Chaintech 6AJA4 en AGP 4x

Pagina: 1
Acties:

• lzandman
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Hallo,

Ik heb vorige week een nieuwe grafische kaart gekocht (ASUS Geforce4 440 MX). Nu werkt op zich alles perfect, alleen de AGP snelheid staat op 2x. Als ik m.b.v. bijv. 3DMark 2001 of PowerStrip naar de eigenschappen van mijn systeem kijk, dan staat daar dat mijn huidige systeem ingesteld is op AGP 2x en dat mijn systeem alleen AGP 1x en 2x ondersteunt.

In mijn BIOS kan ik echter AGP 4x aanzetten en in de handleiding en op de website van Chaintech staat dat mijn mobo (de CT-6AJA4) ook AGP 4x ondersteunt. Ik heb al vanalles geprobeerd om AGP 4x te activeren, maar tot op heden is het mij niet gelukt. In de FAQ op de website van VIA (er zit een VIA Apollo chipset op mijn mobo) staat een speciale patch voor het activeren van AGP 4x (een registry key). Deze werkt echter niet. Ook de nieuwste 4-in-1 drivers hebben niet geholpen.

Is er hier misschien een Tweaker die zo'n zelfde mobo heeft (gehad) en mij misschien verder kan helpen?

What's the speed of Dark?

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Ondersteunt je gf4mx dat wel dan? Lijkt me wel ...

Ik heb dit ook gehad met een gf2 mx van asus, wou nooit op 4x en op de asus site staat dat dit wel kon en op de gigabyte site (site van mobo).
Heb het nooit op 4x gekregen ...

Verwijderd

nee het kan niet, koop een geforce 4 ti

• lzandman
  • Niet online
Verwijderd schreef op 15 september 2002 @ 19:19:
nee het kan niet, koop een geforce 4 ti
Hoe weet je dat? Overal waar ik heb gekeken (ASUS website, de doos, de documentatie en op andere sites) staat dat die kaart gewoon 4x AGP ondersteunt. Ik dacht dat er tegenwoordig helemaal geen 2x kaarten meer gemaakt werden...

Zo'n Geforce4 TI was ook mijn eerste keus, omdat ik eerst dacht dat mijn mobo alleen 2x AGP ondersteunde. Toen ik die MX gekocht had kwam ik er pas achter dat mijn mobo ook 4x ondersteunt ( |:( )

Anyway: ik wil op zich nog wel zo'n TI kopen (ik kan mijn MX dan doorverkopen aan een collega), maar dan wil ik wel zeker weten of ik dan wel 4x AGP krijg. Krijg je trouwens met een TI aangesloten op een 2x AGP slot uberhaupt wel een betere performance dan een MX?

• Mentalist
  • Laatst online: 18:07

Mentalist

[avdD]

AGP 1x t/m 4x zijn allemaal op alle manieren met elkaar compatible. Een AGP 1x kaart in een AGP 4x mobo, een AGP 4x kaart in een AGP 1x mobo, no problem.

Maar boeiend is het niet : de prestatiewinst van AGP 2x naar AGP 4x is verwaarloosbaar. Dus ik zou me er niet druk om maken, voor die 2 FPS extra (in het meest positieve geval).

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• lzandman
  • Niet online
W3ird_N3rd schreef op 15 september 2002 @ 23:01:
AGP 1x t/m 4x zijn allemaal op alle manieren met elkaar compatible. Een AGP 1x kaart in een AGP 4x mobo, een AGP 4x kaart in een AGP 1x mobo, no problem.
Mmmm... Dat denk ik niet. Een videokaart die alleen voor AGP 4 geschikt is (als die al bestaat) zal toch niet op een AGP 1 slot werken? Waarschijnlijk is de AGP interface alleen downwards compatible en hebben nieuwere kaarten gewoon extra ondersteuning voor oudere AGP versies.
Maar boeiend is het niet : de prestatiewinst van AGP 2x naar AGP 4x is verwaarloosbaar. Dus ik zou me er niet druk om maken, voor die 2 FPS extra (in het meest positieve geval).
Ik lees overal dat dat juist heel veel uitmaakt. AGP 4x kan veel meer grafische data verwerken dan AGP 2. Het zou juist heel veel moeten uitmaken.

• Mentalist
  • Laatst online: 18:07

Mentalist

[avdD]

lzandman schreef op 16 september 2002 @ 08:41:
[...]
Mmmm... Dat denk ik niet. Een videokaart die alleen voor AGP 4 geschikt is (als die al bestaat) zal toch niet op een AGP 1 slot werken? Waarschijnlijk is de AGP interface alleen downwards compatible en hebben nieuwere kaarten gewoon extra ondersteuning voor oudere AGP versies.
Die kaarten bestaan niet :P
Zoals ik al zei, alles werkt op alles.
[...]
Ik lees overal dat dat juist heel veel uitmaakt. AGP 4x kan veel meer grafische data verwerken dan AGP 2. Het zou juist heel veel moeten uitmaken.
Zoals ik al zei : 't maakt (bijna) niks uit :O

Nou ok, ik won er wel 50 (!) 3Dmarks mee in 3Dmark2000, van AGP2x naar AGP4x. Woehoe.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Pagina: 1