb ervaring met de imp-150. Is echt een geweldig ding. Gebruiksvriendelijk, makkelijk. Lang spelend (mits goed batt). Echt perfect. Goede support, bekend merk, etc. Nog van niemand slechte ervaringen gehoord. Veel mensen in mijn omgeving hebben hem gekocht nadat ik hem gekocht heb. Dioneer heb ik weinig over gehoord. Er loop hier iemand rond die hem heeft. Maar verder onbekend. En duurder. Dus: enjoy en ga ervoor :)

En ffies een edit: lees dit maar ff voor meer ervaringen over mijn imp-150:

Lees dit maar ff

And now the most interresting part of deze grot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even één dingetje.

In een ander topic stond dat de soul als als +punt boven de iriver resume heeft voor meerdere(ben hoeveelheid vergeten) cd's.
Nu heb ik dat vandaag ff getest bij de iriver imp-150 en die heeft iig resume voor 9 cd's. Zowel gewone, mp3 en wma cd's. (Meer zaten er niet in mijn cd wallet tijdens de test :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-07 10:47

miekol

erm

Ik heb zelf de iMP-250 gehad en dat ding was echt perfect. Op het formaat na dan (ik heb het over discmans in het algemeen). Dus ik zou zeker voor de iRiver gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkiej
de soul heeft resume voor 12 cd's
maar ja als ik 8 andere heb geluisterd weet ik toch niet meer waar ik bij de 1 naar aant luisteren was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

miekol schreef op 16 september 2002 @ 01:56:
Ik heb zelf de iMP-250 gehad en dat ding was echt perfect. Op het formaat na dan (ik heb het over discmans in het algemeen). Dus ik zou zeker voor de iRiver gaan.
Die cd wallet waar ik het over had, is een dingetje van Ikea. Daar kan je de inhoud (hoesjes waar je de cdtjes in schuift) uithalen. En omdat die meerekt, is een soort schuimrubber rondje aan twee kante nmet rits ertussen, kan je er met een beetje moeite de ChromeX in kwijt. Haske handig! Je bedient hem met de remote en zo kan die in je tas niet niet krassen of opengaan. De perfecte bescherming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De dioneer DCP200 is een kopie van de Soul DMP201 en komt er lang niet zo goed uit als de Soul in verschillende reviews...je kunt dan beter direct voor het origineel gaan de AVC Soul (www.soulplayer.com)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginkgo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-08 16:29
Verwijderd schreef op 16 september 2002 @ 11:04:
De dioneer DCP200 is een kopie van de Soul DMP201 en komt er lang niet zo goed uit als de Soul in verschillende reviews...je kunt dan beter direct voor het origineel gaan de AVC Soul (www.soulplayer.com)
De waarheid is dus dat de Soul een kloon is van de Dioneer. De vorige speler van AVC Soul was een kloon van de Iriver ipm100 (net als de Riovolt). MPIO heeft ook nog een kloon van de Dioneer dcp200 in zijn collectie, ik dacht dat dat de MPIO CMG is.

Ik heb al veel reviews gelezen van de drie spelers waar dit draadje overgaat, maar ik kan met er geen herinneren waarbij de Soul dmp201 en de Dioneer dcp200 met elkaar vergeleken worden. Ik ken trouwens helemaal geen reviews van de dcp200, wel van de dcp100, da's dezelfde met een andere vormgeving.

Opvallend dat sommingen in deze thread als volgt redeneren: Ik ken veel goede verhalen over Iriver spelers, maar weet niets van Dioneer spelers, dus geen Dioneer dcp200/Soul dmp201 nemen. :?

De feiten zijn dat Iriver marktleider is, maar de mensen van Dioneer zitten ook al een tijdje in het vak; ze hebben ook de Havin Exxion/TDK Mojo gemaakt.
De Dioneer/ en Soul worden geleverd met twee NiMH penlites die in de speler geladen kunnen worden. De (goedkopere) ChromeX wordt zonder oplaadbare batt. geleverd; hier moet (mag) je zelf voor een lader zorgen.

