Geheugen van radeon 9700 Pro Kapot ?

Pagina: 1
Acties:

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:53
Mensen soms krijg ik problemen met mijn radeon 9700 pro van club 3d.
Dan komen er allemaal blauwe en gele strepen door het beeld.
Toen heb ik de ArtifactTester2 gedraait en toen kreeg ik 160832 Artifacts
Dan reboot ik dan is het weer weg :?
Soms blijft het dan ook nog ff dan moet ik em uit zetten.
Ik heb ook bij 3d mark 2001 dat het beeld soms stil staat (gewoon heel ff hangt) en dat was bij mij radeon 8500 niet !
De kaart was niet geoverklockt !!!
Ik gebruik de catalyst 2.3 drivers.

Als ik em probeer te oc'en gaat dat niet max haal ik er maar 340-315 uit :?
Heeft iemand er daar ook last van ? en hoever kunnen andere mensen met een club 3d komen ?

Ik heb een 3D Mark 2001 score van 13208 met een Athlon XP 1900+ die op 2150+ draait op een Epox 8K3A+.
Dus een 4x agp.

Het lijkt wel of het geheugen kapot is.
Maar ik heb er niet altijd last van :?

Weet iemand wat dat is ?

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08 22:12
Probeer je kaart eens te onderklokken, als hij het dan wel lekker doet (lower mem clock), dan is je mem brak of het wordt te heet, als het te warm wordt richt er eens een tafelventilator op ofzo en test nog eens op de standaard of het nu wel goed is, if not nieuwe eisen.
Als het wel terug goed is zit er misschien te weinig prut tussen je mem sinks (as3 tussengooien dan, opgelet, eerst de oude prut verwijderen ;) ), want de boel wordt immers te heet, heb je geen sinks plak er dan op of laat er iets op blazen.
En last but not least, stel jezelf eerst zeker dat het geen driverprobs zijn, dus test de boel in zeker 3 games of benches.

[ Voor 0% gewijzigd door peke op 15-09-2002 20:00 . Reden: :P ij niet ei ]

• Astennu
Er zitten geen heatsinks op de club 3d kaarten zijn BBA.
maar ik heb er nu weer een tijd geen last van.
Ik zit er over te denken om er een zalman hp-80 op te zetten maar dan moet ik wel weten of de kaart goed is.
Weet iemand toevalig waar je kopere mem sinks vandaan kan halen ?

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
je kan bij http://www.xxlcases.nl/ ie dingen bestellen is voor je ram geheugen en je videokaart

Verwijderd

Denk zelf dat het de koeling is, heb ik ook eens een poosje gehad toen mijn pc, wegens verbouwing, overdag in de zon stond. Casetemp liep en als ik aan het gamen was, dan kreeg ik veel meer artifacts dan normaal, totdat het zo gek werd dat de game crashte en een mooi blauw scherm naar voren toverde. Toen voor de grap is gekeken wat de casetemp was en die was gewoon 15 graden hoger dan normaal.

En aangezien je zelf ook al aangeeft dat de Club3D kaart geen heatsinks ed, heeft kan dit best wel is je probleem zijn. Dus gewoon even proberen met heatsinks erop of een extra fan om de warme lucht bij je videokaart vandaan te halen.

Mocht dit allemaal niet werken dan is toch waarschijnlijk er iets mis met je kaart en dan heb je neem ik aan nog wel garantie :)

• Astennu
Verwijderd schreef op 15 september 2002 @ 20:09:
Denk zelf dat het de koeling is, heb ik ook eens een poosje gehad toen mijn pc, wegens verbouwing, overdag in de zon stond. Casetemp liep en als ik aan het gamen was, dan kreeg ik veel meer artifacts dan normaal, totdat het zo gek werd dat de game crashte en een mooi blauw scherm naar voren toverde. Toen voor de grap is gekeken wat de casetemp was en die was gewoon 15 graden hoger dan normaal.

En aangezien je zelf ook al aangeeft dat de Club3D kaart geen heatsinks ed, heeft kan dit best wel is je probleem zijn. Dus gewoon even proberen met heatsinks erop of een extra fan om de warme lucht bij je videokaart vandaan te halen.

Mocht dit allemaal niet werken dan is toch waarschijnlijk er iets mis met je kaart en dan heb je neem ik aan nog wel garantie :)
Case temp was maar 35c en ik hjeb een 12cm in de deur zitten die blaast lucht in de kast.
Ik vind het maar vaag mijn radeon 8500 Ging 315-333 met v-mod en extra cooling.
Met stok cooling 300-300 en deze standaart al stress :?

• Halo_Master
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-04 15:41

Halo_Master

kan het cooler , pleaze?

Nou, ik heb geen problemen met de club3d 9700, die van mij gaat tot 684 Mhz zonder extra koeling.

Intel PIV 3.0@3600Mhz,2xiwaki md-15R en 1xswiftech mcp600, 4x xlr120 rad in externe boxes,dfi lanparty pro 875B,geil 512 mb pc4200, Ati Radeon 9800 pro,Audigy2,Silicon Graphics F180 (18,1 inch TFT)

• Astennu
Halo_Master schreef op 16 september 2002 @ 11:49:
Nou, ik heb geen problemen met de club3d 9700, die van mij gaat tot 684 Mhz zonder extra koeling.
Heb je het dan over je geheugen of gpu mije kan max maar 345-315 anders gaat i hangen of krijg ik aretfacts :(
Ik denk dat ik em dan ff terrug ga stuuren ik vond het al raag dat i niet wou oc'en.
Ik bij dat ik nog een heatsinks er op heb gezet _/-\o_

• Astennu
Ik heb net naar exile gemaild.
Nu hopen dat ik een andere krijg die wel goed werkt en kan oc'en :P

• Astennu
Halo_Master schreef op 16 september 2002 @ 11:49:
Hoe lang heb je die kaart nu ?
Mijne wil nu 325 mhz dus 650 mhz zonder stress en zonder heatsinks.

Pagina: 1