Toon posts:

[VB] proggie maken dat email naar mij toe stuurt.

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu VB een beetje geleert en nu wil ik een programma maken van:

Ze vullen iets in drie textboxen in, en wat ze hebben ingevult dat sturen ze naar mijn mail adres als ze op de knop drukken.

Is dit mogelijk?

Het moet ongeveer zo worden:

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~wouterwi/screenie.JPG

en dan met dat (of iets in die richting) moet het wel lukken toch?
Leg het AJB duidelijk uit.

Zoveel weet ik nou ook niet.

edit:

Weet iemand al wat??

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-08 15:46

mulder

ik spuug op het trottoir

oogjes open, snaveltjes dicht

Verwijderd

Maak een string die er zo uit komt te zien "mailto:adres@provider.ext?body={text1,text2,text3}" zet tussen de accolades de waarden van de textboxes, doe vervolgens in vb "Shell ({stringnaam}) tussen de accolades de naam van de string waarin je hebt opgeslagen, en je mailprogramma wordt gestart met die tekst, het nadeel hieraan is dat de gebruiker moet verifieren dat de mail gezonden wordt, en de gebruiker moet een mailprogramma hebben, anders komt er een error...
Misschien heb je er toch wat aan

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-08 17:06

Sponge

Serious Game Developer

www.pscode.com -> SMTP of "send mail winsock"

oid

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 september 2002 @ 20:29:
Maak een string die er zo uit komt te zien "mailto:adres@provider.ext?body={text1,text2,text3}" zet tussen de accolades de waarden van de textboxes, doe vervolgens in vb "Shell ({stringnaam}) tussen de accolades de naam van de string waarin je hebt opgeslagen, en je mailprogramma wordt gestart met die tekst, het nadeel hieraan is dat de gebruiker moet verifieren dat de mail gezonden wordt, en de gebruiker moet een mailprogramma hebben, anders komt er een error...
Misschien heb je er toch wat aan
Maarre hoe bedoel je "String" enne wat zijn: "accolades"

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:04
Ik denk dat dit topic nergens meer toe leid.
Ten eerste moet je eens de P&W quickstart en FAQ lezen, zoals reeds aangegeven werd. Daar staat alles in vermeld over hoe je een goed en duidelijk topic opent, wat het jouwe uiteindelijk niet is. Daar staat ook in vermled dat P&W geen helpdesk en 'wij-doen-het-ff-voor-je' service is.

Verdiep je in VB, zoek op wat een string is, wat accolades zijn etc.... Ga dus eens mbhv Google opzoek naar een goede tutorial of spring eens binnen bij de boekenwinkel en koop daar een goed boek.

https://fgheysels.github.io/

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 12:00

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Mischien is het handig om eens ff van die forms af te blijven en te beginnen met leren programmeren... Die twee dingen van hierboven zijn eigenlijk wel zo basic dat je zonder deze kennis eigenlijk helemaal nergens komt.

Begin anders gewoon maar ff met een console app oid (console app is een app (=applicatie) die geen userinterface heeft, maar gewoon in zo'n dosbox draait. hierdoor kun je je goed richten op het werkelijke programmeren zonder dat je wat knopjes loopt te verslepen. EN vanuit de console kun je ook best een mail versturen)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:04
Janoz schreef op 16 september 2002 @ 15:48:
Mischien is het handig om eens ff van die forms af te blijven en te beginnen met leren programmeren... Die twee dingen van hierboven zijn eigenlijk wel zo basic dat je zonder deze kennis eigenlijk helemaal nergens komt.

Begin anders gewoon maar ff met een console app oid (console app is een app (=applicatie) die geen userinterface heeft, maar gewoon in zo'n dosbox draait. hierdoor kun je je goed richten op het werkelijke programmeren zonder dat je wat knopjes loopt te verslepen. EN vanuit de console kun je ook best een mail versturen)

't enige probleem is dat je met VB imo geen console-apps kunt maken, maar goed...

https://fgheysels.github.io/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.