• OGangstah
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-01-2022
ik wilde een digitale camera kopen (liefst met compact flash)
heb ongeveer €200 ter beschikking, wat zijn de mogelijkheden?

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

-> GT :)

Fuji A101 is een beginners camera binnen jouw budget...

tip: spaar liever iets (300/350 euro) meer en koop een goede 2 megapixel camera waar je ongetwijfeld meer plezier van zal hebben...

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• OGangstah
op dit gebied ben ik een n00b, maar hoe meer megapixels hoe betere beeldkwaliteit?
1.1,1.2, 2 en 3 megapixels? of hoe werkt t?

Verwijderd

Megapixels is miljoen pixels. Het werkt gewoon met een resolutie. Bijv. 1000*1000 pixels is 1 Megapixel. 1.3 megapixels is dan 1280*960 :) En uiteraard hoe meer hoe beter.

Ik ben zelf ook wel opzoek naar een beginding. Ik wil gewoon huis-tuin-en-keuken foto's maken. Ik zou iets van EUR 150 uit willen geven. Iemand suggesties. Wel met CCD, en liefst CF oid.

• OGangstah
ik bedoel is er een ZICHTBAAR verschil tussen 1.3 megapixel en 2/3 megapixel?
ik vind een image op 1280*960 al behoorlijk strak hoor!

CCD,CF?

zijn er nog alternatieven?

• Desolation Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12-2023
Ja dat is er zeker , 1.3 is net genoeg om buiten gewone wegwerpcamera kiekjes te maken . Maar de fotos die ik er van mijn PC mee heb gemaakt zijn echt niet om aan te zien .
Ik ga als beginner een Powershot A40 kopen , momenteel een van de meest geprezen camera's .

Verwijderd

CCD is een LCD-schermpje, en CF staat voor Compact Flash, een medium voor data-opslag. Wordt veel gebruikt voor Camera's..

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
hoemeer Mpixels hoe gedetaileerder, zelfde als je een een hoog ISO rolletje en een goede camera gebruikt emt normale camera's (spiegel-reflect of een technische camera dan)
maar idd gewoon doorsparen... hier is trouwens een geode link, dat is misschien wel een Xtreem voorbeeld, maar zo kunenn jullie het verschil in detail goed zien

reviews: Minolta Dimage 7i review

en check dan de UITsnede van de 2de foto

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:24

LopeZ

Too much is never enough

Move OH -> GT

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14:58

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

een "My First Sony"! :Y)

Whatever.

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Verwijderd schreef op 15 september 2002 @ 22:25:
Megapixels is miljoen pixels. Het werkt gewoon met een resolutie. Bijv. 1000*1000 pixels is 1 Megapixel. 1.3 megapixels is dan 1280*960 :) En uiteraard hoe meer hoe beter.
Het aantal Mpixel is niet alles, de lens is een stuk belangrijker, die cam van de aldi is 4.1 mpixel maar de pics die eruit komen zien er niet uit...

Je kan dus beter een 1.3mpixel kopen met een goede lens dan een 4.1mpixel met een slechte lens zoals die aldi cam :)

Alle proemn in n drek

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Alles wat je wilt weten aan basiskennis+links naar topics om verder te gaan.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.