[debian/kde] Waar zijn mijn fonts?

Pagina: 1
Acties:

• kvdveer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Ik ben hard op zoek naar waar mijn fonts zijn gebleven... Ik heb de msttfcorefonts package geinstalleerd, en die heeft de fonts op twee verschillende plaatsen neergezet:
/usr/share/fonts/truetype/
en
/var/lib/defoma/gs.d/dirs/fonts/

Als ik xfstt herstart zegt 'ie:
code:
1
2
3
4
5
Kvdveer:/home/kvdveer# /etc/init.d/xfstt restart
Reloading X True Type Font Server configuration...Stopping X TrueType Font Server: xfstt.
xfstt: sync in directory "/usr/share/fonts/truetype/."
Found 30 fonts.
Starting X TrueType Font Server: xfstt.

Hij heeft de fonts dus wel gevonden. Helaas zijn ze niet toegankelijk vanuit KDE. (getest in controlcenter en kword), daar staan alleen bitstream charter en courier 10 pitch.
Antialiasing staat aan in controlcenter.

Localhost, sweet localhost

• Hagar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-10-2025

Hagar

Diabootic

Ik was een paar dagen terug ook al mijn fonts kwijt na de msttfcorefonts package geinstalleerd te hebben.
Ik heb toen de directory waarin die fonts staan toegevoegd aan de config van xfs-tt en nu is (bijna) alles weer goed.
Het enige probleem dat ik nu nog heb is dat alle [code ] blocks op GoT leeg op mijn scherm komen |:( :?

Dus misschien als je /usr/share/fonts/truetype/ aan de catalogue lijst in je /etc/X11/fs-xtt/config toevoegd dat het dan opgelost is.

Nu ook zonder stropdas

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:42
Heb je die font server wel in je /etc/X11/XF86Config-4 staan? xfstt draait op 7101 voor zover ik weet (kan ook 7110 zijn, maar dat kan ook net zo goed de poort zijn waar xfs-xtt op draait :P)

• kvdveer
Ik heb nu FontPath "unix/:7101" toegevoegd, maar dat lijkt geen verschil te maken...

• kvdveer
Ik heb xfs-xtt geinstalleerd, en nu zie ik mijn fonts. Helaas is dat alleen als ik AA uit zet, en uiteraard wil ik gewoon AA. Wie weet waar ik moet zoeken?

uit /etc/X11/XF86Config-4
code:
1
2
        FontPath        "unix/:7101"  # xfstt
        FontPath        "unix/:7110"  # xfs-xtt

• kvdveer
En nu allemaal in koor: "kvdveer is een prutser!"

Ik was vergeten de betreffende directory toe te voegen aan Xftconfig, en dat werd ook niet automagisch door de betreffende package gedaan...

• Hagar

Hagar

Diabootic

Je bent vast niet de eerste :P
Ik doop dit topic ff om naar "Waarom geen text in [code] tags op GoT"
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ha.geerts/codetags.png
Zo zien ze er dus uit (op dat ene icoontje na dan)
Dit geld voor alle code blocks op GoT
Ik heb echt geen flauw idee hoe dit mogelijk is.

Ik draai Debian unstable met KDE 3.0.3 en browse met konqueror.

Nu ook zonder stropdas

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-05 14:06

deadinspace

The what goes where now?

Hier (galeon) zien die code blokken er gewoon goed uit. Je kunt er een topic over openen in LA, maar misschien wil je eerst proberen of het in andere browsers (Opera bijvoorbeeld) ook zo is. Anders is het namelijk een bug in Konqueror.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:42
Bekijk het hier in Konqueror, en heb wel [ code ] tags met inhoud. Misschien een lettertype aanpassen in de fontinstellingen van Konqi of KDE?

• Hagar

Hagar

Diabootic

Yep, brak lettertype |:(
Ik kwam erachter toen Kate ook geen text meer weergaf.
Het blijkt dat de font courier gewoon leeg op het scherm komt.
Ik heb voor kate maar ff een andere ingesteld maar ik kan GOT natuurlijk niet zomaar aanpassen :+ (toch zouden er meer fonts voor de [code ] tags beschikbaar moeten zijn)
Ik denk dat het een config probleempje is of anders zijn mijn courier fonts corrupt :(

Nu ook zonder stropdas

Pagina: 1