Toon posts:

@Home disconnect na 15 min

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
OK, ik heb het volgende probleem:

als ik me computer heb opgestart en ben aan het downloaden enzo, word mijn verbinding om de ene of andere reden afgesloten! Messenger logt uit, downloads stoppen, kan geeen mail checken, etc.

Dus ik denk da ligt aan @Home, maar dat is het dus niet! Nadat ik me comp gereboot had, deed alles het weer, me downloads gingen verder Messenger deed het weer kon me mail weer checken, etc. Maar na enige tijd (grove schatting: 15 minuten) was het weer precies hetzelfde, en nadat ik me comp opnieuw gestart had, deed alles het weer voor zo'n 15 minuten!

Toen dacht ik dat het een virus ofzo moest zijn, dus ik virusscanner over me schijfen heen gehaald (Norton Antivirus 2003), niks gevonden! :?

Weet iemand wat ik nog kan doen, of kan proberen?

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:07

Nobby

Nuts!

Kijk eens of je lease na 15 min verloopt :?

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

Verwijderd

gaat het verbindingslampje op je modem ook uit? dan moet je eens even je kabels controleren... probeer het evt ook op een andere pc (als je die hebt)

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 20:08

job

DAlchemist schreef op 15 September 2002 @ 20:21:
Kijk eens of je lease na 15 min verloopt :?
als het goed is wordt de lease dan verniewd.
weet je zeker dat alle instellingen goed staan
kijk eens naar je modem als je geen verbinding hebt
branden de juiste lampjes en in de juiste kleur

Verwijderd

Topicstarter
modem lampjes branden zoals ze moeten branden! Maar wat bedoelen jullie nou precies met lease ?

• job
  • Laatst online: 25-07 20:08

job

de lease is de tijd die je ip geldig is.
de dhcp server deelt aan jou een ip adres uit die een bepaalde tijd geldig is.
als de tijd verlopen is krijg je een nieuw ip.
maar dat moet geen probleem zijn.

zeker weten dat je alle instellingen goed hebt staan?
dus dhcp aan
je cc/cp nummer goed ingevuld
krijg je nog een foutmelding als je geen verbinding meer hebt?

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

er schijnen wat @Home problemen in brabant te zijn... woon je daar toevallig?

Verwijderd

Topicstarter
nee krijg geen foutmeldingen! EN ja woon in het prachtige en en vrolijke brabantse boeren land !

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ik had daar eerst ook problemen mee. Exact hetzelfde zoals jij dat beschrijft.

De fout zat bij @Home, die hadden een probleem met hun ip-leasing. Het duurde 3 dagen voordat het bij mij opgelost was. :{

Volvotips.com

Verwijderd

Waarschijnlijk zit je in een nodemove.

Verwijderd

juist, @home is landelijk bezig de zaak te veranderen, hosts veranderen nu ook allemaal naar *.home.nl ipv nl.home.com. Dat dit gepaard moet gaan met uiterst brakke dhcp servers die steeds alles door elkaar halen, en terugkomende nodemoves, begrijpt alleen @home. Ik zou maar niet de helldesk gaan bellen want dat doen er al veel te veel. Gewoon ff een poosje door modderen, meestal is dit binnen 2 weken opgelost :D

• iznogood
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
damster schreef op 15 september 2002 @ 20:22:
[...]

als het goed is wordt de lease dan verniewd.
weet je zeker dat alle instellingen goed staan
kijk eens naar je modem als je geen verbinding hebt
branden de juiste lampjes en in de juiste kleur
Leasetijd zou dan een half uur moeten zijn. Op de helft van de leasetijd zal windows proberen de lease te verlengen.

Just as Good

Verwijderd

Topicstarter
hmm, volgens mij heeft @home het probleem in mijn straatje al opgelost, want heb er geen last meer van! In ieder gevalk bedankt voor de reacties!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 September 2002 @ 23:29:
Waarschijnlijk zit je in een nodemove.
Enne wat mag dat zijn die nodemove?
En heb je de helpdesk van @home al gebeld om te vragen of er problemen bij hun zijn? En ken je nog iemand in de buurt met @home om te vragen of hij dezelfde problemen heeft?

Verwijderd

Heb soortgelijke problemen nu al ong. 4 weken. (Limburg)
Heb ook niet autom. i-net verbinding als pc opstart; pas als ik website open en vaker F5 druk is de verbinding er en start b.v. icq op.

Heb al ruim 2,5 jaar zelfde ip nummer.

Verwijderd

Heb ik ook gehad, precies hetzelfde, ik maar blijven bellen naar @home, toen een motorola modem gekregen ipv een com21, nu nooit meer problemen, en een downstream van 800KB of meer, let op die KB, van KILO BYTES, dus bijna 1MB per sec, @HOME rules!!!!!!!!!!

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:09

chromeeh

the Gnome

Verwijderd schreef op 17 september 2002 @ 03:29:
Heb ik ook gehad, precies hetzelfde, ik maar blijven bellen naar @home, toen een motorola modem gekregen ipv een com21, nu nooit meer problemen, en een downstream van 800KB of meer, let op die KB, van KILO BYTES, dus bijna 1MB per sec, @HOME rules!!!!!!!!!!
Uhm... wil niet vervelend doen maar dat haal ik ook met m'n Com21....
Kep die speedpatch ge-installed van Speedguide.net ;)

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Pagina: 1