MSI K7T Turbo2 4-pins connector

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey. De voeding van mijn lieve pjoetertje is kapot gegaan en daarom heb ik vandaag uit een andere computer even een nieuwe ATX voeding gehaald. Nu wil ik het ding gaan inbouwen en ik merk dat er aan de voeding geen stekkertje zit voor de 4-pins (2x2) connector die direct naast de normale moederbordstekkers zit. Ik wilde bij MSI even een moederbord layout zoeken om te kijken waar dit voor dient, maar die site doet helemaal niets hier! Even verder geGoogled en dit gevonden:
Above the standard power connector is an additional 4-pin power adapter, usually used for AGP Pro, but since that feature is not present on this board it now 12V of dedicated power to the CPU to keep your power hungry chip fully satisfied.
bron maverick.mahan.net

Een beetje maf geformuleerde zin. Wat ik eruit opmaak is het volgende:
Die connector is dus voor AGP pro, maar die feature zit niet op het mobo, dus is het nu een extra power supply voor je CPU.....
Weet iemand waar dit ding nu PRECIES voor dient en of het schadelijk kan zijn de pc op te starten ZONDER stroom op deze connector?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Zonder die connector aangesloten werkt het opzich prima, je hebt hem dus niet nodig. (ik spreek nu uit ervaring ;))

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
good. Ga ik proberen. Bedankt. Straks weer online met een behoorlijke pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zo He! Het werkt dus gewoon idd. Maar wat ik nu merk: mijn cpu wordt stressed opeens nog maar 49 ipv de 56 die ik gewend was!!!! Heeft dit met het niet aansluiten van die 4 pins connector te maken of met het bubbeltjesplastic dat onder mijn mobo heb weggehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Kan eventueel ook met je nieuwe voeding te maken hebben. Misschien dat de case minder warm wordt...

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
anandus schreef op 15 september 2002 @ 23:48:
Kan eventueel ook met je nieuwe voeding te maken hebben. Misschien dat de case minder warm wordt...
Mijn case staat open en stond dat ook altijd, dus ik denk niet dat mijn nieuwe voeding zoveel temp-verschil veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squall-sX
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-05 19:35
Het kan ook zijn dat dankzij dat bubbelding weg te nemen er meer warmte langs de achterkant wegkan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Squall-sX schreef op 15 september 2002 @ 23:56:
Het kan ook zijn dat dankzij dat bubbelding weg te nemen er meer warmte langs de achterkant wegkan.
Dat geloof ik ook wel ja, maar zoveel? Grrrrrene, kan jij niet eens testen hoe warm je cpu wordt als je die 4 pins connector wel gebruikt?
Pagina: 1