Voeding opgeblazen door TV-kaart?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:07
Mn pa had 2 Pinnacle PCTV rave kaarten gehaald, om tv te kijken op de compu.
aangezien we nog geen kabel hebben gelegd naar zolder zouden we die van hem er eerst in doen en kijken of we goede ontvangst hebben en dat soort dingen.
Ik eindelijk die kast uit zn compukast gekregen en tvkaart ein, alles aangesloten.
Mn pa zet het stekkerblok aan en toen kwam er een flits en wat rook uit de voeding :'(, wij snel weer alles losgehaald om de schade te bekijken, hele voeding zwart aan de binnenkant. Mn pa vermoede een aardlus (geen idee wat dat nou weer is), hij alles nagemeten en toen bleek er 20V verschil te zitten tussen de aarde van de netstroom en die van de TVkabel, kan eht zijn dat dat gewoon teveel was? (tussen coax netwerkkabel en aarde zit maar 2V)

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37691

ik heb hier ook aardlus, als me monitor aanstaat en ik steek de kabel van mijn Pinnacle PCTV Pro er in valt in het hele huis de stroom uit :P (aardlek).
mijn monitor heeft geen aarde en mijn pc ook niet, daardoor komt dat.

is jou pc geaard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Nee, als je die 2 stekkers aan elkaar hangt is je potentiaal verchil weg :)
dat Voedingen opblazen door bovenstaand heb ik nooit gezien, ik geloof het ook niet echt dat het daardoor komt.

die portentiaal verschilen heb je wel vaker met geschakelde voedingen als ze niet aan dezlefde aarde hangen (ik krijg een rotklap als ik mijn pc niet aan gelijke aarde hang en allebei vastpak ) hang je ze aan elkaar is er geen vuiltje aan de lucht

misschien de kaart er niet lekker ingestoken ? defect maybe?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rattlehead
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-05-2024

Rattlehead

So What?!

Dan moet je zorgen dat je kabelexploitant jou aansluiting van de kabel vervangt en er een dubbel galvanisch gescheiden aansluitpunt in komt.
Dit zelfde heb ik namelijk gehad met mijn versterker, als ik het plugje van de geluidskaart in de versterker deed kreeg ik een dikke brom, antenne deruit en niks geen last meer. Maar als je dan de antenne en het plugje beet pakte dan kreeg je een opdonder daar denk je nog jaren met ontzag aan terug. :X
Toen heb ik het aansluitpunt van de kabel vervangen (tjsa, het is m'n werk) en de problemen waren over. :)

Wat je ook kunt proberen is het kabeldoosje met een draadje aan de centrale verwarming te hangen, wil ook nog wel eens helpen. O-)

Check out http://www.getbackonstage.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

als je je pc niet aard is het probleem ook weg spreek uit ervaring.

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rattlehead

Rattlehead

So What?!

chefke schreef op 15 september 2002 @ 21:13:
als je je pc niet aard is het probleem ook weg spreek uit ervaring.
Lijkt mij een bijzonder slechte manier om het probleem op te lossen. Zonder aarding kan je nog wel eens vreemde dingen met je computer krijgen.
Er wordt niet voor niets een geaarde stekker met je kast meegeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
alle comps zijn hier gewoon geaard, maar in principe zou het dus over moeten zijn als we de kabel aarden aan de verwarming? en anders moeten we het kabel bedrijf bellen?

*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

Rattlehead schreef op 15 september 2002 @ 21:16:
[...]

Lijkt mij een bijzonder slechte manier om het probleem op te lossen. Zonder aarding kan je nog wel eens vreemde dingen met je computer krijgen.
Er wordt niet voor niets een geaarde stekker met je kast meegeleverd.
zoals ik heb mijn pc al 5 jaar niet aan een geaard stopding hangen en ik heb nergens last van. aangezien ik boven geen aarde heb en ook geen kachel radiateur.

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rattlehead

Rattlehead

So What?!

MBrulez schreef op 15 september 2002 @ 21:29:
alle comps zijn hier gewoon geaard, maar in principe zou het dus over moeten zijn als we de kabel aarden aan de verwarming? en anders moeten we het kabel bedrijf bellen?
Ja, ik zou gewoon eerst eens proberen of je de kabel aan de kachel kunt hangen, dit kan een mogelijke oplossing betekenen. Waarschijnlijk heb je al een behoorlijk oud aansluitpunt, btw heb je kabelinternet? Want dan hebben ze hem indertijd wel vervangen door een dgg doosje en zou dit verhaal van mij niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rattlehead

Rattlehead

So What?!

chefke schreef op 15 september 2002 @ 21:32:
[...]

zoals ik heb mijn pc al 5 jaar niet aan een geaard stopding hangen en ik heb nergens last van. aangezien ik boven geen aarde heb en ook geen kachel radiateur.
Ik heb persoonlijk meegemaakt dat een computer gewoon beter ging werken als hij aan de aarde hangt. Ik had een computer die telkens vastliep en na een geaard stopcontact aanleggen was het probleem over. Wil niet zeggen dat je in alle gevallen moet aarden, maar als je de mogelijkheid hebt, zou ik het zeker doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
Rattlehead schreef op 15 september 2002 @ 21:45:
[...]

Ja, ik zou gewoon eerst eens proberen of je de kabel aan de kachel kunt hangen, dit kan een mogelijke oplossing betekenen. Waarschijnlijk heb je al een behoorlijk oud aansluitpunt, btw heb je kabelinternet? Want dan hebben ze hem indertijd wel vervangen door een dgg doosje en zou dit verhaal van mij niet werken.
wij hebben idd kabel internet bij wanadoottniet, en dat is na die k***e aardlus gigantisch traag

*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Er zit vaak nogal wat potentiaalverschil tussen de kabel-aarde en de netaarde. Meer dan wat brom (kan overigens erg irritant zijn) levert dat meestal niet op. Dat je voeding ervan uitfikt lijkt me bar onwaarschijnlijk. Weet je ook wat er in die voeding precies is verbrand? En zo'n galvanisch gescheiden aansluiting kun je bijzonder simpel zelf maken. Gewoon twee kleine condensatortjes in de antenneleiding opnemen en het is voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-06 21:11
Lijkt mer ERG sterk dat dat door die paar volt spannings verschil tussen aarde en cai komt ...

eerder een brakke tvkaart die ergens sluiting heeft in combinatie met een goedkope voeding (zonder overstroom beveiliging)

Of het was gewoon tijd voor de voeding om de geest te geven

Repareren doe je zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
Sine schreef op 16 september 2002 @ 01:58:
in combinatie met een goedkope voeding (zonder overstroom beveiliging)

Of het was gewoon tijd voor de voeding om de geest te geven
Das een hele goeie van je :| t was gewoon een standaard Target 235Wer

edit: hetgene wat als eerste doorgefikt is, is denk ik een condensator

*beeeeep*

Pagina: 1