Toon posts:

Hoe HD's aansluiten?

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een ata133 mobo.
Ik heb op mijn primary master mijn ata100 schijf aangesloten.
Nu wil ik er een ata66 bijprikken. Is het dan zo dat mijn ata100 schijf ook op ata66 gaat draaien?

Ik heb ook nog een ata133 raidcontroller waar ik em op aan zou kunnen sluiten, maar dan kan ik linux er niet van booten. Maar is het wel beter om em daar op aan te sluiten wat snelheid betreft?

edit:

Ik zou toch zweren dat ik deze topic in opslagmedia had gepost.

Sorry MOD.

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:38

LopeZ

Too much is never enough

Move OH -> OM
Of hij daar open blijft is niet zeker...

• RawPeanut
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Wanneer er een aparte PCI of onboard RAID controller gebruikt dan communiceert hij via de PCI bus, dit zorgt er natuurlijk voor de de PCI bus nogal belast word, dus dat is een nadeel. Voor zover ik weet draaien beide schijven op hun topsnelheid, de ide controller zit bij IDE schijven altijd in de schijf zelf, dat wil zeggen de chip die de harde schijf aanstuurt en gegevens regelt ed. Dus die zal gewoon proberen zo snel mogelijk te werken. Maar trouwens, er is volgens mij nog geen enkele schijf die de volledige bandbreedte van ATA66 gebruikt, laat staan ATA100..

Canon Digital Ixus V3

Verwijderd

Bij mijn weten bepaald het traagste apparaat dat op de kabel is aangesloten de snelheid. Ik heb weleens een cdrom speler en een harde schijf op een poort aangesloten en ik kon dit gelijk merken aan de snelheid van de schijf.

• Fireman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-10-2025

Fireman

We talk about luxury problems

Verwijderd schreef op 15 september 2002 @ 19:29:
Bij mijn weten bepaald het traagste apparaat dat op de kabel is aangesloten de snelheid. Ik heb weleens een cdrom speler en een harde schijf op een poort aangesloten en ik kon dit gelijk merken aan de snelheid van de schijf.
Hoe snel of hoe langzaam was 'ie ten op zichte van wat je nu hebt?

Ik ga zo direct maar eens kijken hoe ik ze heb aangesloten want wie weet worden mijn schijfjes ook wat sneller.

Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Bij 40pins kabels hangt de snelheid inderdaad van de langzaamste apparaat af, maar bij 80pins kabels is daar zeker geen sprake meer van. Dit staat overigens ook duidelijk uitgelegd op de handleiding en de white papers van elk zichzelf respecterend harddiskfabrikant :)

In het vervolg beter opzoeken dus, dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.