MySQL - 'null' waarde in 'unique' veld

Pagina: 1
Acties:

• decipherer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:30
Ik heb een probleem met MySQL, waar ik google al voor gebruikt heb, maar waar ik toch niet uit kom.

Ik heb in m'n database een veld met de naam 'file'. Aangezien dit de naam van een bestand is dat op de server moet komen te staan, heb ik dit veld 'unique' gemaakt. Het is echter niet verplicht een file te uploaden, waardoor de default van dat veld 'null' is. Ik kan nu niet meer dan 1 veld invoeren in de tabel met de waarde 'null' voor 'file'. Wie weet een oplossing?

De beste ideeën komen als je bezig bent.

Verwijderd

ja voer NULL in ipv 'null' ??

• decipherer
Ik voer uiteraard NULL in. de 's waren om aan te geven dat dat de waarde was die ik invoer. :)

Verwijderd

owja dat werkt niet :+
euhm

is het misschien niet handig een 1 op n relatie te maken en die files in aparte tabel te gooien. Als er geen file is, is er ook geen record. Op deze manier kun je ook meerdere files........

?

• decipherer
Zit ik dan in die andere tabel niet nog steeds met hetzelfde probleem?

-Ik had er mischien ff bij moeten vermelden dat ik beetje MySQL n00b ben ;)-

Verwijderd

nee als je in aparte tabel zet sla je dus geen record op als er geen filename is......... tada :)

• decipherer
Ik heb er even over gedacht, en ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt. Dat zal zo wel werken ja. Bedankt! :)

-edit- Had ik het toch goed gedacht... ty :)

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-08 16:40
Ik wil je graag ook even bedanken voor die oplossing.

Had hetzelfde probleem (zelf had ik het opgelost met php, wat natuurlijk nie echt netjes is :P)
Maar dit werkt wel beter :)

• Annie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-11-2021

Annie

amateur megalomaan

Invoer van NULL in een unique veld moet toch echt werken. Er gaat dus toch iets mis bij je invoer.

offtopic:
Merkte zojuist op dat mysql ingevoerde strings automatisch afkapt (als de invoer te lang is) op het aantal karakters waarmee de varchar gedefinieerd is. En dat zonder een melding te geven, zuigt dus zwaar imho.

Today's subliminal thought is:

Verwijderd

hmm ja het moet inderdaad wel werken (had net zelf ook verkeerd getest)
controleer of je het juist invoert en dat NULL toegestaan is.

maar als je toch van plan bent meerdere files per 'iets' te doen, is die oplossing die ik gaf waarschijnlijk wel beter.

succes
Pagina: 1