DPC Dolphin-Pulse stats (hosting gezocht)

Pagina: 1
Acties:

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Klaar http://dolphin.qik.nl/stats.qik

Wie wil het hosten ?

Benodigdheden,

1 klein mysql databeestje
1 websuffer met php odersteuning
en een vlotte verbinding.

Je krijgt van mij de database structuur en php source, wat je er verder mee doet (uitbreiden e.d.) moet je zelf weten.

Evt. dns ( pulse.qik.nl / dolphin.qik.nl ) kan ik naar je doorsturen (ip basis of referrer met auto update).

p.s. het zou mooi zijn als je ook de pulse MF counter kan hosten.

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

eerste kwartaal 2003 krijg ik adsl, maar daar heb je nu weinig aan vrees ik ;)

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
oeh, ik sta voor vandaag op de 30e plaats :) *D

ik zou wel willen hosten, maar 16k/s up (@home) is niet genoeg vrees ik hè?

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

• ColdFusion
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-03 12:02
Ik kan Innuedo vragen als hij dr weer is. 100Mbit lijntje en de nodige zaken zijn aanwezig. Kan echter niet namens hem een ja of nee zeggen.

_______________-=Team ColdFusion=-_______________
#2 DPAD - #2 OGR27 - #2 F@H - #3 R@H - #5 RC5 - #6 SoB - #10 WCG
||| #1 ECCp109 - #1 ECC2-109 - #1 OGR24 - #1 D2OL P1|||

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Euhm, je hebt het toch al gehost, of vergis ik me nu :?

• KuuKe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Flat© schreef op 15 september 2002 @ 19:41:
oeh, ik sta voor vandaag op de 30e plaats :) *D

ik zou wel willen hosten, maar 16k/s up (@home) is niet genoeg vrees ik hè?
Hoe zo?? Sequence heeft daar tijden de Seti-proxy en stats op gedraaid. Misschien als je een keiharde gamer bent of zo dat je het niet redt met die 16 Kb up (weet niet hoe Home reageert tijdens een gelijktijdige up- en download).

Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子

• GeniusDex
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-01-2025

GeniusDex

Thumbs up for insanity!

Misschien dat iemand nog de top 10 uit http://project-dolphin.net/api/team_list.php kan halen en neer kan zetten erbij :?

Please guys, I'm trying to troll here.
If I failed to offend you in this post, please leave a message. I will address you in next post.

• ColdFusion
Kuuke schreef op 15 september 2002 @ 21:07:
[...]

Hoe zo?? Sequence heeft daar tijden de Seti-proxy en stats op gedraaid. Misschien als je een keiharde gamer bent of zo dat je het niet redt met die 16 Kb up (weet niet hoe Home reageert tijdens een gelijktijdige up- en download).
Hm heeft duke hier niet verteld, maar die pagina trekt bij een full view ruim 260kb.
En zeker tijdens de MF met al die users die tegelijk die pagina op vragen kan 16 kb/s up toch wel krapjes worden ;)

• DukeBox
  • Niet online
ColdFusion schreef op 15 september 2002 @ 21:36:
Hm heeft duke hier niet verteld, maar die pagina trekt bij een full view ruim 260kb.
En zeker tijdens de MF met al die users die tegelijk die pagina op vragen kan 16 kb/s up toch wel krapjes worden ;)
Precies :/

Verwijderd

Misschien een beetje een vreemde opmerking, maar kunnen die Pulse-gasten dit zelf niet hosten? In elk geval die teamstats uit DukeBox's post hier net boven... Want zo goed zijn hun stats nou ook weer niet.

Ik ben bang dat ik jullie op dit moment niet van dienst kan zijn. Ik heb zelf geen server staan (alleen een laptop hier) en bovendien ben ik niet 24/7 online/on-power...

• DukeBox
  • Niet online
geen idee, ik laat het nog een dag of 2 staan, dan verdwijnt alles weer..

