Uncomfortable silence can be so loud...
Verwijderd
(mag ik je er opwijzen dat het USB-modem momenteel gratis is bij Planet, kost dus mét USB-modem € 79,03... Ja, das dus net zoveel als ZONDER modem
Verwijderd
Het KPN modem is geschikt voor alle snelheden van ADSL.
De snelheid wordt gekapt in de telefooncentrale en niet in het modem.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Specificaties:
http://www.speedtouchdsl.com/pdf/datasheethome.pdf
Dus zolang je met BBNed niet hoger gaat is er niks aan de hand.
Verwijderd
En dat de snelheid wordt gekapt in de centrale is algemeen bekend.
Verwijderd
BBned kan zowiezo geen alcatel modem aan. Ze gebruiken namelijk cisco firmware die de alcatel modems niet aardig vinden.TheTimer schreef op 15 september 2002 @ 20:30:
Ja, de Alcatel Speedtouch Home kan downen tot 8mbit en uppen tot 1mbit.
Specificaties:
http://www.speedtouchdsl.com/pdf/datasheethome.pdf
Dus zolang je met BBNed niet hoger gaat is er niks aan de hand.
Kan me vergissen hoor, maar hij heeft het over ISDN.TheTimer schreef op 15 september 2002 @ 20:16:
Yep, dan bestel je 'ADSL Connected by KPN Telecom zonder modem', dat kost bij Planet bijvoorbeeld € 79,03. Met een ISDN Ethernet modem kost het € 238,03. Dus als je een ethernetmodem kan vinden voor minder dan € 159,- heb je winst.
(mag ik je er opwijzen dat het USB-modem momenteel gratis is bij Planet, kost dus mét USB-modem € 79,03... Ja, das dus net zoveel als ZONDER modem. En als je nou evengoed een ethernet wilt kan je die USB later misschien nog verkopen, als je dan nog geen winst hebt!)
En bij mijn weten werkt daar de USB modem niet bij.
Heb zelf maar de alcatel ding besteld.
http://www.bbned.nl/downloads/CPE%20lijst%20v1.5.pdf
De Alcatel SpeedTouch Home staat er tussen, maar is dus niet getest/goedgekeurd.
Ja, maar als je voor hetzelfde geld als 'adsl zonder modem' een USB-modem erbij krijgt kan je die mooi 2ehands verkopen en hier een deel van het ethernetmodem (dat je dan los gaat aanschaffen) financieren.Vae Victis schreef op 15 September 2002 @ 20:31:
[...]
Kan me vergissen hoor, maar hij heeft het over ISDN.
En bij mijn weten werkt daar de USB modem niet bij.
Heb zelf maar de alcatel ding besteld.
Edit: USB werkt trouwens ook bij ISDN: 'Gratis Planet ADSL USB modem, voor zowel een analoge als een ISDN telefoonlijn.'
Ik heb trouwens ethernet. USB schijnt niet altijd helemaal jofel te zijn.
Heb al tijden lang een usb isdn modem (2
TheTimer schrijft:
"Ja, de Alcatel Speedtouch Home kan downen tot 8mbit en uppen tot 1mbit (dus niet alle snelheden van ADSL)."
ADSL snelheid is 8mbit down en 1 mbit up, het KPN modem kan daar prima mee overweg. Dat BBnet een of ander probleem heeft met de compatibiliteit is het probleem van BBnet en niet van KPN. Zo simpel is het.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Thx!
Heb ik ook gedaan voor 100€ ,toch 59€ gewonnen.