Toon posts:

Nieuwe videokaart ? Ja maar welke ?

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op dit moment een Asus Geforce 1 ddr 32mb deluxe.
Helaas is sinds juli mijn tv-in/tv-out kapot en omdat ik nogal veel filmpjes kijk denk
ik erover om binnenkort een nieuwe videokaart te kopen.
In combinatie met een Tbird 1400 Mhz processor is op dit moment mijn Geforce 1
de zwakste schakel binnen mijn huidig systeempje.
Welke nieuwe videokaart kan ik het beste nemen als ik de hoogste eisen stel aan een goede tvout maar tevens af en toe ook een spelletje willen/kunnen spelen.

ATi staat erom bekend een goede kwaliteit tvout te hebben ten opzichte van Nvidia.
Maar nu hoor ik steeds meer dat sinds de geforce 4 serie uit is dat de kwaliteit van de tvout ten opzichte van de ATI nihil is geworden.

Tot nu toe denk ik zelf aan de ATI 8500LE 64 MB van Hercules EUR. 119.00.
Maar zal ik de features van deze kaart vol kunnen benutten met een AMD 1400 ?
Ik ben bang dat met zo'n gloednieuwe kaart ik tevens mijn processor zal moeten upgraden wil ik alles uit de kaart halen.

Zijn er nog tweakers met tips of suggesties ??

Verwijderd

Heb zelf een 8500LE van powercolor en ben tevreden over de TV-out (of ie nou echt super is weet ik niet heb maar een brakke TV, maar ziet er beter uit dan mijn Asus GF2 Pro..).

Ik draai zelf maar op een Thunderbird 750 en kan eigenlijk alles spelen met de resolutie hoog en details allemaal aan, dus dat zal met die 1400 echt geen probleem worden lijkt me zo. Tuurlijk zal het sneller gaan op een XP2400+ maar die videokaart is echt geen overkill hoor!

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 03:04
Heb zelf geen ervaring met Ati-kaarten, maar ik heb wel inderdaad in een aantal reviews gelezen dat het zwakkere punt van nVidia, de tv-out, behoorlijk verbeterd is en er weinig tot geen verschil meer is t.o.v. Ati.

Ik heb sinds een week een Geforce 4 Ti4200 (Aopen), en totdusverre ben ik er behoorlijk tevreden over.

Het is inderdaad zo dat met de nieuwste lichting videokaarten van Ati en nVidia je een behoorlijke processor moet hebben om er echt alles uit te halen. Tja, op zich is dat toch geen probleem? Waarom zou je dan een minder snelle videokaart kopen? Ati en nVidia hebben beiden op het moment kaarten die bijzonder goed geprijsd zijn en toch behoorlijk wat in huis hebben.

Koop je toch over een tijdje een nieuwe processor? Heb je in ieder geval een videokaart die er flink wat uit zal halen. Momenteel is de bottleneck in systemen volgens mij aan het verschuiven van de videokaarten naar de processors.

Mijn fotografie en videografie

• STi
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-08-2024

STi

Gewoon voor een Ti4200 gaan, deze hebben (naar mijn mening) op dit moment de beste prijs/snelheid verhouding... Bovendien is de tvout van mijn kaart (Sparkle Ti4400) van prima kwaliteit.

(of "iets" meer geld uitgeven en voor een Radeon 9700 gaan :9~ )

En bedenk maar zo: een goede Firefox is op z'n toekomst voorbereid (nieuwe proc.) :D

Verwijderd

Ik zou denk ik ook voor een GF4 Ti4200 gaan... prijs kwaliteit is dit toch wel de beste keus denk ik... en tv-out is ook hier nu goed in te noemen tegenwoordig.

Verwijderd

ATI 8500LE 64 MB ATI 8500LE 64 MB voor 119 euro, ik heb em zelf voor 219 gekocht toendertijd, helemaal tevreden mee, en ut2003 en gta3 lopen er best mee, dus ik denk dat het een goeie keuze is
TV Out is erg goed, ik heb ook een gf2mx en die geeft veel te veel rood

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

mijn devies: Geforce4 Ti4200 inderdaad. In dit systeem beste prijs/performance ratio.

De meeste mensen deugen!

Verwijderd

wel eens gedacht aan een asus v8170 pro gf 4 mx 460 is niet overal tekoop maar ga voor de gein eens bij nvidia kijken naar de klok snelheden van deze chip hij is sneller dan je denkt

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:19

Exirion

Gadgetfetisjist

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.