Toon posts:

tv kaarten en video opnemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi ik heb een vraagje: Ik wil een tv kaart aanschaffen om oude videobanden op te nemen en om fullscreen tv te kijken. Nou dacht ik zelf aan de hauppage win tv theatre maar kan die wel wat ik wil? Zo niet, welke kan het wel?

Verwijderd

Topicstarter
nou dat is ook niet veel? :( ? ik heb de search geraadpleegt maar die maakte mij niet wijzer :?

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Verwijderd schreef op 15 September 2002 @ 22:17:
Hi ik heb een vraagje: Ik wil een tv kaart aanschaffen om oude videobanden op te nemen en om fullscreen tv te kijken. Nou dacht ik zelf aan de hauppage win tv theatre maar kan die wel wat ik wil? Zo niet, welke kan het wel?
Ga voor een echte videobewerkingskaart. Met een TV-kaart is het erg moeilijk om in full size video op te nemen.

Verwijderd

Topicstarter
ow.. moet ik dan denken aan een win tv pvr pci?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb trouwens een video bewerkingskaart in mijn dell bakkie zo'n mgi videowave 4 kaart of is dat alleen om digitale cam's aan te hangen?

• -=unicron=-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-02 21:52

-=unicron=-

Betrayal can never be forgiven

Kijk eens op de page van hauppauge. De hauppauge WinTV-PVR-350 dat is een mooie kaart als wat de WinTV-PVR-250 kan maar dan in Hardware.

WinTV-PVR Personal Video Recorder products

http://www.hauppauge.com/html/products.htm#pvr

AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB

Verwijderd

Topicstarter
maar kan die ook gewone tv full screen afspelen?

Verwijderd

Ja tuurlijk... zou nogal belachelijk zijn als ie dat niet kon. :D.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:48

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Je kan het beste een aparte capture kaart hiervoor nemen, en niet zo'n Geforce met video in en uit. Die kaarten capturen softwarematig en zijn onder W2K en XP bijna niet werkend te krijgen.
Een aparte capturekaart doet dit hardware matig, en nog in betere resolutie ook. Ik heb zelf een Pinnacle Studio Deluxe, die kan analoog en DV capturen op 720x576. Ik heb al diverse VHS banden omgezet, met 0 frames lost op 2 uur video. Geen slecht resultaat denk ik ;) En vanaf de capture kan je er weer mooi een Divx, VCD of SVCD of zelfs DVD van maken met Studio 8.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
Microkid schreef op 16 september 2002 @ 14:02:
Je kan het beste een aparte capture kaart hiervoor nemen, en niet zo'n Geforce met video in en uit. Die kaarten capturen softwarematig en zijn onder W2K en XP bijna niet werkend te krijgen.
Een aparte capturekaart doet dit hardware matig, en nog in betere resolutie ook. Ik heb zelf een Pinnacle Studio Deluxe, die kan analoog en DV capturen op 720x576. Ik heb al diverse VHS banden omgezet, met 0 frames lost op 2 uur video. Geen slecht resultaat denk ik ;) En vanaf de capture kan je er weer mooi een Divx, VCD of SVCD of zelfs DVD van maken met Studio 8.
ja maar die zijn mij iets te duur. Is er iemand die met een win tv theatre video banden heeft opgenomen? zoja, is het goede kwaliteit of is het alleen mooi als je het in een klein scherm afspeelt?

Verwijderd

Topicstarter
is er nou niemand die dit gedaan heeft?

• lamko
  • Laatst online: 20-10-2024
Ik heb een rave kaartje gebruik de standaard software van pinnacle en kan op full screen cappen zonder kwaliteit verlies, maar de codec die in die standaard software zit maakt de filmpjes niet erg klein heb hier een avi
op mn hardeschijf staan van 21,6 gb en die duurt 40 min
ff een nachtje vdub laten draaien zodat ie mooi in divx is :)

And this !! Is to go even further beyond!!!

Verwijderd

Topicstarter
welke kaart precies?

• lamko
pinnacle pctv rave (zonder afstandbediening)

en mn systeemspec zijn heel wat lager dan die van jouw
celeron 800 @ 1 ghz, 384 SD Ram, 60 gb HD
en je hebt een NTFS partitie nodig vanwege de avi's boven de 4 gb

Verwijderd

Topicstarter
en dan kan je zonder verlies opnemen?? gaaf man! Maar wat ik ook wel wil is 5.1 geluid en dat kan hij jammer genoeg niet, de win tv theatre wel maar zo te zien heeft niemand daar ooit een video mee opgenomen! :(

• lamko
uuuh 5.1 geluid zal nooit lukken met wat voor kaart dan ook want een videoband (de bron) ondersteund geen 5.1. Dus dan krijg je het ook nooit als 5.1 op je pc.

Verwijderd

Topicstarter
ik bedoel met het gewone tv kijken

• lamko
Volgens mij kan je pas echt van 5.1 genieten met een dvd!
Heb ik tenminste bij mij op het werk gehoort van iemand met zo n 5.1 setje voorbij de dvdspeler en dan werkte dat ding alleen maar als hij een dvdspeelde

Verwijderd

nou ik ben niet echt te spreken over mijn Hauppage wintv-pvr250, momenteel heb ik wel TV, maar ho maar om die VCR erop te krijge .........

VCR is geschakeld naar TVkaart

Of moet dat net zoals eerder als je via video TV wou kijke : Kabel -> VCR -> TV ????

Verwijderd

Vraagje over die videobewerkingskaart: Kan je daarmee capturen met een composite-ingang?

zo jah, sluit dan je videorecorder daar maar op aan en je geluid op je line in en zoek er een goed stukkie software bij waarmee je het kan capturen (bijv adobe)
Pagina: 1