[java]Algoritmen & Data structures tutorial of boek?

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Patrickvs
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-05 07:44
Ik ben de laatste tijd aan het worstelen met algoritmen en datastructures, dit als onderdeel van mijn opleiding. Maar om eerlijk te zijn kom ik er niet echt uit, ik heb een boek aan moeten schaffen genaamd : Data structures in Java ( Thomas A. Standish ) en ik vind dit toch wel een zeer lastig boek om te lezen.

De volgende onderwerpen komen o.a. aan bod :

- Linked Lists
- Trees
- Generic Tree
- Binary Search Trees

Ik heb op het internet al wat rond gezocht en heb al één boek gevonden op de site van Alarmnummer. Java Data Structures (2nd edition)

Nu was mijn vraag of jullie nog ergens anders op het internet een leuk dictaat weten te staan over dit onderwerp? Of een aanrader voor een ander boek? (het liefst nederlands maar die zijn er vast niet, ik ben namelijk niet zo goed in engels :( )

Alvast bedankt.

Verwijderd

Een goed boek hiervoor:

Datastructures & Problem Solving Using Java, van Mark Allen Weiss.

Het boek is helaas niet in het nederlands. Dit boek heb ik moet gebruiken op school (IVIT Haagse Hogeschool), ik vind het een goed te lezen boek met o.a. ook veel voorbeelden. Dit is natuurlijk wel persoonlijk.

Suc6 ermee.

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

De taalspecifieke dingen kan je wel uit de api`s halen, en verder zou ik dan liever een algemeen boek kopen over algoritmes en datastructuren:
hele set:
http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-/0201485419

1e deel:
http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-/0262032937

En verder is 90% van de literatuur in het engels, dus veel oefenen :)

• Feyd-Rautha
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-08-2025
misschien heb je hier ook wat aan:

http://programmersheaven.com/zone13/articles/article545.htm

maar dat had je misschien wel zelf al gevonden :)

I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Feyd-Rautha schreef op 15 september 2002 @ 19:05:
misschien heb je hier ook wat aan:

http://programmersheaven.com/zone13/articles/article545.htm

maar dat had je misschien wel zelf al gevonden :)
Ik denk dat hij eerst nog die dingen zelf moet implementeren ipv van het Collection Framework gebruik te maken :)

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:01

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Verwijderd schreef op 15 september 2002 @ 18:37:
Een goed boek hiervoor:

Datastructures & Problem Solving Using Java, van Mark Allen Weiss.

Het boek is helaas niet in het nederlands. Dit boek heb ik moet gebruiken op school (IVIT Haagse Hogeschool), ik vind het een goed te lezen boek met o.a. ook veel voorbeelden. Dit is natuurlijk wel persoonlijk.

Suc6 ermee.

Dat boek schrijven ze op de HIO van de HvU ook voor... op zich is het boek wel ok, maar meneer Weiss houd er een paar rare conventies op na

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Zoals? En waar is je mooie icon? ;)

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:08
.oisyn schreef op 15 september 2002 @ 19:21:

[...]

Dat boek schrijven ze op de HIO van de HvU ook voor... op zich is het boek wel ok, maar meneer Weiss houd er een paar rare conventies op na
Een paar?? Die man heeft nog nooit geleerd fatsoenlijk java te coden... Verder is zijn uitleg ook nog onbegrijpelijk.. Een gemiddelde uitleg op internet is vaak beter dan die van hem.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Alarmnummer schreef op 15 september 2002 @ 19:29:
Zoals? En waar is je mooie icon? ;)

Laat jij nou precies de persoon zijn om tegen te zeggen: de beste man in kwestie moet eens een paar design patterns doornemen ;) En van zijn naamgeving klopt ook geen reet. Ook is de error-reporting een beetje vaag (de ene keer een exception, de andere keer een null)

Je kunt de source bij z'n boek hier downloaden
Dit is trouwens wel second edition, dus misschien dat het er wat beter op is geworden

En mijn icoon staat daar toch gewoon? :? (of heb je het over fransie? :P)
Jelmer Barhorst schreef op 15 september 2002 @ 19:35:
[...]

Een paar?? Die man heeft nog nooit geleerd fatsoenlijk java te coden... Verder is zijn uitleg ook nog onbegrijpelijk.. Een gemiddelde uitleg op internet is vaak beter dan die van hem.
ik probeerde een genuanceerde reactie te posten... mijn reactie van toen we dat boek nodig hadden was ongeveer precies die van jou ;)
Ik heb trouwens niet echt een probleem om te begrijpen wat hij schrijft. Hoewel ie sommige dingen behoorlijk ingewikkeld kan formulieren idd

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

Wij moesten voor onze informatica opleiding aan de RuG het boek Algorithm design kopen van Michael T. Goodrich en Roberto Tamassia, voor het vak Algoritmen en Datastructuren :) Lijkt wel een goed boek te zijn.

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 22:44
Introduction to Algorithms, Second edition is ook een hele goede algemene introductie. 't Is echter wel een taaie. Alles wordt vanuit een academisch oogpunt bekeken.