• GeniusDex
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-01-2025

GeniusDex

Thumbs up for insanity!

Wie wil nu ff een Dolphin DPCH posten? :+

Please guys, I'm trying to troll here.
If I failed to offend you in this post, please leave a message. I will address you in next post.

• CBA
  • Laatst online: 20:45

CBA

een vat, een vat, een vat !

hmm, ik kan dit misschien wel hosten, wat is er zoal nodig en hoeveel plaats neemt dit in ?

Diablo 3 Profiel - WoW Warrior

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:42
Ik probeer woensdag een officieel accountje te regelen, nog voorkeur voor een domeinnaam? dpcdolphin.info of zo? :P

• DukeBox
  • Niet online
Script2: 34,0 KB (34.576 bytes)
Database: 6 table(s) Sum 6,245 -- 326.8 KB

De grootte is dus niet het probleem, je zal niet boven 1mb uitkomen als de members/users met 500% toenemen :P

De snelheid wel, zoals ColdFusion al meldde, zijn sommige views 250k+ aan html.

Dat ik het niet host is omdat het mij teveel dataverkeer kost voor dit 'grapje' (in kan het namelijk geen DC project noemen).

Een dpcdolphin.info domein is wel leuk natuurlijk, maar weet niet of dat zo handig is, het lijkt mij makkelijker om gewoon de huidige domeinen door te linken, zodat niemand zijn links e.d. hoeft aan te passen (anders klopt ook geen enkele got topic meer die met dolphin/pulse te maken heeft).

Evt. wil ik het ook wel beheren, dan heb ik alleen ftp acces en mysql access (het liefst phpmyadmin) nodig.

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:49

WouterG

Dit is geen ondertitel

Mijn computer staat 24 uur per dag on-line en host al een site. Ik ben best bereid om hem te hosten, maar ik denk dat anderen daar veeeeel beter in zijn, ik ben nog een beetje n00b op het gebied van mysql al heb ik wel een mysql server draaien voor mijn forum.

• DukeBox
  • Niet online
Tomcat schreef op 16 September 2002 @ 10:41:
Mijn computer staat 24 uur per dag on-line en host al een site. Ik ben best bereid om hem te hosten, maar ik denk dat anderen daar veeeeel beter in zijn, ik ben nog een beetje n00b op het gebied van mysql al heb ik wel een mysql server draaien voor mijn forum.
Wat is je upload ?

• CBA

CBA

DukeBox ik heb je een mailtje gestuurd, als je de bestanden kunt doormailen plaats ik deze online ...

• InNuedo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 15:02
ColdFusion schreef op 15 september 2002 @ 20:10:
Ik kan Innuedo vragen als hij dr weer is. 100Mbit lijntje en de nodige zaken zijn aanwezig. Kan echter niet namens hem een ja of nee zeggen.
Hangt van de load van het genereren af. maar ik kan wel hosten op zich. DNS-link kan helaas niet, maar dan maak ik wel een dolphin.student.utwente.nl ofzow :)

Verwijderd

ik kan er een met 512kbit upload regelen denk ik :P

• KALN
  • Laatst online: 29-05-2025
Als het nog nodig is. Ik kan wel hosten.
Dual 1GHz, 100mbit

Draait enkel wel paar gameservers. En overige site. Maar is simpel te configgen voor de rest. Ikhoor het wel als nodig is.

Verwijderd

oh das beter als 0,5mbit :X

• DukeBox
  • Niet online
Ik heb nu 2 Mensen waarmee in contact heb gehad, CBA en Innuedo.. ik ga eerst kijken of het met hun gaat lukken.
Overigens, het gaat echt puur om dataverkeer, niet om cpu load, het enige dat het scriptje doet is wat gegevens ophalen, in een databeestje plempen, en de zooi weer uitlezen en er wat stats van bakken.

• TeH_oNe
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-06-2024

TeH_oNe

YEAH RIGHT

100mbit niet het beste ?

what?

