Toon posts:

ADSL, modem instaleren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor een kennis van moet ik bij hem ADSL aansluiten, maar ik krijg het niet aan de praat, De meegeleverde cd loopt altijd vast als ik de applicatie Startwin.exe opstart.
er is nog een exe in de diretory windows\win. maar deze meldt dat ie de modem niet kan vinden, en die is via een straight utp kabel aangesloten.

Verder zegt mijn kennis dat hij behalve de modem(alcatel) en de maxstream cd er niks bij heeft gekregen. Ook geen papieren met username en password of zoiets, is dit normaal bij ADSL?? :? :?

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:10
je moet idd wel degelijk papieren met username en password krijgen...
wat voor OS gebruikt die kennis?
Je kunt ook een aantal van die programma's op de cd downloaden via http://www.kpnadsl.nl/
als dat modem is aangesloten en met UTP aan netwerkkaart is verbonden, moet je vanaf die pc het ip-adres 10.0.0.138 kunnen pingen (er van uitgaande dat je de netwerkkaart op de pc zelf binnen dezelfde netmask valt)

ach...in een volgend leven lach je er om!

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-06 14:48
en die is via een straight utp kabel aangesloten
Moet cross link cable zijn.

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:03

The Third Man

The Third Jellyfish

Moet cross link cable zijn.
Bij mijn modem (Alcatel speed touch home analoog) moet 'ie wel degelijk met een straight kabel verbonden zijn.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Mnemonic schreef op 15 september 2002 @ 20:23:
[...]

Bij mijn modem (Alcatel speed touch home analoog) moet 'ie wel degelijk met een straight kabel verbonden zijn.
hier ook

Iperf

• trankilo
ff snel naar de buurman gelopen (die heeft het zelfde spul) en heeft inderdaad een straight cable. Alcatel heeft de TX & RX al voor ons omgekeerd.

Dan kan THE_VLADIMIR mijn replay negeren :X

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-08 12:25
Username en wachtwoord krijg je via de provider, niet via de KPN

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

zijn er lampjes op je modem die knipperen??

De meest rechtse 2 van voren gezien moeten continu branden..

Als dit zo is dan is je telefoon lijn goed.

Indien niet het geval kan het ook zijn dat je modem kapot is of je het de modem niet goed op de Tel.lijn aangesloten.

Voor de rest krijg je idd niks van de KPN.....de username en dergelijke krijg je van je provider....dus is het wel ff makkelijk om er bij te vermelden van wie je ADSL hebt(de ISP dus).

Tip>>> werk wel volgens de volgorde van het KPN Mxstream boekje....

Op www.weethet.nl staat een mooie handleiding om Mxstream aan te sluiten

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:30
heb je nog wat systeeminfo ??
BTW... Bij xs4all krijg je wel een brief maar daar staat alleen je login op en geen ww.

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Verwijderd

Topicstarter
systeeminfo:
het gaat om een packard bell.
Celeron 533, 64mb ram, win98SE.

ik ga morgen weer langs, denk nu wel dat er een probleem is met de telefoon lijn, maar dan zal ik de modem toch wel moeten kunnen pingen??? of kunnen vinden?? en ik zal de UTP kabel ook eens testen kijken of die wel goed is.

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

hmmm..als ie wel gewoon kan bellen heb je bij de ISRA geen foutjes gemaakt.

2 draadjes( rood en blauw) zijn maar nodig....tel draad naar je modem en gebruik de Kabel die bij zijn pakket zat om het modem op de NIC aan te sluiten.

Lees gewwon het boekje dat erbij zit van KPN goed en hij moet dan via 10.0.0.138 te pingen te zijn

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

Verwijderd

welke modem?

usb of ethernet?

• trankilo
.
@Eyeopener

hij gebruikt UTP cable.....
(das geen USB cable dus ;) )

Verwijderd

brand het lampje van je lan kaart..?

Verwijderd

Topicstarter
De modem is inmiddels goed geinstalleerd, alleen nog steeds heeft hij niks gevonden van de papieren waar de username op zou moeten staan

Wordt bij adsl net zoals bij @home de computernaam de usernaam???
De computernaam is nu nog de standaard naam die windows tijdens setup invoert

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

nope...laat hem ff bellen met zijn ISP.

Maar je moet al wel in je modem kunnen komen(10.0.0.138 in je browser) anders kun je niet zien of je instellingen daar staan zoals het boekje( KPN ) aangeeft.

Volgens mij moet je ook iets met die CD rom doen,maar ben het kwijt of het voor of na de instellingen in je modem moet.

Met die CD rom kan je het modem vinden in een MS DOS schermpje.

Verwijderd

Topicstarter
De modem is goed ingesteld, hij mag nu de rest nu zelf afhandelen.
Bedankt voor alle hulp
Pagina: 1