"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein
Verwijderd
Wát ga je doen met je PC?
Meestal is de extra capaciteit van groter belang dan de snelheid.
Sowieso ben je met een NT-based OS geheugenbeheertechnisch veel beter af.
Meestal is de extra capaciteit van groter belang dan de snelheid.
Sowieso ben je met een NT-based OS geheugenbeheertechnisch veel beter af.
Sjeezen op 512 PC800 
En anders zien of je dat PC600 kan overclocken
En anders zien of je dat PC600 kan overclocken
Verwijderd
Wat doe je met je machine?
Algemeen:
XP heeft aan 512 Mb voldoende dus wat dat betreft is die extra 128 overkill maar het is een beetje wat je ermee doet. Indien je games speelt oid is 512 Mb meestal meer dan voldoende. Bij dingen als autocad (noem eens iets) -kan- 640 Mb wel eens dat beetje extra zijn
Ikzelf zou voor de PC800 gaan.
edit: 2 keer hetzelfde antwoord. 2 keer dezelfde vraag
Algemeen:
XP heeft aan 512 Mb voldoende dus wat dat betreft is die extra 128 overkill maar het is een beetje wat je ermee doet. Indien je games speelt oid is 512 Mb meestal meer dan voldoende. Bij dingen als autocad (noem eens iets) -kan- 640 Mb wel eens dat beetje extra zijn
edit: 2 keer hetzelfde antwoord. 2 keer dezelfde vraag
als je PC 600 hebt ingebouwd (128 mb PC600) +512 MB PC800 is het waarschijnlijk ja dat alles op PC 600 gaat draaien
Dus gewoon 512 MB PC 800 doen, en als je dat niet doet vertraagd dat ook omdat het serieel is en dus kost het weer tijd om die laatste chips te bereiken, dus lijkt me wel duidelijk
Zélf testen
Mijn theoretische kijk op de zaak (heb geen ervaring met i840 set-ups) is dat het bandbreedte verhaal niet zo relevant is; PC600 levert al 1.2GB/s en dat is meer dan de FSB kan bolwerken. Wat wél relevant is zijn de wachttijden! RDRAM is al niet het beste op dit gebied zodat je de snelheid v/h geheugen zo hoog mogelijk wil hebben om die matige wachttijden te verkorten en dat is echt wel nodig. De testen die ik me voor de geest kan halen van destijds met RDRAM en P!!!'s gaven ook duidelijk aan dat PC800 sneller is dan PC600, met PC800 is de i840 de snelste dual P!!! oplossing, maar met PC600 is een dual BX met PC100 SDRAM zelfs sneller. Ik zou voor 512 PC800 gaan of je moet erg vaak boven de 512MB komen maar dat lijkt mij extreem sterk want anders had je er al lang meer ram in zitten dan die luttele 128MB'tjes
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
ik zou persoonlijk ook voor de PC800 512mb gaan.
De voornaamste reden dat ik niet eerder die upgrade heb gedaan is een financiele 
Ik doe voornamelijk Office applicaties, webdesign, Photoshop, internet, muziek componeren (cubaste vst)... En het liefst meerdere prog's tegelijk open (wat ik dus eerder niet echt deed vanwege die 128MB).
Zoals ik het nu lees moet ik die 2x 64MB Samsung ECC RDRAM in de verkoop doen en als ik om meer RAM verlegen zit gewoon nog meer PC800 bijkopen...
[off topic]
Ik ga nu denk ik voor de "grap" uitkijken naar een 2e slot 1 PIII 733 om dualprocessing uit te proberen (natuurlijk na de upgrade naar Win2k of XP)
[/off topic]
Ik doe voornamelijk Office applicaties, webdesign, Photoshop, internet, muziek componeren (cubaste vst)... En het liefst meerdere prog's tegelijk open (wat ik dus eerder niet echt deed vanwege die 128MB).
Zoals ik het nu lees moet ik die 2x 64MB Samsung ECC RDRAM in de verkoop doen en als ik om meer RAM verlegen zit gewoon nog meer PC800 bijkopen...