• DukeBox
  • Niet online
Dat heeft innuedo, wat CBA heeft, weet ik niet.. maar als er nou meerderen zijn, kan ik altijd een scriptje maken dat 'random referred', EN checkt of die betreffende host's wel up zijn..

• CBA

CBA

2 mbit dedicated dacht ik dat de box was van m'n werk :)

• _DPC_Scorpion
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-01 10:43

_DPC_Scorpion

A.F.C.A

DukeBox schreef op 16 september 2002 @ 15:23:
[...]

Dat heeft innuedo, wat CBA heeft, weet ik niet.. maar als er nou meerderen zijn, kan ik altijd een scriptje maken dat 'random referred', EN checkt of die betreffende host's wel up zijn..
Dat zou ook mooi zijn ja

dan valt niet alles op de schouders van 1 persoon :*)

Een Ajacied ben je niet voor even, een Ajacied ben je heel je leven!

• DukeBox
  • Niet online
Precies, zal alles ook in een kant en klaar pakketje plaatsen op mijn pc, dan kan iedereen die mee wil doen ff zijn url doorsturen en zet ik hem er bij.. zo heeft strax iedereen zijn eigen stats :P

• ColdFusion
DukeBox schreef op 16 september 2002 @ 16:18:
Precies, zal alles ook in een kant en klaar pakketje plaatsen op mijn pc, dan kan iedereen die mee wil doen ff zijn url doorsturen en zet ik hem er bij.. zo heeft strax iedereen zijn eigen stats :P
Iedereen gaat het gewoon voor zichzelf hosten :P Hebben we geen dikke uploads nodig :D

• DukeBox
  • Niet online
Misschien niet eens zo'n gek idee.. gewoon een scrippie maken wat iedereen zelf kan draaien :P

• CBA

CBA

Ik zou het wel leuk vinden moest er hier elke dag een hitparade staan van Dolphin van de dag stats ...

• Leejow(saait)
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 14:10

Leejow(saait)

Blater

Ik heb nog een leeg suffertje http://leosite.ikonboard staan, ik heb dan wel een kortere naam nodig en het is niet het snelste en stabielste servertje, als je ECHT NIETS weet te vinden mag je me gerust emailen: leejow@phreaker.net

• InNuedo
_DPC_Scorpion schreef op 16 september 2002 @ 15:57:
[...]

Dat zou ook mooi zijn ja

dan valt niet alles op de schouders van 1 persoon :*)
Tja... als het alleen 1 keer per dag een scriptje is en verder puur kleine queries boeit het niets. Duron 750 zit verder uit z'n neus te eten. Dus z'n schouders zijn groot genoeg ;)

Database is er al. nu nog scrippies van Dukebox :)

• InNuedo
Als het goed is draait alles nu perfect bij mij. Je kan gewoon naar de url dolphin.qik.nl blijven gaan.

• Teun
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-10-2025

Teun

Was YoMaN

InNuedo schreef op 16 september 2002 @ 18:52:
Als het goed is draait alles nu perfect bij mij. Je kan gewoon naar de url dolphin.qik.nl blijven gaan.
Waarom doet ie het hier dan niet?

edit:

werkt weer. Geen idee waarom ie het eerst niet deed.

----~----~<{ Join [DPC]Division Brabant!! }>~----~-----

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:49

WouterG

Dit is geen ondertitel

256, maar ik zie dat er al betere kandidaten zijn gevonden :P

• InNuedo
YoMaN schreef op 16 september 2002 @ 18:57:
[...]

