[CD-brander] Samsung SW-208B wil geen 80min-cd's branden

Pagina: 1
Acties:

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:36
Ik heb van een kennis een Samsung SW-208B te leen gekregen om wat back-ups te maken. Maar hij wil geen 700MB/80min CD's van Memorex branden. Ze worden niet herkend. De 650MB CD's van Maxell worden wel gewoon herkend.

Zijn de Memorex CD's gewoon brak? (ik hoop het niet, die spindel was best prijzig :( )
Of ligt het aan de firmware van de brander? (Het is al een oud beestje en aangezien hij van een kennis is wil ik eerst andere oplossingen vinden voordat ik ga lopen flashen ;) )

edit: nog een mogelijkheid, ligt het aan Windows XP? Ik heb SP1 nog niet geinstalleerd (komt binnenkort weer)

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05:57

tozzke

aka tozzert

nou..... ik ken het merk cd's niet eens :?

en samsung branders heb ik ook niet veel over gehoord (of het probleemgevallen zijn ofnie)... zal wel een "combinatie van" zijn

• Mad_Demon
Tozzman schreef op 15 september 2002 @ 18:37:
nou..... ik ken het merk cd's niet eens :?

en samsung branders heb ik ook niet veel over gehoord (of het probleemgevallen zijn ofnie)... zal wel een "combinatie van" zijn
Hmmm, zou ik dan toch belazerd zijn :? De verkoper zei dat ze de beste waren (beter dan Vivastar en Phillips)

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Verkopers moet je niet geloven, altijd zelf van tevoren uitzoeken wat je wil hebben en wat eventuele alternatieven zijn voor als dat niet gaat lukken.

Aan de CD's zal het waarschijnlijk niet liggen. Je hebt dus best kans dat het aan de brander ligt.
Heb je het al met Nero geprobeerd?

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Mad_Demon
dreeke schreef op 15 september 2002 @ 18:53:
Verkopers moet je niet geloven, altijd zelf van tevoren uitzoeken wat je wil hebben en wat eventuele alternatieven zijn voor als dat niet gaat lukken.

Aan de CD's zal het waarschijnlijk niet liggen. Je hebt dus best kans dat het aan de brander ligt.
Heb je het al met Nero geprobeerd?
Ik heb Nero en de XP-burn-wizard geprobeerd maar beiden geven aan dat er geen medium of een ongeldig medium in de drive zit.

• GertjanO
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-03 23:19
Ik heb Nero en de XP-burn-wizard geprobeerd maar beiden geven aan dat er geen medium of een ongeldig medium in de drive zit.
Dat is dus gewoon het feit dat de brander de CD's niet kan calibreren, en dus een combinatie van brander en CD.

Wat Memorex betreft, daar zijn de ervaringen verdeeld over. De een concludeerd dat het de beste is die er te koop is, terwijl de andere onderzoeker / tester zegt dat het zooi is, ik heb er zelf geen ervaringen mee.

• Mad_Demon
GertjanO schreef op 15 september 2002 @ 19:39:
[...]

Dat is dus gewoon het feit dat de brander de CD's niet kan calibreren, en dus een combinatie van brander en CD.

Wat Memorex betreft, daar zijn de ervaringen verdeeld over. De een concludeerd dat het de beste is die er te koop is, terwijl de andere onderzoeker / tester zegt dat het zooi is, ik heb er zelf geen ervaringen mee.
bah :(
Kan ik dit nog oplossen of moet ik een andere brander lenen/kopen?

• GertjanO
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-03 23:19
Je kan dus of andere CD's gebruiken of een andere CD brander gbruiken.

Wat ook nog wel eens voor wil komen is dat er 1 of 2 CD's tussen zitten die de brander niet kan calibreren terwijl de rest, zij het op een lagere snelheid, het wel gewoon doet.

Advies, als je er maar 1 geprobeerd hebt, probeer eens een andere. Als deze niet werkt, heb je, volgens mij, enkel nog maar kiezen tussen bovenstaande oplossingen

• Mad_Demon
GertjanO schreef op 15 september 2002 @ 19:49:
Je kan dus of andere CD's gebruiken of een andere CD brander gbruiken.

Wat ook nog wel eens voor wil komen is dat er 1 of 2 CD's tussen zitten die de brander niet kan calibreren terwijl de rest, zij het op een lagere snelheid, het wel gewoon doet.

Advies, als je er maar 1 geprobeerd hebt, probeer eens een andere. Als deze niet werkt, heb je, volgens mij, enkel nog maar kiezen tussen bovenstaande oplossingen
Ik heb er 3 geprobeerd, ik heb er nog 47 te gaan :P

Ik ga anders gewoon op zoek naar een andere brander (ik blijf niet aan de gang met het zoeken naar de juiste cd's)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Zo'n SW-208B is wel een oud beestje. Dikke kans dat de laatste firmware dit euvel oplost :)
Pagina: 1