[USB] Muiscursor blijft vaak Hangen

Pagina: 1
Acties:

• RRX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-05-2025

RRX

@life-

Topicstarter
Ik heb al gezocht op GoT, en op google, maar heb daar de oplossing niet kunnen vinden :'(

Sinds ik terug ben gegaan naar windows2000 (vanaf winXP) blijft mijn USB muis heel vaak even 'hangen"

Ik heb al de nieuwste Via4-in-1 drivers geinstalleerd, ik heb de USB drivers geinstalleerd (USB2.0).

Ik heb de laatste Mouseware geinstalleerd (heeft ook niet geholpen)

Ik zie bij de gedeelde bronnen:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/raymondr/GOT/gedeelde_bronnen.gif

Dat de USB HUB bijv. een IRQ deelt met de videokaart, en met de SCSI kaart. Alleen bij geen van die apparaten kan ik hun IRQ veranderen:

voorbeeld:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/raymondr/GOT/bronnen_videokaart.gif

Ik heb ook al Service Pack 3 voor windows 2000 geinstalleerd, en alle andere updates vanaf de windowsupdate site.

ik ben hopeloos, onder spellen blijft me cursor af en toe ook hangen :(

/edit

oja: mijn config is:

MoBo: ASUS A7V333
Muis: Logitech Mouseman Wheel Optical (USB)
De rest lijkt me niet van belang

[ Voor 0% gewijzigd door RRX op 15-09-2002 17:23 . Reden: Hardware info toegevoegd ]

mijn T.net systeemspecspagina

• Pindkaas
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-11-2025

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

dat blijven hangen is een kwaal van optische muizen, heb ik ook wel eens last van, maar nu een stuk minder (dual optical)

"Luie mensen worden ook moe!"

• RRX

RRX

@life-

Topicstarter
Pindkaas schreef op 15 september 2002 @ 17:27:
dat blijven hangen is een kwaal van optische muizen, heb ik ook wel eens last van, maar nu een stuk minder (dual optical)
Nee, het licht niet aan het optische gedeelte van de muis, toen ik nog WindowsXP draaide, werkte het perfect, toen had ik hier totaal geen last van, het doet zich pas voor sinds windows2000. Op ander PC's hier werkt de muis ook perfect.

• RRX

RRX

@life-

Topicstarter
Ik heb het probleem al "opgelost" ik heb me muis nu in een ander USB gat gestoken, en nu werkt het ineens goed? raar hoor, ik heb bij de eigenschappen van alle USB controllers gekeken, en het max. stroomverbruik was 25%.

Nouja, ik hoef me iig niet meer dood te ergeren :D

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:29

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Ik had dit ook met een MouseMan Optical, toen heb ik maar gewoon het PS/2 adaptertje gebruikt...

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:56

Exirion

Gadgetfetisjist

Pindkaas schreef op 15 september 2002 @ 17:27:
dat blijven hangen is een kwaal van optische muizen
Wat? Ik zou eerder zeggen van balmuizen :D Als een balmuis vuil is dan hapert ie enorm, terwijl een optische muis altijd prima reageert. Heb nu al 3 jaar een MS Explorer muis, en sinds 10 maanden ook een Logitech voor een andere computer, en voor mij nooit meer wat anders.

Maar ik gebruik ze op de PS/2 poort omdat ik USB voor dit soort dingen nooit zo super heb gevonden.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1