Ik heb op dit moment een Asus Geforce 1 ddr 32mb deluxe.
Helaas is sinds juli mijn tv-in/tv-out kapot en omdat ik nogal veel filmpjes kijk denk
ik erover om binnenkort een nieuwe videokaart te kopen.
In combinatie met een Tbird 1400 Mhz processor is op dit moment mijn Geforce 1
de zwakste schakel binnen mijn huidig systeempje.
Welke nieuwe videokaart kan ik het beste nemen als ik de hoogste eisen stel aan een goede tvout maar tevens af en toe ook een spelletje willen/kunnen spelen.
ATi staat erom bekend een goede kwaliteit tvout te hebben ten opzichte van Nvidia.
Maar nu hoor ik steeds meer dat sinds de geforce 4 serie uit is dat de kwaliteit van de tvout ten opzichte van de ATI nihil is geworden.
Tot nu toe denk ik zelf aan de ATI 8500LE 64 MB van Hercules EUR. 119.00.
Maar zal ik de features van deze kaart vol kunnen benutten met een AMD 1400 ?
Ik ben bang dat met zo'n gloednieuwe kaart ik tevens mijn processor zal moeten upgraden wil ik alles uit de kaart halen.
Zijn er nog tweakers met tips of suggesties ??
Helaas is sinds juli mijn tv-in/tv-out kapot en omdat ik nogal veel filmpjes kijk denk
ik erover om binnenkort een nieuwe videokaart te kopen.
In combinatie met een Tbird 1400 Mhz processor is op dit moment mijn Geforce 1
de zwakste schakel binnen mijn huidig systeempje.
Welke nieuwe videokaart kan ik het beste nemen als ik de hoogste eisen stel aan een goede tvout maar tevens af en toe ook een spelletje willen/kunnen spelen.
ATi staat erom bekend een goede kwaliteit tvout te hebben ten opzichte van Nvidia.
Maar nu hoor ik steeds meer dat sinds de geforce 4 serie uit is dat de kwaliteit van de tvout ten opzichte van de ATI nihil is geworden.
Tot nu toe denk ik zelf aan de ATI 8500LE 64 MB van Hercules EUR. 119.00.
Maar zal ik de features van deze kaart vol kunnen benutten met een AMD 1400 ?
Ik ben bang dat met zo'n gloednieuwe kaart ik tevens mijn processor zal moeten upgraden wil ik alles uit de kaart halen.
Zijn er nog tweakers met tips of suggesties ??