Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Lian-Li PC65 of Thermaltake Xaser II 6000A Plus??

Pagina: 1
Acties:

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-11 14:17

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Topicstarter
Ik wil een nieuwe kast gaan aanschaffen voor mijn PC. Ik heb nu een Aopen HQ08 Bigtower, maar buiten het feit dat het de kleinste bigtower is die ik ooit gezien heb, vind ik hem ook bijzonder onpractisch ingericht. Ik wil nu (ook uit vanwege koeling) een aluminium kast, bij voorkeur een miditower (wat makkelijker op lanparties), maar ik twijfel nog tussen 2 kasten: LianLi PC65 en de Thermaltake Xaser II 6000A Plus

Welke kan ik beter nemen???

Launching containers into space

Verwijderd

Whieee schreef op 15 September 2002 @ 21:59:
Ik wil nu (ook uit vanwege koeling) een aluminium kast[/b]

Welke kan ik beter nemen???
Nou, voor de koeling hoef je geen alu kast te kopen.
Scheelt niks of niet aantoonbaar weinig.

• Burning_acid
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Burning_acid

Brandend_zuur :?

Afbeeldingslocatie: http://www.xxlcases.nl/shop/assets/big/pc-65xxl.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.xxlcases.nl/shop/assets/big/6000ws.jpg
om deze 2 gaat het dus :) ik ga trouwes voor de lian-li

een leven? kewl.... waar kan ik dat downloaden? | specs:http://specs.tweak.to/4608

• digital8
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-09 16:19
Qua koeling scheelt het idd niet echt veel (spreek uit ervaaring) maar qua gewicht screelt het enorm

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 september 2002 @ 22:08:
[...]

Nou, voor de koeling hoef je geen alu kast te kopen.
Scheelt niks of niet aantoonbaar weinig.
om nog maar te zwijgen van de "kwaliteit" van het aluminium. ik heb vier jaar met aluminium gewerkt, en zo een chenming of lian li is in mijn ogen rommel, die alu durf je met moeite bekijken, uit schrik het onding te deuken (my opinion)

die thermaltake case is gewoon een duurdere versie van een chenming, met een ander deurtje (the word "rip-off" comes to mind...)

pak dan gewoon een degelijke chieftec (hoewel ik die kasten totaal afgezaagd vind, en het ontbreken van een mobo tray is ook al lang niet meer van deze tijd, mijn inziens)

lian li is gewoon veel te duur, want dat je door een alu kast zoveel tempverschil gaat hebben, dat is onzin

de term alu case is gewoon een zwaar overroepen begrip. het beetje voordeel dat eraan is om er één van alu te hebben, kan niet opwegen tegen de belachelijke meerprijs van een alu case

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 September 2002 @ 22:15:
[...]

lian li is gewoon veel te duur, want dat je door een alu kast zoveel tempverschil gaat hebben, dat is onzin

...
Een lianli is te duur, maar waarom de Thermaltake dan niet? Die is bijna net zo duur...

BTW: die Thermaltake kast is een gemodde aluminium Chieftec
:P

• digital8
Verwijderd schreef op 15 september 2002 @ 22:15:
[...]

om nog maar te zwijgen van de "kwaliteit" van het aluminium. ik heb vier jaar met aluminium gewerkt, en zo een chenming of lian li is in mijn ogen rommel, die alu durf je met moeite bekijken, uit schrik het onding te deuken (my opinion)

die thermaltake case is gewoon een duurdere versie van een chenming, met een ander deurtje (the word "rip-off" comes to mind...)

pak dan gewoon een degelijke chieftec (hoewel ik die kasten totaal afgezaagd vind, en het ontbreken van een mobo tray is ook al lang niet meer van deze tijd, mijn inziens)

de term alu case is gewoon een zwaar overroepen begrip. het beetje voordeel dat eraan is om er één van alu te hebben, kan niet opwegen tegen de belachelijke meerprijs van een alu case
Hoezo de qualiteit..? sinds wanneer kun je alluminium met metaal vergelijken... :?
Sorry maar dat vindt ik een beetje een domme opmerking....
Ik heb een LianLi en hij is al naar talloze lan's geweesd en er zit nog geen krasje/deukje op/in, dus.....

En wat betreft de prijs is LianLi idd (e.a.) gewoon enorm duur.., maar erzijn genoeg alluminium kasten te koop die evenveel kosten als "normaale" kasten.., questie van goed zoekken....

btw..,
'k heb zelf de LianLi 61 (de zwarte dus).., heb ik ooit eens voor een 3de van de prijs kunnen kopen in Duitsland.... :Y)

Verwijderd

digital8 schreef op 15 september 2002 @ 22:23:
[...]

