Toon posts:

Netwerk krijg ik niet geinstalled onder windows

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een groot probleem, ik heb een Intel Pentium 200Mhz
64 MB Ram, 1,6 GB Hd...Deze wil ik als server/router gaan gebruiken.

Er is 1 probleem, ik krijg met geen een mogelijkheid de netwerkkaartjes onder windows geinstalleerd, dit betekend dat het niet werkt onder : 98,2000 of XP

Bij windows 98:

Ik installeer windows 98, bij het eerste opstarten, vind ie de 2 netwerkkaartjes ( bijde 3com pci) en installeert ie drivers, als ik hem dan opnieuw boot, blijft ie hangen bij het win98 screen...ik reset de pc, dan start ie wel op, dan ziet hij de netwerkkaarten in de hardware lijst, ik kan ze ook configureren, alleen krijg GEEN ip's toegekend, als ik dus met "winipcfg" doe, krijg ik alleen "ppp-adapter", en kan ik dus niet de netwerkkaarten aanspreken om vrij te geven of zo...

Bij windows 2000:

Loopt ie atijd vast...

Bij XP:

Loopt ie al bij het installeren van XP vast, als hij bij "netwerk installeren" is beland...

Onder Linux:

Ik heb freesco, en e-smith server ff geinstalleerd, en daar draaid het gewoon wel, het zou dus niet aan de hardware kunnen liggen...

By the way, onder windows heb ik 1 van die kaarten verwisseld met een ander merk netwerkkaart, maar dat mocht ook niet baten...die andere 3com moet erin blijven zitten voor mn chello verbinding, ivm met mac-adres...

Kan iemand me helpen bij dit probleem, ik wil mn server graag onder windows kunnen draaien.

ALvast bedankt

Marc

Verwijderd

trek al je andere zooi er een uit misschien loopt ie te kutten met het toewijzen van irq ofzo, zoiets had ik ook.

bij win98 zou ik gewoon zelf ip toewijzen gewoon iets van 192.168.0.1 (server) en dan de andere computers ok ip's geven vanaf 192.168.0.2 t/m 192.168.0.100 o ja TCP/IP protocol ook ff installeren (zit ook in netwerkomgeving) kende andere OS niet goed genoeg om tip's te geven

Verwijderd

Topicstarter
het probleem is....er zit geen andere zooi in...
alleen een video kaart, en btw, ik heb ze ook in andre sloten gedouwd, en ze krijgen allebei gewoon een IRQ...dus dat is het nie..

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:27
Misschien dat xp en 2k vast lopen op die 64 mb ram, die 2 hebben veel meer nodig om goed te kunnen werken.
Ik heb in m'n pII 192 mb ram zitten, met w2k+aantal services nog 43 mb vrij!

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

Verwijderd

Win2k draait goed op 64MB,XP heeft echter 128MB nodig.