Toon posts:

wanadoo en com21

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg nu in Den Haag het cable wanadoo basic abbo met de COM21 modem, wat is dat voor modem en wat kan ik verwachten? Ik zit nu nog op casema met de demos1

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Gewoon hetzelfde of iets meer .. ze knijpen het com21 systeem af op de max snelheid van het DEMOS-1 systeem dus ong 10kb/s down en up :)

Als je bedenkt dat @home met die zelfde COM21 modems gewoon 200+ kb/s haalt constant gaat het de goede kant op met het overstappen :)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Topicstarter
DEMOS1 loopt niet op 10KB/S, was het maar waar :(:( eerder met 5 of lager....

Verwijderd

Ik ken iemand die ook een Com21 gaat krijgen en die wist te melden dat ze die modem vast op 6KB/s willen zetten, dus dan heb je (als het goed is) altijd 6KB/s Of dat haalbaar is door Casema/Wanadoo is nog maar de vraag.

Ik heb zelf nog steeds dat oude gebeuren en nog geen bericht dat ik iets anders zou krijgen...

Verwijderd

Topicstarter
joepie 6kb/s :( ......en Smekstream schiet ook maar niet op :( Ik hoop niet dat Traagsema/Cannotdoo denkt dat dit echt een verbetering is....

• spook
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Chello is bezig al die com21's te vervangen.
Het zijn goede modems maar gevoelig voor storingen.
Tevens zit er nogal wat software in en als de versie in de modem gaat afwijken van de server heb je problemen.
(dat was bij chello vaak het geval)
Het voordeel is wel dat ze op een hub aangesloten kunnen worden en (meestal) met een vast IP adres werken.
Ik heb er snelheden van 800 tot 900k mee gehaald (pre chello tijd).

(c) GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Life is a Joke!, but not all jokes are funny.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
KCMA op gemmiddeld 10kb/s kan wel :) 'k woon in Roelofarendsveen waar ze ongeveer 20 mensen hebben aangesloten voor de stop :) vandaar dat het nog vrijrap gaat.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Afgelopen maandag van de storingsdienst van KCMA begrepen dat COM21 alle problemen in de rode wijkjes moet gaan oplossen.
De gebruikers die zouden overstappen van DEMOS naar COM21 moeten ergens voor tekenen, namelijk dat ze teruggaan van maximaal 11kbps naar maximaal 8kbps. Daarvoor terug zou KCMA plechtig beloven dat de gebruiker een datagarantie krijgt van tenminste 6kbps.
Ikzelf doe alles voor een datagarantie van 6kbps. Nu heb ik een datagarantie van 0kbps en dat is niet erg veel.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het opgegeven, zie ook mijn andere topic. Com21 welles/nietes blabla :(:(:(:(

Verwijderd

Topicstarter
ik krijg dus WEL de com21, volgende week komen ze installeren....niet dus want ik laat een monteur niet in mijn server kutten. Ik zet die netwerkkaart er zelf wel in:):)

ben zeeeeeeeeeeer benieuwd
Pagina: 1