Toon posts:

PC crasht door HD?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zit met een probleem. Mijn pc crasht om de haveklap :( . Zit win2k op, paar weken geleden nog clean install. Heb geen idee waar het aan ligt. D'r zit een asus a7v-133 mobo in met athlon 1400, 256 SDR-RAM. Verder een gf2mx, 2 NIC's, sb128, CD, DVD, CDRW. 350W voeding, T(proc) = 50C. Last but not least zit er een HD in en wel de beruchte IBM DTLA307045. Kan die laatste de oorzaak zijn? Als ik winamp ofzo aan heb staan en hij crasht toevallig (gebeurt echt op random tijden) dan hoor ik een fluit-toon uit mijn speakers en kan ik niks anders dan resetten. Daarna doet ie het weer prima voor onbepaalde tijd. Ik weet dat ik erachter kan komen door al het niet-noodzakelijke eruit te flikkeren en dan kijken wat ie doet, maar das nogal tijdrovend aangezien ie soms pas na 12 uur neergaat. Tis me wel opgevallen dat het zoemende geluid van mijn pc een octaafje lager wordt als ie ineens crasht (het klinkt in ieder geval een beetje anders). Ik zal binnenkort wel helemaal gaan uitzoeken waar het aan ligt, maar vraag me nu dus gewoon even af of je pc gewoon muurvast kan slaan als gevolg van een (verrotte) HD.
If so, dan zal ik als eerste beginnen een andere hd erin te pleuren.

alvast bedankt, mocht er iemand reply-en... :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Check eens deze troubleshooter: hangen en opstartproblemen. In de OM FAQ staan ook een paar linkjes naar tooltjes van harddiskfabrikanten om je schijfje te controleren op fouten. Zo kun je uitsluiten dat het aan je hdd ligt :)

Verwijderd

Topicstarter
Heb net een tooltje van IBM gebruikt. Die vond een aantalbad sectors :'( . Volgens mij heeft ie ze gefixed op de een of andere manier. Kijken of me pc inmiddels wat stabieler is. Maar goed, das een kwestie van een paar dagen.