Toon posts:

Topline notebook gaar?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer ik mijn Topline Viator 2300 aanzet ziet alles er heel gaar uit. Allemaal rare en dubbele tekens tijdens het opstarten. Wanneer vervolgens Windows geladen wordt krijg ik een zwart scherm en een dubbele zandloper en hangt ie. Zelfs uitzetten is er niet meer bij.

Eerst dacht ik dat het lcd-gedeelte stuk was, maar doorlussen op een gewoon scherm heeft hetzelfde effect. Een virus kan ik me eigenlijk niet voorstellen. Er zit nog garantie op, maar alvorens ik hem in de doos prop en opstuur wil ik gaarne alle fouten van mijn kant uitsluiten. Iemand een idee of een soortgelijke ervaring?

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:38
heb je al eens een clean install/format geprobeerd? want dit ziet er uit als een software probleem

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:53
vanaf wanneer 'ziet het er gaar uit?'

welke windows draai je :?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Topicstarter
miel schreef op 15 september 2002 @ 20:07:
heb je al eens een clean install/format geprobeerd? want dit ziet er uit als een software probleem
Dat zou ik kunnen proberen, maar dan ben ik mijn laatste werk dus kwijt. Ik prop er zometeen even een rescue-disk in.

Verwijderd

Topicstarter
Tampie2000 schreef op 15 September 2002 @ 20:09:
vanaf wanneer 'ziet het er gaar uit?'

welke windows draai je :?
Afgelopen woensdag was alles nog dik in orde, vanmiddag was het tijdens het aanzetten meteen raak. Dat ding is voorzien van Windows ME.

• Ramon
ik bedoel het eigenlijk anders :)

een laptop heeft toch een bios :? :) is dat ook verneukt :? of zie je dat nog gewoon :?

Verwijderd

Topicstarter
Tampie2000 schreef op 15 September 2002 @ 20:15:
ik bedoel het eigenlijk anders :)

een laptop heeft toch een bios :? :) is dat ook verneukt :? of zie je dat nog gewoon :?
Nope. Alles ziet er verneukt uit, inclusief bios. 'Press <F2> to enter BIOS' ziet er nu uit als 'Prsss <FF> \o entrrr BISSS'. Om maar een voorbeeld te geven.

• ^Ripper
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-07-2025
Als zelfs het bios problemen geeft, terug met dat ding, dan is er hardwarematig iets niet in de haak.
Heb je garantie?

• Ramon
Verwijderd schreef op 15 september 2002 @ 20:18:
[...]

Nope. Alles ziet er verneukt uit, inclusief bios. 'Press <F2> to enter BIOS' ziet er nu uit als 'Prsss <FF> \o entrrr BISSS'. Om maar een voorbeeld te geven.
dan is het simpel, terug ermee :)

Verwijderd

Topicstarter
Ripper5555 schreef op 15 september 2002 @ 20:24:
Als zelfs het bios problemen geeft, terug met dat ding, dan is er hardwarematig iets niet in de haak.
Heb je garantie?
Nog een half jaar ongeveer. Ik wilde gewoon ff zeker weten dat het echt fout is met dat ding, anders krijg ik straks een rekening gepresenteerd als ik de garantie-voorwaarden mag geloven.

• ^Ripper
Ok, je moet maar zo denken, bij het opstarten (bios schermen enz), is Windows ME nog niet aangesproken, dus het probleem zit dan in de computer zelf, niet softwarematig.

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 20:43
klinkt als een kapotte videokaart, maar hoor wel meer probleem gevallen van topline.

Verwijderd

Topicstarter
Aha, dan dank ik jullie voorlopig voor de reacties en ga ik hem zo in de doos stoppen en mogen ze hem morgen/overmorgen komen ophalen. Ik benieuwd wanneer ie weer retour komt.

De volgende keer maar een toshiba kopen dan? Of is het meer een kwestie van mazzel hebben met dit soort apparaten?

• ^Ripper
Het blijft klein en kwetsbaar spul, vooral als die dingen geen goede ventilatie krijgen (veel op schoot enz) dan worden ze ontzettend warm.
Je hebt nu gewoon pech.
Ik ook, gisteren net m'n 60 gig quantum naar de klote, gaat maandag terug...

Verwijderd

Topicstarter
Okidoki, nogmaals bedankt. En succes met de RMA van je HD.

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-08 19:07
Verwijderd schreef op 15 september 2002 @ 19:55:
Wanneer ik mijn Topline Viator 2300 aanzet ziet alles er heel gaar uit. Allemaal rare en dubbele tekens tijdens het opstarten. Wanneer vervolgens Windows geladen wordt krijg ik een zwart scherm en een dubbele zandloper en hangt ie. Zelfs uitzetten is er niet meer bij.

Eerst dacht ik dat het lcd-gedeelte stuk was, maar doorlussen op een gewoon scherm heeft hetzelfde effect. Een virus kan ik me eigenlijk niet voorstellen. Er zit nog garantie op, maar alvorens ik hem in de doos prop en opstuur wil ik gaarne alle fouten van mijn kant uitsluiten. Iemand een idee of een soortgelijke ervaring?
Dat is normaal, staat zelfs in de Topline knowledge-base.

Als je de laptop aan zet, wacht op de piep, uit en weer aan doet hij het waarschijnlijk wel goed.

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-08 13:40
* Sine blijft topline maar vreemde laptops vinden

Repareren doe je zo.

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-07 10:20
vassago schreef op 15 september 2002 @ 21:33:
[...]

Dat is normaal, staat zelfs in de Topline knowledge-base.

Als je de laptop aan zet, wacht op de piep, uit en weer aan doet hij het waarschijnlijk wel goed.
Als ie dat nou es leest voordat ie em opstuurd..
ken em een hoop tijdsverlies besparen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Gehaktbal schreef op 16 september 2002 @ 09:04:
[...]

Als ie dat nou es leest voordat ie em opstuurd..
ken em een hoop tijdsverlies besparen ;)
Ik heb het gelezen en geprobeerd, maar helaas het mocht niet baten... :'(
Pagina: 1