Bij ons thuis hebben wij de volgende situatie:
Zelf ben ik TV1.
De coax komt binnen op TVBENEDEN.
Die split in 2en.
Hij gaat naar boven naar mij (TV1)
En hij gaat naar boven + av naar TV2.
Dat is omdat mijn broer geen video recorder heeft.
Die kan dus die van beneden op zijn tv kijken.
Nu kijk ik dikwijls divx enzo, maar daarvoor moet ik steeds de computer naar beneden zeulen (== makkelijkst en snel en goedkoopst).
Is het mogelijk om mijn tvout via de coax naar tvbeneden te sturen, of is dit tegen het eenrichtings verkeer?
Mijn videokaart heeft ook nView, dus ik kan ook vanaf tvbeneden evt. iemand boven die achter mijn pc zit te helpen.
De coax komt trouwens bij mij binnen, gaat achter mijn pc langs (is niet via tuner oid. aangesloten), heeft achter mijn pc echter wel een split kastje (radio/tv) want er staat een stereo naast mijn pc.
Vanuit dat kastje gaat er 1 lijn door vanaf de tvuitgang van dat kastje naar mijn tv.
Maar is dit wel allemaal mogelijk?
Vanaf mijn pc alleen een signaal sturen naar mijn tv is ook goed, want dan zit ik niet zo te hannesen met s-video kabels. (coax is in de plint weggewerkt).
Jezus wat een lulverhaal
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| _____
| TV2 |
|_____|
_________ |
| | |
______|TVBENEDEN|/
|_________|\
|
| _____
| | PC |
| |_____|
|
|
_|___
| TV1 |
|_____| |
Zelf ben ik TV1.
De coax komt binnen op TVBENEDEN.
Die split in 2en.
Hij gaat naar boven naar mij (TV1)
En hij gaat naar boven + av naar TV2.
Dat is omdat mijn broer geen video recorder heeft.
Die kan dus die van beneden op zijn tv kijken.
Nu kijk ik dikwijls divx enzo, maar daarvoor moet ik steeds de computer naar beneden zeulen (== makkelijkst en snel en goedkoopst).
Is het mogelijk om mijn tvout via de coax naar tvbeneden te sturen, of is dit tegen het eenrichtings verkeer?
Mijn videokaart heeft ook nView, dus ik kan ook vanaf tvbeneden evt. iemand boven die achter mijn pc zit te helpen.
De coax komt trouwens bij mij binnen, gaat achter mijn pc langs (is niet via tuner oid. aangesloten), heeft achter mijn pc echter wel een split kastje (radio/tv) want er staat een stereo naast mijn pc.
Vanuit dat kastje gaat er 1 lijn door vanaf de tvuitgang van dat kastje naar mijn tv.
Maar is dit wel allemaal mogelijk?
Vanaf mijn pc alleen een signaal sturen naar mijn tv is ook goed, want dan zit ik niet zo te hannesen met s-video kabels. (coax is in de plint weggewerkt).
Jezus wat een lulverhaal
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2002 18:12 . Reden: iets duidelijker schema ]