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

The - DDD schreef op 15 september 2002 @ 20:38:
Introduction to Algorithms, Second edition is ook een hele goede algemene introductie. 't Is echter wel een taaie. Alles wordt vanuit een academisch oogpunt bekeken.
En hij moet weer een mooiere links plaatsen ;)

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 22:44
Alarmnummer schreef op 15 september 2002 @ 20:54:
[...]

En hij moet weer een mooiere links plaatsen ;)
Ik heers toch best wel, vind je ook niet. ;)

• Stephan Oudmaijer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08-2023
Wij gebruiken op school ( HvU ) Data Structures & Problem Solving Using Java... ook niet echt een lekker boek.. makkelijkste is gewoon via google ff het onderwerp dat je moeilijk vindt zoeken... works fine 4 me!

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:08
CK schreef op 15 september 2002 @ 21:01:
Wij gebruiken op school ( HvU ) Data Structures & Problem Solving Using Java... ook niet echt een lekker boek.. makkelijkste is gewoon via google ff het onderwerp dat je moeilijk vindt zoeken... works fine 4 me!
offtopic:
welk jaar zit jij?? laat maar, zie het al: IV8 :) Succes met afstuderen!

• Patrickvs
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-05 07:44
Bedankt voor alle tips .. ik ga eens kijken of ik ook een van deze boeken in onze mediatheek kan vinden :)

Verwijderd

Een boek over discrete wiskunde is misschien handiger!

• Stephan Oudmaijer
hey jelmer jij ook @ hvu dan? Ik zit btw in IV7, ik snap zelf ook niet waarom ik in IV8 zit :? :)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

CK schreef op 15 september 2002 @ 21:01:

LEZEN ;)
TReBLA: Datastructures & Problem Solving Using Java, van Mark Allen Weiss.
.oisyn: Dat boek schrijven ze op de HIO van de HvU ook voor... op zich is het boek wel ok, maar meneer Weiss houd er een paar rare conventies op na
(ik zit trouwens ook in IV7)

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
.oisyn schreef op 16 september 2002 @ 14:24:
(ik zit trouwens ook in IV7)
goh jij ook al :p.
Ik zie hier dat ik dat boek Data Structures & Problem Solving using Java ook heb. Kan me vaag nog wel iets van herineren dat er vage dingen instonden maar heb het boek niet echt vaak gebruikt ofzo

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• uppie8374
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-01 19:54

uppie8374

Sousousou

Bij ons op de TUD wordt het boek Java structures, Data structures in Java for the principled programmer van Duan A. Bailey gebruikt.

Ik heb het boek zelf nog niet gelezen dus ik weet niet of je er wat mee kan....het is wel in het engels.

Rebuilding knowledge database

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

rwb: ja joh, dat was dat java tentamen waarvan je van de beste man Gerlofsma Weiss' methoden uit je hoofd moest leren. Lekkere bullshit ook, ik was niet nieuw met data structures, en dus had ik het ook niet geleerd. Maar omdat mijn oplossingen niet conform met die van Weiss waren had ik een onvoldoende (5.3 ofzo)

Hmm als je er zo over nadenkt klopt het wel dat Gerlofsma Weiss zo de hemel in prijst. Ze zijn allebei koppig en vinden dat je hun methode moet gebruiken :)

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
.oisyn schreef op 16 september 2002 @ 22:01:
rwb: ja joh, dat was dat java tentamen waarvan je van de beste man Gerlofsma Weiss' methoden uit je hoofd moest leren. Lekkere bullshit ook, ik was niet nieuw met data structures, en dus had ik het ook niet geleerd. Maar omdat mijn oplossingen niet conform met die van Weiss waren had ik een onvoldoende (5.3 ofzo)

Hmm als je er zo over nadenkt klopt het wel dat Gerlofsma Weiss zo de hemel in prijst. Ze zijn allebei koppig en vinden dat je hun methode moet gebruiken :)
offtopic:
weet je zeker dat dat niet was omdat je in een te klein font had geschreven en hij het niet kon lezen :)

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Stephan Oudmaijer
dat boek van weiss heb ik nooit echt gebruikt... haha die linked list enzo bij Zuurbier gedaan, was echt een giller.... copy -> paste :)

• Stephan Oudmaijer
Owja en een 8.5 halen :)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

zuurbier snapt er zelf ook geen kloot van :D

• toraq
  • Niet online

toraq

Shoving is the answer

.oisyn schreef op 17 September 2002 @ 00:48:
zuurbier snapt er zelf ook geen kloot van :D
Nou, foei! Meneer Zuurbier weet heus wel waar hij het over heeft :)

I am a shover robot, do not trust the pusher robot, I will protect you from the terrible secrets of space!

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

*denkt dat Meneer Zuurbier een zeer onplezierige jeugd heeft gehad en zijn kinderen ook* :+

• Stephan Oudmaijer
hehe zuurbier roelt, hij weet het verschil tussen links en rechts niet :)

Zuurbier had laatst een open flessie bier in z`n tas zitten... om 11:00 `s ochtens... prima gast dus !

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
'kweeniehoor, maar mijn baas zou me nou niet zo'n topvent vinden als ik om 11:00 aan het bier begon.
Ook lijkt me een leraar die half bezopen naar het bier stinkt nou geen vooruitgang :)
Pagina: 1