Hoezo de qualiteit..? sinds wanneer kun je alluminium met metaal vergelijken... :?
Ik heb een LianLi en hij is al naar talloze lan's geweesd en er zit nog geen krasje/deukje op/in, dus.....

sinds wanneer is alu geen metaal meer? en daarbij, als je al wat ervaring hebt met metaalverwerking (ik gok dat dit bij jou niet het geval is), dan weet je echt wel wat ik bedoel

En wat betreft de prijs is LianLi idd (e.a.) gewoon enorm duur.., maar erzijn genoeg alluminium kasten te koop die evenveel kosten als "normaale" kasten.., questie van goed zoekken....

ja, en die cases zijn dan in de regel ook maar heel erg pover afgewerkt hoor, soms zelfs met een stalen frame en alleen alu buitenpanelen, dan kun je ook al niet meer van een alu case spreken

btw..,
'k heb zelf de LianLi 61 (de zwarte dus).., heb ik ooit eens voor een 3de van de prijs kunnen kopen in Duitsland.... :Y)

• kingfriko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-10 14:30

kingfriko

100 % BULLY

Die theramltake ziet er toch wel veel beter uit 8)

kingfriko

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Opzekers die Lian-li
No doubt about this one folks

iStockphoto

• Desolation Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12-2023
Is misschien dun alu , maar voor het doeleinde is dat meer dan genoeg hoor . Die case is bedoeld om LICHT te zijn , en als je mega dik alu gaat nemen lukt dat ook niet meer .

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Topicstarter
kingfriko schreef op 15 september 2002 @ 22:31:
Die theramltake ziet er toch wel veel beter uit 8)
ik twijfel omdat ik ze er allebei mooi uit vind zien. Ik vind persoonlijk de LianLi mooier, maar die is ook kleiner; dus vraag ik me af of de LianLi ook beter is ingedeeld. Waarom zou ik gaan voor een kast die kleiner én duurder is. Is de LianLi practischer ingedeeld dan de thermaltake oid? :?

• loodgieter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-04 16:19

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

Verwijderd schreef op 15 september 2002 @ 22:15:
[...]

Nu wil ik dan wel eens weten wat er mis is met de Chieftec kasten ik denk dat menig mede tweaker een chieftec heeft omdat dit (vind ik) de beste mod kast is die er op dit moment is.
correct me if I`m wrong!

• Desolation Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12-2023
Ik persoonlijk vin die Chieftec al lang niks .
Ben best blij dat ik 50€ meer aan een Directron Alu heb gegeven .

• digital8
--------------------------------------------------------------------------------
digital8 schreef op 15 september 2002 @ 22:23:
[...]

Hoezo de qualiteit..? sinds wanneer kun je alluminium met metaal vergelijken...

sinds wanneer is alu geen metaal meer? en daarbij, als je al wat ervaring hebt met metaalverwerking (ik gok dat dit bij jou niet het geval is), dan weet je echt wel wat ik bedoel

ja, en die cases zijn dan in de regel ook maar heel erg pover afgewerkt hoor, soms zelfs met een stalen frame en alleen alu buitenpanelen, dan kun je ook al niet meer van een alu case spreken
Ja duh.., natuurlijk is alu een metaal-soort ( je weet wel wat ik bedoel |:( )...
Wat ik bedoel is dat je de sterkte van alliminium niet KAN vergelijken met die van eM3 (misschien een betere term voor jou).
Dus kun je die op dat punt niet met elkaar vergelijken...

En wat de qualiteit betreft van die kasten dat ligt aan de makers\ontwerpers ervan.., de drie kasten die ik in mijn handen gehad heb waren van goede qualiteit, geen scherpe randen, wel doordacht enz.

maargoed dat is maar mijn mening...

btw...
mijn laatste reply in dit topic.....

Verwijderd

Ik heb gister de thermaltake kast besteld dus hoop dat het iets is. Ik was eerst van plan een lian-li bigtower te bestellen maar heb toch gekozen voor de thermaltake. Mijn keuze was voornamelijk op uiterlijk gebaseerd omdat ik de voorkant van de lian-li niet zo mooi vind.

Verwijderd

Lian Li, vooral mooi (imho) vanwege de 2 fan holes voorin, ik zou em trouwens zelf in het zwart nemen.

Verwijderd

ik vind ze allebei veel te duur (vooral de Lian Li)

ik zit zelf na mijn gemodde HQ08 ook te denken aan een nieuwe..

en ik heb vandaag voor het eerst de nieuwe H600B (zwart met 350w voeding) gezien, en jongens, die is me een portie mooi!

• D-FENCE
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Zelf heb ik een Lian, bevalt zo goed dat ik er een tweede bij heb gekocht.
Lian is niet groot(PC65) maar heeft voldoende ruimte, die andere is ook kicken.
Maar qua design ruled Lian, maar dat is persoonlijk!!! :*)

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

iki zou voor de liean lij gaan, maar wie ben ik?

vind shieftec altijd nog t mooist, maar al had ik de geldpest had ik ook een lian li

Verwijderd

nou, ik zou het wel weten! Die Xaser natuurlijk!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 september 2002 @ 21:39:
nou, ik zou het wel weten! Die Xaser natuurlijk!
kun je je keuze ook beargumenteren op een andere basis dan de buitenkant van de kast... Is de Xaser beter ingericht, heeft ie meer functies (ik denk aan fan-regelaard, slide-out mobo trays etc) ??? :?

Pagina: 1