Toon posts:

Meer geheugen...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb momenteel 128mb DIMM @ 100Mhz op een Gigabyte I7x mobo... ik zit eraan te denken om er 128 bij te prikken, maar dan wel 133 Mhz (met een blik in de toekomst... aangezien het bij mijn pc boer maar DM 6,- duurder is dan 100Mhz..).

Ga ik dit verschil egg stevig merken? Wat ik voornamelijk op mijn compu doe:
-internetten (IE, ICQ, Napster enz enz)
-grafisch werken (CorelDraw, Photosjop)
-development (Delphi, C en af en toe wat anders)
-cd's bakken (on the fly, van mp3 enz enz)
-heel af en toe een game....

verder werk ik hoofdzakelijk met WinME..... maakt die 128mb extra wat uit of is dit verschil maar marginaal?

Thnx

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:37
Maakt wel uit, denk ik. Mijn Netschaap gebruikt vaak al snel 40-50 MB geheugen :(
BTW, PC-133 kopen is op zich wel goed, maar de toekomst is DDR. :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:30
Qua Mhz snelheid niet... de PC133 reep zal ook op 100Mhz draaien, maar verder zal het in zware applicaties wel zeker winst opleveren in de vorm van minder hdd acties dus sneller.

Verwijderd

Topicstarter
En hoelang zal het duren tot DDR er is? Is het zonde van je geld om nu nog mem te kopen omdat het misschien over euh een half jaar ofso nix meer waard is?

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik ga die 133Mhz DIMM idd niet op 133Mhz laten lopen, maarja... voor die euh 7 piek meer ofzo kan je dat niet laten liggen he?

Trouwens volgens mij kan mijn mobo het mem niet eens sneller dan met 100mhz laten runnen he?? Of is dit een OC mogelijkheid voor me? :)