Toon posts:

Quicknet + Freesco problemen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een tijdje freesco draaien om internet te delen en voor een netwerk.
Sinds donderdagavond heb ik problemen met mijn verbinding.
Als ik internet rechtstreeks op mijn computer zet dan is er niets aan de hand, maar zodra ik mijn freesco server er tussen zet dan kan ik alleen maar msn'en en met kazaa aan de gang en niet met icq en internet zelf.

Ik heb dus mijn server geformateerd en freesco er weer opnieuw opgezet maar zonder verbeterend resultaat. Het is dus nog precies hetzelfde. Alleen msn en kazaa. Dit is dus op alle 3 de computers die op het netwerk zijn aangesloten.

Wat zou er aan de hand kunnen zijn?

• koe161
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:09

koe161

koe(c)

kan je wel internetadressen pingen? Anders kan het iets zijn met de DNS.

Er is een tijd van werken en een tijd van genieten.

Verwijderd

Topicstarter
nee dat lukt inderdaad niet.. Wat kan ik hier aan doen?

• koe161

koe161

koe(c)

Als je pingt www.startpagina.nl krijg je geen reply?
En als je pingt 62.69.162.7 ?

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 10:58

Bergen

Spellingscontroleur

Als je op een gewone pc opvraagt wat de gateway is krijg je wel het ip van je server te zien?

Verwijderd

Topicstarter
Als ik ping krijg ik geen reply. En ja ik krijg gewoon een ip door die ik opgegeven heb (192.168.0.100)

• koe161

koe161

koe(c)

Als je op je freesco eens probeert te pingen naar het web, zowel op naam als adres.

Verwijderd

Topicstarter
dat zal ik vanavon dan ff proberen.. Moet de hele tijd switchen tussen laptop en server

• koe161

koe161

koe(c)

Verwijderd schreef op 15 september 2002 @ 19:42:
dat zal ik vanavon dan ff proberen.. Moet de hele tijd switchen tussen laptop en server
Telnet/Putty sessie naar freesco een idee?

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan dan toch niet internetten als ik verbonden was met de server?? Heb nu een rechtstreekse verbinding met quicknet

Verwijderd

Topicstarter
oke: Pingen met een naam http://www.startpagina.nl lukt niet vanaf mijn freescobak.
Pingen met een ip adres 62.69.162.6 lukt wel. Dit probeerde ik ook vanaf een aan het netwerk gekoppelde computer met hetzelfde resultaat. Als ik 62.69.162.6 in mijn browser invul dan werkt het nog steeds niet. Hij is dan heel lang aan het zoeken maar uiteindelijk resulteerd het in niets

• Paladin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:54

Paladin

Play Ball!

offtopic:
Jah netwerkje draaien bij Quicknet is ook verboden he :P

Maare als je nu ff kijkt of het via je windows bak wel lukt om je inet te sharen dan weet je iig dat het aan je freesco bak ligt

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

Verwijderd

Topicstarter
Dan ben ik een dag bezig om alles om te zetten.. Het net werk zit als volgt in elkaar:
Afbeeldingslocatie: http://www.gkstandbouw.nl/netwerk.jpg

Verwijderd

Topicstarter
mmm nog iemand suggesties?

Of heeft het met een proxy server te maken?

Verwijderd

Topicstarter
Wat is de proxy van quicknet?

Verwijderd

wordt niet meer gebruikt, is volgens mij zelfs opgeheven

Verwijderd

Topicstarter
Dit gaat dus niet lukken. Is er nog een ander alternatief zoals freesco? Dus dat je aan een 486 genoeg hebt om een netwerk te maken en internet te delen?

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-08 21:39

Jiffy

God, you're ugly!

Verwijderd schreef op 17 september 2002 @ 13:43:
Dit gaat dus niet lukken. Is er nog een ander alternatief zoals freesco? Dus dat je aan een 486 genoeg hebt om een netwerk te maken en internet te delen?
Zelf heb ik Smoothwall draaien als router/firewall. En ja, in combinatie met Quicknet.

Installatie kan idd vanaf een 486, maar itt FreeSCO heb je een harddisk nodig in je pc (ik gebruik een 210 MB ding, da's zat).

Installatie is doodsimpel (vanaf CD) en werkte letterlijk binnen 15 minuten. Erg mooi progsel!

In het begin had ik een oud 486 mobo met 32 MB en een P24T83 cpu, maar nu draai ik op een Pentium Pro 180 met 128 MB. Niet dat dat nu nodig was, maar de hardware van m'n oorspronkelijke router begon de geest te geven...

Draait nu wel érg slick.

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 16 september 2002 @ 15:29:
mmm nog iemand suggesties?

Of heeft het met een proxy server te maken?
proxy server heeft er niets mee te maken (die heb je toch niet in freesco ingestelt?)
vraag aan je provider...
offtopic:
Dit noemen ze hier een edit button:Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/edit.gif
Verwijderd schreef op 17 september 2002 @ 13:43:
faq?
Hoe deel ik Internet ?

wat zijn je settings in freesco, geef eens een linkje naar je report.txt misschien heb je wel iets verkeerd ingesteld.

Verwijderd

Topicstarter
Jiffy schreef op 17 september 2002 @ 14:35:
[...]

Zelf heb ik Smoothwall draaien als router/firewall. En ja, in combinatie met Quicknet.

Installatie kan idd vanaf een 486, maar itt FreeSCO heb je een harddisk nodig in je pc (ik gebruik een 210 MB ding, da's zat).

Installatie is doodsimpel (vanaf CD) en werkte letterlijk binnen 15 minuten. Erg mooi progsel!

In het begin had ik een oud 486 mobo met 32 MB en een P24T83 cpu, maar nu draai ik op een Pentium Pro 180 met 128 MB. Niet dat dat nu nodig was, maar de hardware van m'n oorspronkelijke router begon de geest te geven...

Draait nu wel érg slick.
Heb jij een nederlandse handleiding of een configuratie voor Smoothwall??
Pagina: 1