Waarom doet ie het hier dan niet?
Hmm, hier geen problemen hoor. Het kan zijn dat surfnet ff de verbinding eruit heeft gegooid. Op maandag tussen 18:00 en 20:00 heeft surfnet voor zijn hele netwerk een maintenance window. Heel af en toe valt de verbinding er dat uit en dan krijg je dus een timeout.
Maar op dit moment werkt alles gewoon hoor. (Anders kon ik hier niet posten 8))

• CBA

CBA

Voila ik heb deze morgen ook de pagina's op m'n server gezet, deze staan momenteel op op m'n server anders moet je deze maar opnieuw doorlinken via bovenstaande link

• InNuedo
Bij mij is de update om 0:00 niet gelukt.. Dukebox is al geicqed met de vraag wat er fout is gegaan :)

• CBA

CBA

Bij mij klopt er precies toch ook iets niet ... bij dag top 30 staan er ook mensen die gisteren nog geflushed hebben ...

• DukeBox
  • Niet online
Die van mij klopt wel.. :P ( http://dolphin.qik.nl/userstats.php )

maar CBA : jij bent vergeten het 'update' scriptje te draaien om 0:00.
Innuedo : bij jouw leest hij gegevens in als ik de pagina open.. (php rechten ?)

• CBA

CBA

DukeBox: update scriptje ? waar kan ik dat vinden ? of wat moet ik laten lopen ?

• Roelant
  • Niet online
DukeBox: ik heb je een mailtje gestuurd, maar kreeg de mail gebounced terug:

----- The following addresses had permanent fatal errors -----
<duke@duke.eu.org>
    (reason: 553 5.3.5 system config error)

----- Transcript of session follows -----
553 5.3.5 duke.eu.org. config error: mail loops back to me (MX problem?)
554 5.3.5 Local configuration error

• CBA

CBA

Ik hoop dat het nu in orde is bij mij, de stand van vandaag klopt wel nog niet, maar hoop dat het vanaf morgen mooi een reset doet op 00:00 :)

• DukeBox
  • Niet online
Negotiator schreef op 17 september 2002 @ 13:10:
DukeBox: ik heb je een mailtje gestuurd, maar kreeg de mail gebounced terug:
Is i.i.g. niet mijn fout..
CBA schreef op 17 september 2002 @ 13:42:
Ik hoop dat het nu in orde is bij mij, de stand van vandaag klopt wel nog niet, maar hoop dat het vanaf morgen mooi een reset doet op 00:00 :)
Je hebt mail..

• CBA

CBA

Hmm jij ook :)

En nieuwe sql geïmporteerd

BTW DukeBox, tik jij niet wat te veel zo op een dag ? :P

• DukeBox
  • Niet online
Oh jawel, maar ik niet alleen, heb het nu op zo'n 1400 pc's staan ( handig zo'n logon script..)

• Teun
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-10-2025

Teun

Was YoMaN

[removed]

----~----~<{ Join [DPC]Division Brabant!! }>~----~-----

• Roelant
  • Niet online
DukeBox schreef op 17 september 2002 @ 18:43:
Oh jawel, maar ik niet alleen, heb het nu op zo'n 1400 pc's staan ( handig zo'n logon script..)
Hmm, cheater :/

• InNuedo
wa's daar cheaten aan?
zou hij dan volgens jou dukebox1 t/m dukebox1400 moeten maken en die allemaal bij DPC aan moeten melden??
Hij helpt DPC gewoon aan plaats 1 op een volgens mij legale manier.
Je cheat pas als je de .bin file aan het editen bent, of scriptjes gebruikt die heel veel keystrokes genereren.

BTW. dolphin.qik.nl laat nu weer de goede stats zien !

• DukeBox
  • Niet online
Ik heb nu alle pc's geflushed, maar meer krijg ik er niet uitgemolken...

• Roelant
  • Niet online
InNuedo schreef op 18 September 2002 @ 17:08:
wa's daar cheaten aan?
zou hij dan volgens jou dukebox1 t/m dukebox1400 moeten maken en die allemaal bij DPC aan moeten melden??
Hij helpt DPC gewoon aan plaats 1 op een volgens mij legale manier.
Je cheat pas als je de .bin file aan het editen bent, of scriptjes gebruikt die heel veel keystrokes genereren.
Mwoah, een heel bedrijf mee laten tikken op je eigen account of op meerdere accounts is gewoon niet netjes, maar da's mijn persoonlijke mening.

