Tweakers.net moet groter...

Pagina: 1
Acties:

• The System
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-03 11:37
Hey,

Ik zat vanochtend mijn verse c't te lezen, toen ik plotseling een klein artikeltje tegenkwam over t.net dat me aan het denken zette...

Ik vind dat tweakers.net uit moet breiden wil het, de nummer 1 computersite blijven(en al zouden jullie dat niet willen.. zou wij dat nog wel willen).
Zo staat er in het artikeltje dat tweakzone.nl meer tweaks en tutorials te vinden zijn, en dat zijn dus de dingen die t.net ook meer moet hebben tutorials/how-to's zoals Thuisnetwerken: een uitgebreide beginnersguide en Waterkoeling en casemodding guide, deel 2 en echte die-hard tweaks zoals AMD Duron 650 / Gigabyte GA-7ZM review

In de loop der tijd is Tweakers.net steeds groter en proffesioneler geworden, wat ten koste is gegaan van de simpele dingen waarmee zij groot is geworden. En dat vind ik persoonlijk jammer, oke het niveau van tweakers.net is aanzienlijk gestegen en niemand hoeft nog uitleg over hoe je je CPU overclocked, maar toch zijn zaken zoals koeling en modding op de FP een ondergeschoven kindje.

Ook vind ik dat T.net enorm veel potentie heeft, aangezien er duizenden leden zijn waarvan een overgroot deel verstand van zaken heeft. Dat geeft t.net de mogelijkheid om een nog groter interactief site te worden die op veel vlakken actief is, zie het als een interactieve vorm van Cnet.com dus met Nieuws, Reviews, Programming, Tutorials, Modding , Tweaks, Downloads enz.

Dus kortom, Tweakers.net moet er meer aan doen om een informatieve en educatieve site voor zijn bezoekers te blijven (ongeacht het niveau). En hiermee ook groter worden... :)

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Had je al es op gathering.tweakers.net gekeken? ;)

Veel wat je noemt gebeurd daar heel erg interactief. Natuurlijk zou het leuk zijn wat meer van die dingen ook via de frontpage te doen, maar reviews maken kost enorm veel tijd en moeite.

Dat is een van de belangrijker redenen, geloof ik, dat ze nog zo zelden verschijnen.

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Ja, maar die gast van tweakzone, die mailt naar alle bladen volgens mij, om wat publiciteit te krijgen.
Maar ik denk neit dat tweakers snel gaat vervallen, ofzo, hoor...
Maar tweakzone lijkt dus meer voor beginners te zijn?
de mentaliteit is daar ook anders en dan prefereer ik T.net en GoT

maar tweakers is niet echt voor bespreken van modden en programmeren en tutorials, daar is GoT meer voor en dat bloeit volgens mij als nooit te voren :)

Idd zoals ik ook al zei, Kijk naar GoT en daar zal je zien dat een grote vrolijke community is met alles wat je je maar kan wensen (ongeveer ;) )

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
ACM schreef op 15 september 2002 @ 21:00:
Dat is een van de belangrijker redenen, geloof ik, dat ze nog zo zelden verschijnen.
Zoiets heb ik ook gehoord ja. Het kwam ook door geldgebrek (tijd=geld). Door de betaalde accounts zouden ze weer meer reviews kunnen doen.

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

KUGH! :)

ik verslikte me even, betaalde accounts? hoeveel meot dat kosten? :)

nee, ik ben wel bereid tot wat geld storten, hoor, maar hoe? en hoeveel? (ben neit zo rijk, kan niet werken, omdat mn studie teveel tijd in neemt) :)
der was een tijdje geleden al sprake van geld neerleggen voor T.net
maar geldt dat dan ook voor GoT ?

en wat worden de verschillen?

Alone at last
Just nostalgia and I

• harlekein
  • Laatst online: 01-03 13:54

harlekein

Creator Owner

Tweakers is toch meer voor de gebruiker met ervaring dacht ik. Het moet geen concurrent van beginnersweb.nl worden.

