KPN Ethernet (ISDN) of een ander ADSL modem?

Pagina: 1
Acties:

• erickov
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-07 18:44
Ok, sorry als dit al eens gevraagd is, maar die search hier daar wordt ik echt helemaal niet wijs van.
Het volgenden, Ik kan adsl bestellen, en ik wil een Ethernet modem, nu bied KPN er een aan, maar kan ik volgens mij ook een via shopsurvey kopen, maar welke is nou het beste aan te raden? Of werkt alleen die van KPN op hun netwerk?
bvd.

Uncomfortable silence can be so loud...

Verwijderd

bij kpn krijg je volgens mij het alcatel isdn modem.. hier is niks mis mee.. je kan ook een andere bestlelen bij een winkel moet wel gewoon werken volgens mij

• erickov
Maar welke modem is de beste? Die alcatel, of een ander? Of is een ander net zo goed, maar dan goedkoper? Want is vind het best duur 238 euro voor zon ethernet modem....

• Timer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-06 12:09
Yep, dan bestel je 'ADSL Connected by KPN Telecom zonder modem', dat kost bij Planet bijvoorbeeld € 79,03. Met een ISDN Ethernet modem kost het € 238,03. Dus als je een ethernetmodem kan vinden voor minder dan € 159,- heb je winst.

(mag ik je er opwijzen dat het USB-modem momenteel gratis is bij Planet, kost dus mét USB-modem € 79,03... Ja, das dus net zoveel als ZONDER modem :). En als je nou evengoed een ethernet wilt kan je die USB later misschien nog verkopen, als je dan nog geen winst hebt!)

Verwijderd

Die Alcatel is prima geschikt voor KPN Adsl omdat dat toch niet hoger gaat dan (binnenkort) 1.5 mbit. Stap je echter over naar BBned dan gaat dit modem niet werken. :)

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

AvK

Ready Set Go

Praat geen poep jongen........

Het KPN modem is geschikt voor alle snelheden van ADSL.
De snelheid wordt gekapt in de telefooncentrale en niet in het modem.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• Timer
Ja, de Alcatel Speedtouch Home kan downen tot 8mbit en uppen tot 1mbit (dus niet alle snelheden van ADSL).

Specificaties:
http://www.speedtouchdsl.com/pdf/datasheethome.pdf

Dus zolang je met BBNed niet hoger gaat is er niks aan de hand.

Verwijderd

Euh vriend. Heb je mij horen zeggen dat ze een maximaale snelheid hebben. Zowiezo praat ik geen poep maar Nederlands. Weet niet hoe dit bij jou zit maar goed ;)

En dat de snelheid wordt gekapt in de centrale is algemeen bekend. :)

Verwijderd

TheTimer schreef op 15 september 2002 @ 20:30:
Ja, de Alcatel Speedtouch Home kan downen tot 8mbit en uppen tot 1mbit.

Specificaties:
http://www.speedtouchdsl.com/pdf/datasheethome.pdf

Dus zolang je met BBNed niet hoger gaat is er niks aan de hand.
BBned kan zowiezo geen alcatel modem aan. Ze gebruiken namelijk cisco firmware die de alcatel modems niet aardig vinden. :)

Verwijderd

het werkt niet bij bbned omdat hun dslams geen alcatel isdn dingen aankunnen ;)

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-08 23:09

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

TheTimer schreef op 15 september 2002 @ 20:16:
Yep, dan bestel je 'ADSL Connected by KPN Telecom zonder modem', dat kost bij Planet bijvoorbeeld € 79,03. Met een ISDN Ethernet modem kost het € 238,03. Dus als je een ethernetmodem kan vinden voor minder dan € 159,- heb je winst.

(mag ik je er opwijzen dat het USB-modem momenteel gratis is bij Planet, kost dus mét USB-modem € 79,03... Ja, das dus net zoveel als ZONDER modem :). En als je nou evengoed een ethernet wilt kan je die USB later misschien nog verkopen, als je dan nog geen winst hebt!)
Kan me vergissen hoor, maar hij heeft het over ISDN.
En bij mijn weten werkt daar de USB modem niet bij.

Heb zelf maar de alcatel ding besteld.

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:57
Hij gaat WEL tot 8 mbit, het enige probleem is dat de BBNed DSLAM's niet compatible zijn met de isdn versie van het Alcatel modem.

• Timer
Hier staan alle modems/routers die goedgekeurd zijn door BBNed:
http://www.bbned.nl/downloads/CPE%20lijst%20v1.5.pdf

De Alcatel SpeedTouch Home staat er tussen, maar is dus niet getest/goedgekeurd.

• Timer
Vae Victis schreef op 15 September 2002 @ 20:31:
[...]

Kan me vergissen hoor, maar hij heeft het over ISDN.
En bij mijn weten werkt daar de USB modem niet bij.

Heb zelf maar de alcatel ding besteld.
Ja, maar als je voor hetzelfde geld als 'adsl zonder modem' een USB-modem erbij krijgt kan je die mooi 2ehands verkopen en hier een deel van het ethernetmodem (dat je dan los gaat aanschaffen) financieren.

Edit: USB werkt trouwens ook bij ISDN: 'Gratis Planet ADSL USB modem, voor zowel een analoge als een ISDN telefoonlijn.'

Ik heb trouwens ethernet. USB schijnt niet altijd helemaal jofel te zijn.

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-08 23:09

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

HUmnz had vanmiddag dat nog niet gezien, maar heb zelf liever ook ethernet.
Heb al tijden lang een usb isdn modem (2 :X) maar ben er niet helemaal tevreden mee.

• erickov
Ok, Ik neem ADSL via XS4all, dus USB modem blah blah blah doorverkopen blah blah en dat soort dingen doe ik niet. Veel te veel gedoe. Als ik het goed begrijp moet ik gewoon die ethernet modem nemen van KPN? Hmmm...

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

AvK

Ready Set Go

Goed begrepen erickov

TheTimer schrijft:
"Ja, de Alcatel Speedtouch Home kan downen tot 8mbit en uppen tot 1mbit (dus niet alle snelheden van ADSL)."

ADSL snelheid is 8mbit down en 1 mbit up, het KPN modem kan daar prima mee overweg. Dat BBnet een of ander probleem heeft met de compatibiliteit is het probleem van BBnet en niet van KPN. Zo simpel is het. 8)7

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• erickov
Ok, Thx, Ik heb maar gekozen voor de ethernet modem van KPN. De Alcatel dus. Provider wordt xs4all. Daar zit ik nu ook met mijn isdn en het bevalt me prima.
Thx!

• certefied
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-07 22:25
Je kunt ook gewoon een ethernet modem op marktplaats kopen.
Heb ik ook gedaan voor 100€ ,toch 59€ gewonnen.
Pagina: 1