Het zou me niets verbazen als dit op een zelfde sooft manier gedaan is, en daar zijn we allemaal ook niet blij mee :/

• InNuedo
Negotiator schreef op 18 september 2002 @ 17:16:
[...]

Mwoah, een heel bedrijf mee laten tikken op je eigen account of op meerdere accounts is gewoon niet netjes, maar da's mijn persoonlijke mening.

Het zou me niets verbazen als dit op een zelfde sooft manier gedaan is, en daar zijn we allemaal ook niet blij mee :/
Ja ok, ik snap je punt, maar ik vergelijk het gewoon een beetje met subteams bij bijvoorbeeld ECCp. Ikzelf zit in een subteam. Ik heb meerdere PC's op 1 user binnen ons subteam. Van buiten ziet iemand alleen maar 1 grote user die flushed. Da's toch precies hetzelfde als dukebox nu doet? Meerdere pc's op 1 account..

PS. ik wil hier geen flamewar of zoiets mee starten. Gewoon een normale discussie.. Daarom, als je replyed hierop, onderbouw aub. ff waarom je dat vindt.

• DukeBox
  • Niet online
knikker me maar uit het team, laat met maar verwijderen.. ik stop er mee.

• Loco-Motiv
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-04 21:11

Loco-Motiv

Eppur Si Muove!

DukeBox schreef op 18 september 2002 @ 23:12:
Das toch niet serieus????
Zou wel zonde zijn...

last.fm

• MM
  • Niet online

MM

GeniusDex schreef op 16 september 2002 @ 08:11:
Wie wil nu ff een Dolphin DPCH posten? :+
CBA schreef op 16 september 2002 @ 17:19:
Ik zou het wel leuk vinden moest er hier elke dag een hitparade staan van Dolphin van de dag stats ...
* MM wil eventueel wel statsposten, ik kan elke ochtend vroeg wel ff :) ga toch elke dag om 6 uur op :) ik ken wel een klein beetje van php/sql enzo maar ik ben voor het maken van het statsscript toch bijna volledig afhankelijk van anderen vrees ik ;)

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

• Roelant
  • Niet online
InNuedo schreef op 18 september 2002 @ 17:44:
Ja ok, ik snap je punt, maar ik vergelijk het gewoon een beetje met subteams bij bijvoorbeeld ECCp. Ikzelf zit in een subteam. Ik heb meerdere PC's op 1 user binnen ons subteam. Van buiten ziet iemand alleen maar 1 grote user die flushed. Da's toch precies hetzelfde als dukebox nu doet? Meerdere pc's op 1 account..
Ik begrijp je standpunt, maar ik vind (persoonlijke mening dus) dat dat met tiepen en aantal toetsaanslagen nogal anders ligt, dan met iets als ECCp of RC5, waar het in feite om processorvermogen gaat. Dat zal wellicht een gevoelskwestie zijn :)

Dat je bij iets wat je niet anders kan beïnvloeden dan met processor-vermogen, zoveel mogelijk processorvermogen bij elkaar verzamelt, en het complete bedrijf "besmet" ;) met koetjes vind ik "acceptabel". In het geval van Project Dolphin denk ik toch dat het om zelf getikte aanslagen gaat, maar dat is misschien wederom een gevoelskwestie.

Als je het vanuit DPC perspectief bekijkt: het gaat allemaal om stats, en op deze manier wordt bijvoorbeeld de top100 op de website schots en scheef. Ke vergelijkt gebruikers die zelf veel tiepen met iemand die op één account een heel bedrijf tikwerk laten verrichten. Dat is een vust met een amsterdammertje vergelijken, en dat werkt het gewoon niet ;)
DukeBox schreef op 18 september 2002 @ 23:12:
Mjah, nogal overdreven reactie :?

