Senile! Senile Oekaki
?????
wat bedoel je en probeer het eens bij google........
wat bedoel je en probeer het eens bij google........
[ Voor 0% gewijzigd door Maestro.mosjuh op 15-09-2002 23:03 . Reden: http://www.xenon-computers.nl/list.php?LokiSession=72d8f5802a6bf5b4e0748eed854eca22&subid=236#236 ]
At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.
Google levert niks op dus vandaar dat ik het hier maar post.
Maar voor de duidelijkheid :
Je kan een CF kaartje zo aan een IDE kabel hangen. Dan kan je de informatie zo uitlezen via de IDE controller.
Aangezien er toch een redelijk slimme controller op het CF kaartje zelf zit, vroeg ik mij af of er nog andere manieren zijn om de informatie van de CF kaart af te lezen zoals bijvoorbeeld een directe adres benadering.
Als een CF kaartje enkel en alleen als een harde schijf werkt, dan kan je in theorie ook een harde schijfje aan een apparaat hangen dat een CF kaartje gebruikt.
De aansluitingen van CF naar IDE zijn bekend.
De MicroDrives werken volgens mij ook gewoon alsof ze een IDE drive zijn.
Je zou dan bijvoorbeeld een 2,5" HDD als een mega CF kaart kunnen gebruiken voor bijvoorbeeld een digitale camera of MP3 speler.
De boel moet natuurlijk wel gevoed worden en je zit met een kabel van je apparaat naar je HDD.
Maar het is in sommige situaties erg prettig als je niet 100 foto's maar 10000 fotos kan maken.
Er bestaan wel image tanks maar die zijn 500-600 euro en zijn rete-traag.
Maar voor de duidelijkheid :
Je kan een CF kaartje zo aan een IDE kabel hangen. Dan kan je de informatie zo uitlezen via de IDE controller.
Aangezien er toch een redelijk slimme controller op het CF kaartje zelf zit, vroeg ik mij af of er nog andere manieren zijn om de informatie van de CF kaart af te lezen zoals bijvoorbeeld een directe adres benadering.
Als een CF kaartje enkel en alleen als een harde schijf werkt, dan kan je in theorie ook een harde schijfje aan een apparaat hangen dat een CF kaartje gebruikt.
De aansluitingen van CF naar IDE zijn bekend.
De MicroDrives werken volgens mij ook gewoon alsof ze een IDE drive zijn.
Je zou dan bijvoorbeeld een 2,5" HDD als een mega CF kaart kunnen gebruiken voor bijvoorbeeld een digitale camera of MP3 speler.
De boel moet natuurlijk wel gevoed worden en je zit met een kabel van je apparaat naar je HDD.
Maar het is in sommige situaties erg prettig als je niet 100 foto's maar 10000 fotos kan maken.
Er bestaan wel image tanks maar die zijn 500-600 euro en zijn rete-traag.
Senile! Senile Oekaki
Ik wist wel dat CF kaartjes een verkleinde pcmcia aansluiting hebben waardoor je ze met een hele simpele adapter in een laptop kunt gooien, het lijkt mij dan een beetje vreemd als het ook al direct met IDE compatible is
Pagina: 1