[DivX 5] Resize Probs

Pagina: 1
Acties:

• Solosmots
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-03 08:15
Ik heb een DV filmpje ge-edit en als ik dit wil compressen en gelijktijdig wil resizen naar 320*288 (helft minder dan DV) dan krijg ik of een groen streepje onderin (Das met Vdub) of een verschoven rand aan de linkerkant (met de DivX5 ingebouwde resize). Met het edit programma (pinnacle Studio 7) kan ik ook resizen maar dan krijg ook een verschoven rand...
Wat is de oplossing :?

• JAVA-Doctor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-02 20:06
Resizen met een filter in Vdub en wat croppen onderin.

• Solosmots
Ben ff niet thuis, maar kan je dat in 1 bewerking doen?

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

TheLunatic

Ouwe boxen.

Resizen en croppen is 1 filter ja :)

Mother, will they like this song?

• Solosmots
Hmm ik zie zo geen cropping opties bij het resize filter staan. Wel expand fram and letterbox color, maar volgens mij is dat puur om je frame op te vullen aan de rand met een kleurtje..

• JAVA-Doctor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-02 20:06
Pas nadat je een filter hebt geselecteerd en ingesteld kun je gaan croppen. Dit is dan een toets rechtsonder in het scherm waar de geselecteerde filters staan, boven configure.

• Solosmots
Eey das goeie info, thnx!
Maar waarom krijg ik dit?
Foutje in DivX5?
Voorbeeld fimpje uit bumpercam topic: http://members.lycos.nl/larowa/movies/zandvoort2.avi
Met lagere reso, zodat je balk beter ziet..

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Croppen doe ik eerst met null transform (croppen is al standaard aanwezig als filter, niet losse filter, maar gewoon knopje ernaast) en dan resize.
Voordeel van null transform is dat je sneller kan croppen zonder last te hebben van reeds klein gemaakte resized beeld in preview. Dus eerst groot croppen, dan resize.

Ik heb nog geen last van vreemde balken, maar ik heb wel begrepen dat sommige codecs bijzondere eisen hebben dat ze even aantal pixels moeten hebben, b.v. 8x8, 16x16 en zo. Lees dat goed in de venster ernaast als je codec aanklikt.

In Xvid heb ik geen problemen mee en alles gaat heerlijk.
Pagina: 1