Wat ik wil:
Mijn tabel:
Mijn query nu:
wat ik dus wil is dat die query zo danig die groepen lijst ophaalt zodat de Groepen en Subgroepen meteen goed staan in de juiste volgorde zoals boven beschreven...
echter kom er niet zo 1-2-3 op hoe ik dit het beste aan kan pakken en in de theorie zou het moeten kunnen.... (ik kan omdat ik MySQL 3.23 gebruik geen gebruik van IN en EXIST gebruiken)...
Mijn vraag is dus kan iemand mij een tip geven of sturen naar wat ik moet kijken en of een "dynamische" query mogelijk is..... ???
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| [Root] | >> Groep 1 >>>> Subgroep 1 van Groep 1 >>>> Subgroep 2 van Groep 1 | >> Groep 2 >>>> Subgroep 1 van Groep 2 >>>>>> Subgroep 1 van Subgroep 2 van Groep 2 | > etc... |
Mijn tabel:
code:
1
2
3
4
5
6
| CREATE TABLE groep ( id int(11) NOT NULL auto_increment, pid int(11) default NULL, omschrijving char(32) NOT NULL default '', PRIMARY KEY (id), ); |
Mijn query nu:
code:
1
2
3
| select * from groep as hg
left join groep as sg on hg.id = sg.pid
left join groep as ssg on ssg.pid = sg.id; |
wat ik dus wil is dat die query zo danig die groepen lijst ophaalt zodat de Groepen en Subgroepen meteen goed staan in de juiste volgorde zoals boven beschreven...
echter kom er niet zo 1-2-3 op hoe ik dit het beste aan kan pakken en in de theorie zou het moeten kunnen.... (ik kan omdat ik MySQL 3.23 gebruik geen gebruik van IN en EXIST gebruiken)...
Mijn vraag is dus kan iemand mij een tip geven of sturen naar wat ik moet kijken en of een "dynamische" query mogelijk is..... ???