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Natuurlijk doen we ons best om Tweakers.net te blijven verbeteren. Stilstand = achteruitgang. Vergeet alleen niet dat er achter C|Net een multi-million dollar corporation zit, en wij de grootste moeite hebben om het personeel iedere maand op tijd hun bescheiden vergoeding te betalen :). Dus we doen ons best, maar we roeien wel met de riemen die we hebben en kunnen niet voortborduren op het succes van één of ander moederbedrijf.

Professioneel Hyves-weigeraar

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

SH007 schreef op 15 september 2002 @ 21:02:
Zoiets heb ik ook gehoord ja. Het kwam ook door geldgebrek (tijd=geld). Door de betaalde accounts zouden ze weer meer reviews kunnen doen.

Ja, dat speelt ook mee natuurlijk.

Een review is pas goed als er vergelijkings materiaal is en als ie een beetje goed en uitgebreid opgezet is.
Zonder geld lukt dat allemaal niet, zeker niet op de manier hoe anandtech etc dat weten te doen.
Okyah schreef op 15 september 2002 @ 21:05:
KUGH! :)

ik verslikte me even, betaalde accounts? hoeveel meot dat kosten? :)

nee, ik ben wel bereid tot wat geld storten, hoor, maar hoe? en hoeveel? (ben neit zo rijk, kan niet werken, omdat mn studie teveel tijd in neemt) :)
der was een tijdje geleden al sprake van geld neerleggen voor T.net
maar geldt dat dan ook voor GoT ?

en wat worden de verschillen?
Zucht :)
Daar zijn al zoooo veel threads over geweest, de huidige content/opzet blijft gewoon gratis er kunnen toevoegingen zijn die wel achter de verborgen luiken van een set betaalde accounts te vinden zijn, maar hoe en wat is geloof ik nog steeds niet volledig besloten.

Maar belangrijkste is dus: alles wat je nu hebt is dan ook gratis, er kunnen echter wel uitgebreide varianten (meer reviews bijvoorbeeld, of eerder beschikbaar ofzo) voor de betalende gebruikers komen.

Laten we deze thread daar trouwens niet ook weer mee vol kletsen, er zijn meerder 100+-reactie threads in TFF daarover :)

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

ACM schreef op 15 september 2002 @ 21:13:

[...]

Ja, dat speelt ook mee natuurlijk.

Een review is pas goed als er vergelijkings materiaal is en als ie een beetje goed en uitgebreid opgezet is.
Zonder geld lukt dat allemaal niet, zeker niet op de manier hoe anandtech etc dat weten te doen.

[...]

Zucht :)
Daar zijn al zoooo veel threads over geweest, de huidige content/opzet blijft gewoon gratis er kunnen toevoegingen zijn die wel achter de verborgen luiken van een set betaalde accounts te vinden zijn, maar hoe en wat is geloof ik nog steeds niet volledig besloten.

Maar belangrijkste is dus: alles wat je nu hebt is dan ook gratis, er kunnen echter wel uitgebreide varianten (meer reviews bijvoorbeeld, of eerder beschikbaar ofzo) voor de betalende gebruikers komen.

Laten we deze thread daar trouwens niet ook weer mee vol kletsen, er zijn meerder 100+-reactie threads in TFF daarover :)
Ja, ik zie toch al dat er dingen over waren gezegd, maar ik kan niet ALLES volgen :)

Kunnen jullei btw ook giften ontvangen?
zoja, waar? :)

Alone at last
Just nostalgia and I

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Okyah schreef op 15 september 2002 @ 21:15:
Kunnen jullei btw ook giften ontvangen?
zoja, waar? :)

Nee, kan in principe niet, we zijn geen vereniging o.i.d. :). Als je ons wil steunen dan kun je bijvoorbeeld wel heel veel geheugen kopen @ shop.tweakers.net :P (maar je account upgraden zodra het kan lijkt me nuttiger voor jou en vooral ook veel goedkoper ;)).

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Wouter Tinus schreef op 15 september 2002 @ 21:23:

[...]

