Kabelfoon delen met sharethenet, inlog probleem.

Pagina: 1
Acties:

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik probeer hier mijn kabelfoon (hardwijk) te delen met een routertje (sharethenet). Nu loop ik echter tegen 1 groot probleem aan. Bij kabelfoon moet je je aanmelden voor dat je kan internetten met een gebruikersnaam + wachtwoord. Dit lukt perfect via windows (dus modem op client aangesloten) maar t wil me niet lukken om de router aan te melden. Ik krijg wel netjes een ip adres van de dhcp server.

Kep veel ervaring met sharethenet.. das t probleem dus niet. In de search en de onofficiele search kan ik nix vinden over dit probleem. Kep een CTI Docsis kabelmodem.

Is er iemand die een oplossing weet ?

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 12:47

Dreamer

Foutje

geef eens wat meer gegevens (zie in de FAQ wat voor een gegevens)

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

• jhead22
  • Niet online
Welke protocollen gebruik je ? (TCP/IP, IPX/SPX, NetBEUI, enz.): TCP/IP

Wat voor bekabeling gebruik je ? (UTP, Coax, Token Ring, enz.) UTP cat 5 met 3com switch

Wat voor OS draai je ? (Op de diverse machines.) client winXP Server Sharethenet (linux)

Wat voor type netwerkkaarten gebruik je ? Clients Realtec pci en in server 2x 3com 3c509B

Wat zit er voor de rest voor Hardware in je netwerk ? (Type Hubs, Switches, Routers, enz..) 3coms switch, p100 8 mb als router

Wat voor overige Software gebruik je ? (Proxy/Firewall/enz) Geen

Wat is/zijn de foutmelding(en) die je krijgt ? Ik moet me aanmelden met gebruikersnaam en wachtwoord bij kabelfoon voordat ik gebruik kan maken via internet. Wanneer ik modem op client aansluit werkt dit ok en heb ik inet. Wanneer ik router er tussen hang kan ik me niet aanmelden bij kabelfoon. Ik krijg wel netjes een ip adres van de dhcp server...

Wat voor stappen heb je zelf al ondernomen ? Ik heb geprobeerd gebriukersnaam en ww op server te zetten en achter de router in te loggen.

IPs: client: 192.168.0.2 gateway: 192.168.0.1, dns: 192.168.0.1
Server intern ip: 192.168.0.1
Server extern ip: verkrijgen via dhcp server.

Inloggen gaat via een Wan-minipoort PPPOE in windoos XP...

• jhead22
  • Niet online
Die inlog procedure maakt gebruik van PPPoA... Nu weet ik niet of sharethenet PPPoA ondersteund. Zijn er eventueel andere progies zoals sharethenet die dit wel ondersteunen en op 1 flop passen ?

• jhead22
  • Niet online
^^^ Niemand ?^^^

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:45

job

jhead22 schreef op 15 september 2002 @ 22:53:
Die inlog procedure maakt gebruik van PPPoA... Nu weet ik niet of sharethenet PPPoA ondersteund. Zijn er eventueel andere progies zoals sharethenet die dit wel ondersteunen en op 1 flop passen ?
PPoA?? niet PPoE?
of zeg ik nou iets heel doms

• jhead22
  • Niet online
Wat ik laatst gelezen heb is PPoA vrijwel t zelfde als PPoE... T schijnt echter iets nieuwer en weer iets beter te zijn. Maar tis weer een paar dagen geleden dat ik dat gelezen heb en tis nog vroeg.

Maar verder niemand die ervaring heet hiermee ? Dan moet ik een windoos 98 bak gaan maken met sygate ofzo erop. Onder windoos kan je wel gewoon inloggen en automatiseren...

Verwijderd

http://www.dslreports.com/information/kb/PPPoA

PPPoE stands for point to point protocol over ethernet. It is a method of encapsulating your data for transmission to a far point.
PPPoA is PPP over ATM.. from a software point of view, this is very similar to PPPoE

http://keeper.org.uk/floppy_distro_howto.htm (Google kwam daarmee met PPPOA floppy router zoekactie)

Kijk verder ook eens bij http://www.minddigger.com/
Pagina: 1