Hey. De voeding van mijn lieve pjoetertje is kapot gegaan en daarom heb ik vandaag uit een andere computer even een nieuwe ATX voeding gehaald. Nu wil ik het ding gaan inbouwen en ik merk dat er aan de voeding geen stekkertje zit voor de 4-pins (2x2) connector die direct naast de normale moederbordstekkers zit. Ik wilde bij MSI even een moederbord layout zoeken om te kijken waar dit voor dient, maar die site doet helemaal niets hier! Even verder geGoogled en dit gevonden:
Een beetje maf geformuleerde zin. Wat ik eruit opmaak is het volgende:
Die connector is dus voor AGP pro, maar die feature zit niet op het mobo, dus is het nu een extra power supply voor je CPU.....
Weet iemand waar dit ding nu PRECIES voor dient en of het schadelijk kan zijn de pc op te starten ZONDER stroom op deze connector?
bron maverick.mahan.netAbove the standard power connector is an additional 4-pin power adapter, usually used for AGP Pro, but since that feature is not present on this board it now 12V of dedicated power to the CPU to keep your power hungry chip fully satisfied.
Een beetje maf geformuleerde zin. Wat ik eruit opmaak is het volgende:
Die connector is dus voor AGP pro, maar die feature zit niet op het mobo, dus is het nu een extra power supply voor je CPU.....
Weet iemand waar dit ding nu PRECIES voor dient en of het schadelijk kan zijn de pc op te starten ZONDER stroom op deze connector?