Toon posts:

[PHP/MySQL] upload -> download: 1 extra byte :?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een file upload met PHP met de volgende code:
PHP:
1
$fileToUpload = addslashes(fread(fopen($fileHandle, $fileSize)));

in een longblob kolom in mijn mysql database, en er vervolgens weer uitlees, dan is het resulterende bestand precies 2 bytes langer.
Met hexedit heb ik gezien dat dit bytes \0x20 (space) en \0x0A zijn (linefeed?), maar met de PHP functie rtrim($var, "\0x0A..\0x20") wordt \0x20 wel weggehaald en
0xA0 niet :?

De magic_quotes staan in ieder geval uit, anders staat er nog veel meer garbage in de file die gedownload wordt :D

Waar ligt dit aan, en hoe los ik dit op?

Verwijderd

Topicstarter
*ploink* iemand??

Verwijderd

rtrim -- Strip whitespace from the end of a string

dus logisch dattie hem niet stript?

• Twan V
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-08 14:40

Twan V

...en er stralend uitzien

Dat zou ik ook wel eens willen weten (klein *schop*-je), maar wat is het voordeel van een bestand in mysql zetten? Waarom niet alleen de link en het bestand uploaden naar een map op de server?

Ho wacht, ik weet het al, domme vraag. Een servermap is accessible vanuit de browser en een tabel niet (direct).

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

Verwijderd

Twan V schreef op 16 september 2002 @ 11:29:
Dat zou ik ook wel eens willen weten (klein *schop*-je), maar wat is het voordeel van een bestand in mysql zetten? Waarom niet alleen de link en het bestand uploaden naar een map op de server?

Ho wacht, ik weet het al, domme vraag. Een servermap is accessible vanuit de browser en een tabel niet (direct).
hoeft niet, je kan het ook buiten de webdir plaatsen :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 september 2002 @ 11:26:
rtrim -- Strip whitespace from the end of a string

dus logisch dattie hem niet stript?
Nee, je kunt in het tweede argument zetten welke hexcodes gestript moeten worden "\0x0A..\0x20" staat er dus alles tussen 0x0a en 0x20 moet dan toch gestript worden dacht ik.

• Grum
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Nee het is dom om je data in door een database frontend heen te trekken terwijl deze het ook gewoon domweg opslaat. Daarnaast kan je mbv htacces en of dirs buiten de webtree ook de files niet direct accessible maken.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, misschien moet ik het plannetje maar omgooien inderdaad en de files gewoon ergens wegschrijven. Jammer, het leek me zo'n elegante oplossing (n00b die ik ben :D)

• Twan V
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-08 14:40

Twan V

...en er stralend uitzien

Grum schreef op 16 september 2002 @ 11:35:
Nee het is dom om je data in door een database frontend heen te trekken terwijl deze het ook gewoon domweg opslaat. Daarnaast kan je mbv htacces en of dirs buiten de webtree ook de files niet direct accessible maken.
Volgens mij was dat ook ong. wat ik wilde zeggen, maar ik kwam er niet helemaal uit. ;)

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

Pagina: 1