Ik heb weer een simpel vraagje: wat betekent Retail en OEM
Op sommige producten staan die woorden?
OEM betekent naamloos merk?
Op sommige producten staan die woorden?
OEM betekent naamloos merk?
Verwijderd
9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
Er kan ook een cooler bij zitten.Robin Vreuls schreef op 15 september 2002 @ 18:27:
Dat wordt meestal gebruikt bij processors: de processor met een mooi doosje eromheen
meest essentieel: boxed is met een cooler erbijRobin Vreuls schreef op 15 september 2002 @ 18:27:
[...]
Dat wordt meestal gebruikt bij processors: de processor met een mooi doosje eromheen
A wise man's life is based around fuck you
Robin Vreuls schreef op 15 september 2002 @ 18:27:
[...]
Ok, tnx
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
/dev/null
Wise enough to play the fool
Verwijderd
O_o bedoel je nu dat oem bij hardware is is en bulk bij softwarteacher schreef op 15 september 2002 @ 19:35:
Original Equipment Manufacturer; oem kom je bijv tegen bij een windows versie die je bij je PC krijgt. Elke "reseller" heeft zijn eigen oem nummer en biedt dus ook ondersteuning.
Retail wil zeggen doosje, drivers, boekje bij bijv hardware, het tegenovergestelde is "bulk" en dan mag je blij zijn als je er een tasje bij krijgt.
Verwijderd
Nop, dat klopt.RedTop schreef op 16 september 2002 @ 18:10:
let wel op dat OEM regelmatig (niet altijd) LE versies zijn van retail producten.
Zo zijn OEM videokaarten vaak wat lager geklokt en zo... (Of ben ik nu bs aan het verkondigen?)
das bs jah.RedTop schreef op 16 september 2002 @ 18:10:
let wel op dat OEM regelmatig (niet altijd) LE versies zijn van retail producten.
Zo zijn OEM videokaarten vaak wat lager geklokt en zo... (Of ben ik nu bs aan het verkondigen?)
Verwijderd
*kuchFireWurX schreef op 16 september 2002 @ 18:15:
[...]
das bs jah.
tis gewoon de kaart in een ESD zakje met eventueel een CD.
nVidia GF*MX kaarten zijn lager geklokt
ja ik zag et al
Verwijderd
Verwijderd
En meestal langere garantie...Verwijderd schreef op 18 september 2002 @ 08:16:
Nog even twee belangrijke aanvullingen:
boxed; deze term wordt inderdaad bij processoren gebruikt , inclusief doosje en cooler. Maar belangrijker met echtheidscertificaat!
Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq