Verwijderd

Topicstarter
Ik ga een half jaar naar China en heb een GSM nodig waarmee ik daar bereikbaar ben. Nu neem ik aan dat het niet zozeer aan de GSM, maar aan het abonnement ligt of ik daar kan bellen.
Welk kan ik het beste nemen? Of maakt het geen verschil of ik een Ben, O2 of KPN abonnement neem?
En kan ik daar ook wappen?

Ik heb geprobeerd online info te vinden, maar nergens kan ik duidelijke antwoorden vinden. En bij de lokale Dixons, T for Telecom en KPN winkel weten ze nauwelijks waar China ligt.

Bij voorbaat dank

Verwijderd

www.gsmworld.com -> Neem daar eens een kijkje, een lijstje van alle roaming overeenkomsten van de GSM providers wereldwijd.

Edit:

Als je daar een simkaart koopt, dan kun je misschien via GPRS wappen. Roaming en GPRS gaan namelijk (nog) niet samen.

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:56
meestal is het goedkoper als je daar ter plekke een prepaid kaartje koopt....dan betaalt degene die jou belt wel iets meer maar anders gaat het echt heel veel geld kosten...

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:28
Het zou goed kunnen dat de niet GSM netwerken in China beter zijn, net zoals in de VS.

• jazzVL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08-2025
china maakt gebruik van gsm 1800 en 900 mhz
en verder ook nog cdma

dus met een normale telefoon wil het allemaal wel werken.
het beste is indeed daar een prepaid kaart te kopen.

want bellen met mobiel word nogal duur.
ik was 1 maand in taiwan heb een vodafone abbo.
werd gebeld door thuis en ik belde een paar keer. en een paar keer lokaal gebeld
ben 450 euro kwijt aan telefoon kosten.

maar als je een dualband toestel hebt kan je dus voor lokaal bellen een prepaid kaart daar kopen.
wel opletten dat het gsm is en geen cdma

"If u do something do it with style, or do it at all."

Verwijderd

wel opletten dat het gsm is en geen cdma
CDMA maakt gelukkig geen gebruik van simkaarten dus dan zou je al geen simkaart kunnen kopen :)

Maaruh, vaak is het ook zo dat sms-en in die landen enorm goedkoop is. Ik weet nog dat ik met een prepaid kaart in een van die landen voor 0,01 gulden (!!!) naar Nederland kon sms-en :? En bellen naar Nederland was US$ 0,40 ofzo :?

Eigenlijk weggooi prijzen, zelfs school is per minuut duurder. Als ik een half jaar lang niet naar school was geweest dan kon ik gewoon elke schooldag van 9 tot 5 vanuit Azie naar NL bellen een half schooljaar lang :?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2002 23:53 . Reden: vormvoud ]

Verwijderd

Waarom neem je daar niet gewoon een abo met telefoon...? Scheelt je misschien wat geld.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik terug ben uit China wil ik mijn telefoon hier blijven gebruiken als telefoon. In plaats van een vaste dus. Daarom wil ik liever een abbo dan een pre-paid kaart.
Maar is een abbo in China duurder dan een plaatselijke pre-paid?

Bedankt in ieder geval alvast voor de info, hier schiet ik tenminste mee op!

Ik zie bij China-mobile als Roaming partner Vodafone staan en bij CU-GSM geen.
Dus zou ik, als ik in China will kunnen bellen met een Nederlands abonnement een Vodafone moeten nemen.

Hm, reactie op de post hieronder:
Een los toestel en dan daar een prepaid of abbo nemen. Hm, dat is een goede optie, maar wanneer ik hier een abbo met toestel neem krijgt ik enorme kortingen op de telefoon. Dus als ik eerst een losse koop. Dan in China een prepaid en daarna in Nederland een los abbo, loop ik dus die korting mis. en dat gaat vaak om meer dan vijftig euro.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2002 12:56 . Reden: Reactie op onderstaande post ]

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-02 16:38

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Ik zou hier gewoon een los toestel kopen (zonder simlock, of een pre-paid en dan de lock laten verwijderen) >:) Vervolgens kan je die meenemen naar China en daar een abbo of pre-paid erin stoppen. Wanneer je dan weer terug bent in NL kan je gewoon een abbo afsluiten. Een Nederlands abbo in 't buitenland is schreeuwend duur :'(

webOS all the way!

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik zou ook Prepay nemen in China, want anders bel je echt wel voor meer dan die 50 Euro korting die je zou krijgen. En als je het geen probleem vindt dat je geen Nederlandse t9 hebt, zou ik een toestel daar kopen omdat ze daar veel goedkoper zijn. Aangezien je daar toch blijft, is het juist handiger, want als er iets mis mee is kun je onder het mom van garantie hem zelfs laten maken daar. Ik heb gehoord dat de 3610 wel een erg leuk en populair toestelletje daar is.

Verwijderd

Zou Vodafone nemen. Dat werkt in ieder geval wel. Ikzelf gebruik een simkaartje van het werk (Vodafone) voor in Shanghai. Vraag me niet wat dat kost...

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-03 17:30

qless

...vraag maar...

Hehe een maat van mij heeft zijn gsm-rekening zien oplopen naar 4500 gulden in singapore...let dus op met bellen daar...

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Ik zou gewoon een telefoon met abbo in China kopen, ff zoeken en kost geen drol.
Wanneer je in Beijng zit raad ik je aan om naar het Haidian-district te gaan, daar zit een immense batterij aan hardware zaken, bovendien is het een van de weinige plekken waar je op loopafstand geld kunnen pinnen!
edit: je zou info kunnen vergaren op het forum van www.pcpop.com.cn (gebruik maken van www.babelfish.altavista.com/tr)

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Verwijderd

Topicstarter
Hm, ik heb denk ik alle info die ik nodig heb.
Ik ken wat mensen in China, dus ik ga even bellen over prepaid tarieven daar en dat even vergelijken met het tarief van een vodafone abonnement om van en naar China te bellen.
Met Vodafone is het 2.30 euro naar Nederland en 1.40 vanuit nederland.

Ik denk dat ik een los toestel koop hier en dan een prepaid in China.

Bedankt!

[edit]
Heeft dit forum een optie dat ik de text van de thread kan printen?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2002 15:39 . Reden: print vraag ]

Pagina: 1