Nee, kan in principe niet, we zijn geen vereniging o.i.d. :). Als je ons wil steunen dan kun je bijvoorbeeld wel heel veel geheugen kopen @ shop.tweakers.net :P (maar je account upgraden zodra het kan lijkt me nuttiger voor jou en vooral ook veel goedkoper ;)).
k heb nog 512 mb over trouwens :)
dus ram kopen is er neit bij

dat spul meot ik even gaan aanbieden ofzo, zeg, maarja :)

(2 reepjes werkten neit op mn bord, maar kkon t neit trugsturen, omdat ik op vakantie ging :()

maarja, maar giften zijn niet mogelijk?
jullei zouden gewoon een rekening aan meoten vragen voor giften.
ik zou er beswel wat op doen, hoor en ik kan mn vader vast wel zo gek krijgen >:)

maar ik ben wacht vol genoegen op t tijdstip dat je geld kan geven, want deze hele zooi verschaf t mij al jaren veel plezier :)

Alone at last
Just nostalgia and I

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Ik ben vergeten wat de precieze implicaties waren, maar giften ontvangen ging niet zomaar en zeker niet zo makkelijk als het lijkt. :)

Verwijderd

ACM schreef op 15 september 2002 @ 21:27:
Ik ben vergeten wat de precieze implicaties waren, maar giften ontvangen ging niet zomaar en zeker niet zo makkelijk als het lijkt. :)
Je kan toch gewoon wat geld storten op een rekening¿
maakt toch niets uit wat geld overmaken, of wel! B)

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Voor ons niet, maar voor de belasting wel :). Een winkel zou de belasting anders kunnen omzeilen door alles gratis weg te geven en duizenden euro's aan 'giften' te ontvangen.

Verwijderd

ai, nooit geweten trouwens, maarja de overheid doet alles om zijn belastingscenten te krijgen :(

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Als jullie me nou een Tweaker shirt geven via de shop en dat ik dan teveel betaal voor t shirt :)
maajra, dat wordt weer belastingontduiking, he en dat is ook enit de bedoeling....
maar als een van jullie een persoonlijk rekening opgeeft... :)
dan kan t wel, ik bedoel, ik mag toch beswel geld overmaken naar iemand?
:)

Alone at last
Just nostalgia and I

Verwijderd

maar als iedereen daar geld naar overmaakt lijkt dat natuurlijk weer heel erg verdacht of niet??

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

he gast hierboven, isset niet voelt?
maarja, ga dat allemaal maar regelen met waar je wat meot betalen enzo, want dan wil ik beswel meedoen :)

Alone at last
Just nostalgia and I

Verwijderd

Topic starter:

Tweakers.net _moet_ niets.

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:57
Okyah schreef op 15 september 2002 @ 21:34:
Als jullie me nou een Tweaker shirt geven via de shop en dat ik dan teveel betaal voor t shirt :)
maajra, dat wordt weer belastingontduiking, he en dat is ook enit de bedoeling....
maar als een van jullie een persoonlijk rekening opgeeft... :)
dan kan t wel, ik bedoel, ik mag toch beswel geld overmaken naar iemand?
Dat is best mogelijk, alleen lullig dat je dan 19% BTW moet betalen... (ook al zal dat straks voor dat tweakabbo ook moeten.

• Jan Laros
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-01 16:12

Jan Laros

Aerschtuner

Tweakers.net is vannacht weer een _stuk_ proffiger geworden dankzij uitstekend werk van Femme en de andere developers. Hulde! _/-\o_

Verwijderd

Het spijt me voor die gast van tweakzone, maar das nogal newb daaro....

ik wil niet zeggen dat wij meteen 1337 zijn maar het niveau ligt hier stukken hoger

Verwijderd

De nieuwe frontpage ziet er niet uit... maar da's mijn mening

Bovendien heb ik, als ik op de FP door de reacties heen lees, meer het idee dat het overgrote deel daar echt geen tweakers zijn.
Reacties als: "Waarom overklokken? Ik geef gewoon net wat meer geld uit voor een goede proc." en "Casemodden, echt voor dombo's die in hun kast zagen |:( "
Dus Tweakers.net frontpage kan ook wel naar: "Nederlandse computer info site" veranderd worden...
Pagina: 1