Afmetingen
Iriver IMP150: 136x146x30,5
Dioneer DCP200: 130x150x26 (veel dunner dus)

De line-out van Iriver spelers is een farce: zacht en afhanklelijk van volume en EQ instellingen. Ik heb ook wel eens gelezen dat Iriver spelers problemen geven als er krassen op de CD zitten.

Voor ervaringen van Dioneer gebruikers:
http://msg.mp3.com/hardware/listnews/?cp=hw_main
http://www.dioneer.de/Forum/frontpage.php
http://www.dioneer.de/Forum/frontpage.php
http://www.dioneer.com/user/forum.asp?BoardIndexID=3

Op die laatste wordt ook wat gezegd over de verschillen tussen de Dioneer DCP-200 en de AVC Soul DMP-201.

Als iemand een van deze twee spelers heeft dan hoor ik graag hoe hij bevalt, ik zit met hetzelfde dilemma als de topicstarter. ;)

BTW de Dioneer DCP-400 en DCP-450 zijn kewl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkiej
aangezien de Dioneer toch een stukkie kleiner is en ik over de Dioneer eigenlijk alleen maar positieve verhalen lees (enige 'negatieve' is dat de afstandsbediening niet zo intuïtief zou zijn en als ik het zo lees kan het ook nog wel een tijdje duren voordat Ogg of AAC ondersteunt zal worden) aangezien ik het wel fijn zou vinden als de speler in mijn jaszak past... (en de iRiver past waarschijnlijk niet)

iedereen in ieder geval bedankt voor de reacties en ginkgo je hoort nog wel wat ik er van vind :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vriend van me heeft de Soul en die is inmiddels kapot, pakt geen cds meer, zn broertje heeft de Dioneer en die is still going strong. ik heb een napa en die heeft ook wat kinderziekten maar ik ben tevreden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08 15:14
Krijg hier ook weinig duidelijkheid.
Heeft iemand goede argumenten voor 1 van de spelers?

Zit namelijk ook te twijfelen tussen iRiver iMP-150 en Soul DMP 201 en Dioneer DCP-200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08 12:59

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

iRiver producten komen erg goed uit alle tests. Ik heb zelf de iMP-350 en ben uitermate tevreden. Echt een aanrader dus! Ook al zijn de iRiver producten aan de dure kant, ze zijn hun prijs dubbel en dwars waard :)

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik meen ergens gelezen te hebben dat de Soul en Dioneer geen AB. En de imp-150 geen oplaadbare batterijen. Was in zo'n zelfde soort topic, dus even door searchen ;)
(Ik voel een zoektochtje aankomen nu ik toch de slaap niet kan vatten ;))

IIG, ik heb de imp-150 en hij bevalt me prima.
Gaat ruim 13 uur mee met 1800mah nimh batterijen bij mp3 cd's, maar een stuk korter met gewone cd's. Dat vind ik het enige nadeel.
Mogelijkheden zijn er meer dan ik gebruik. User equelizer is erg handig en hij klinkt ook goed. De dopjes zijn ook vrij redelijk van kwaliteit. Alleen als je een audiofreak bent moet je ze meteen vervangen, maar voor minder kieskeurige oren zijn ze prima geschikt :)

Hoe het zit met de antishok moet je aan iemand anders vragen, ik sport er nooit mee dus dat heb ik niet echt goed getest.

edit:
Kan het topic niet vinden. Voor wie zich er nog wat van herinnert. Het was volgens mij het topic van die jongen met die tas met een gat voor een jack plugje.(een gadget opzich :*))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever
Kan er niet echt een goede topic over vinden :(

Maar ik wil eigenlijk het verschil weten tussen de Soul en de Dioneer, omdat ik er elke keer op uit kom dat ze hetzelfde zijn. Maar er moet toch een verschil zijn?

Ik las ergens dat er in de Soul dioneer onderdelen gebruikt worden.

Maar er moet toch een kwaliteits verschil zijn? Ik hoop dat jullie mij dit kunen vertellen/uitleggen. Want ik vind de oplaadfunctie inc batterijen erg aantrekkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever
Niemand????
Pagina: 1