• cybermans
  • Laatst online: 09:36
vind ik ook wel een beetje overdreven maare dukiedude die zin leverde natuurlijk wel weer een aantal keys op :P

Strava | Runkeeper | Endomondo (mijn leikr uploads)

• DukeBox
  • Niet online
Nix overdreven aan... dit is het aller eerste project waar ik aan mee doe, waar ze niet blij zijn met mijn 'output'. Ik ben het met je eens dat dit geen DC project is, en ik daar misschien eerst even bij stil had moeten staan, maar ik heb geen zin om mensen dwars te zitten die al veel eerder meedoen met dit project. Zeker nu ik 1ste sta is dat minder leuk.. want als ik op den duur zo hard ga, haalt niemand mij in.. en zal ik telkens te horen krijgen 'hij speelt vals met al die pc's e.d.

• Mobster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Heerlijk 'project' is dit toch :{

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

• _DPC_Scorpion
  • Laatst online: 06-01 10:43

_DPC_Scorpion

A.F.C.A

DukeBox schreef op 19 september 2002 @ 08:40:
Nix overdreven aan... dit is het aller eerste project waar ik aan mee doe, waar ze niet blij zijn met mijn 'output'. Ik ben het met je eens dat dit geen DC project is, en ik daar misschien eerst even bij stil had moeten staan, maar ik heb geen zin om mensen dwars te zitten die al veel eerder meedoen met dit project. Zeker nu ik 1ste sta is dat minder leuk.. want als ik op den duur zo hard ga, haalt niemand mij in.. en zal ik telkens te horen krijgen 'hij speelt vals met al die pc's e.d.
Duke ik ben wel blij met die gruwlijke output
ik vindt het ook kewl dat je op nr1 staat _/-\o_

ik vindt het ehct supercool dat jij zoveel puntjes maakt

klaar simpel toch

Een Ajacied ben je niet voor even, een Ajacied ben je heel je leven!

• DSmarty
  • Niet online
Even ter herinnering:

Het is niet de bedoeling dat er dagelijks een Dolphin-stats-thread geopend wordt op GoT.
Dolphin is nou eenmaal geen Distributed Computing, maar omdat er een behoorlijk aantal DPC'ers en Tweakers aan meedoen "tolereren" we wel een paar topics in het DPC forum.

Een dagelijkse hitparade is echter ongewenst.

• DukeBox
  • Niet online
De hitparade is daarom ook te vinden (dagelijks EN realtime (!)) op Innuedo's en CBA's site. (via http://dolphin.qik.nl )

• DSmarty
  • Niet online
Choeso Jei :)

• MM
  • Niet online

MM

DSmarty schreef op 19 september 2002 @ 13:27:
Even ter herinnering:

Het is niet de bedoeling dat er dagelijks een Dolphin-stats-thread geopend wordt op GoT.
Dolphin is nou eenmaal geen Distributed Computing, maar omdat er een behoorlijk aantal DPC'ers en Tweakers aan meedoen "tolereren" we wel een paar topics in het DPC forum.

Een dagelijkse hitparade is echter ongewenst.
excuse me? pardon? and what about ecologyfund, is that DC? didn't think so... that argument of yourse is bullshit :)

• CBA

CBA

ja ik wil ook wel dagelijks een hitparade hier ...

misschien een vote plaatsen of werkt dat hier niet ?

• Roelant
  • Niet online
Zoiets gaat in goed overleg met de forum-crew, in dit geval die bepalen nog altijd de policy. Dat zijn in dit geval dus DSmarty, Dutchman, en Jotti als HGA zijnde.

Overigens zie ik niet direct bezwaren, maar aan de andere kant weet ik nou ook niet of er dusdanig grootschalig aan het project wordt deelgenomen dat voor dagelijkse stats elke dag een apart topic moet worden gemaakt.
Pagina: 1