[off topic]
Ik ga nu denk ik voor de "grap" uitkijken naar een 2e slot 1 PIII 733 om dualprocessing uit te proberen (natuurlijk na de upgrade naar Win2k of XP)
[/off topic]
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein
denk eerder dat je gewoon sdram heb hoor als je rdram hebt pc 800 moet je toch ietsjespiesjes sneller lopenDa_Vinci schreef op 15 september 2002 @ 17:04:
Ik kon hierover niet zo snel iets vinden in de search.
Ik heb vandaag voor mijn HP Kayak XU800 PIII733 (Intel 840 chipset)
512MB Infineon PC800 ECC RDRAM bijgekocht.
Ik had al 128MB Samsung PC600 ECC RDRAM (standaard).
Als ik de 640MB er totaal in doe draait het spul op de langzaamste snelheid (PC600) als ik alleen die 512MB erin doe draait het op PC800.
Sisoft Sandra 2002 zegt het volgende:
640MB (PC600)
- 790 MB/s int buffered
- 716 MB/s float buffered
512MB (PC800)
- 847 MB/s int buffered
- 785 MB/s float buffered
Ik draai nu nog Win98SE (omdat ik maar 128MB had), maar ga waarschijnlijk op Win2K of XP over.
Waar kan ik nu meer mee... die extra geheugensnelheid, of die 128MB???
Alvast bedankt voor alle reacties!!!
Vergeet niet dat dit ECC geheugen is met een PIII en die chipset is niet zo nieuw meer,
Het is geen i850(E) chipset
ja omdat er rdram staatLennieboy83 schreef op 15 september 2002 @ 19:21:
Vergeet niet dat dit ECC geheugen is met een PIII en die chipset is niet zo nieuw meer,
Hou der wel rekening mee dat je als je Win 98 SE draait je niet meer als 512MB mag hebben
Dus dan zal je moeten overstappen
Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL
Wat zegt dat volgens jouw dan
De chipset bepaald hoe snel het allemaal gaat
Inderdaad, ik heb eens 256Mb bij de bestaande 512Mb (2x256) gezet om te kijken hoe dat werkte met Win98. Dat gaf dus allemaal rare problemen en vastlopers. Ook de geheugenlimiet instellen in Win98 hielp niet. Nu met WinXP werkt de 768Mb prima.FastBunny schreef op 15 september 2002 @ 20:21:
Hou der wel rekening mee dat je als je Win 98 SE draait je niet meer als 512MB mag hebbenDus dan zal je moeten overstappen
Ik zou dat langzame PC600 geheugen eruit gooien en lekker de volle snelheid 512Mb PC800 gebruiken.
Bedankt voor de reacties. Het systeem draait nu perfect met 512MB... Photoshop is echt geweldig zo!!!
Die 2x 64MB gooi ik wel in de verkoop...512MB moet wel genoeg zijn tot ik een andere PC koop....
Die 2x 64MB gooi ik wel in de verkoop...512MB moet wel genoeg zijn tot ik een andere PC koop....
Geloof ik best, 98 kan niet meer dan 512 MB handlenBounceMeister schreef op 16 september 2002 @ 10:35:
[...]
Inderdaad, ik heb eens 256Mb bij de bestaande 512Mb (2x256) gezet om te kijken hoe dat werkte met Win98. Dat gaf dus allemaal rare problemen en vastlopers. Ook de geheugenlimiet instellen in Win98 hielp niet. Nu met WinXP werkt de 768Mb prima.
Ik zou dat langzame PC600 geheugen eruit gooien en lekker de volle snelheid 512Mb PC800 gebruiken.
Verwijderd
klein vraagje ; wat zal ik doen ; 256mb sdram pc133 of 400mb sdram pc100? .. (400 = 1x 256 bankje + 2x 64mb bankjes, die dus maar pc100 zijn) ik ben wel blij met de laad tijd van 400mb maar dat dank ik ook aan een snelle hdd, waar ik meer aan heb is wat grafische kracht ; zou die 256 pc133 dan wat helpen? .. alvast enorm bedankt!!!
Als je redelijk zware zaken doet, zou ik die 400 MB nemen... Als 256 voor jou genoeg is en je wilt ietsje meer snelheid, neem dan de 256 MB.
Zelfde logica als hierboven eigenlijk..
Zelfde logica als hierboven eigenlijk..
Pagina: 1