[UT2003] schermkleuren zijn aangepast, hoe terugzetten? *

Pagina: 1
Acties:

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:21
Heb net geprobeerd om de UT2003 demo te installeren. Ik draai Windows XP op een Voodoo3 2000 kaart met de aangepaste drivers van Sone.

UT2003 opstarten ging niet, ik kreeg een blauw scherm en een melding dat 3dfxs.dll de boosdoener was.

Jammer dan, dan verwijder ik UT2003 wel weer.

Mijn probleem is nu dat de installatie wel mijn schermkleuren heeft verpest. Alles is nu een stuk helderder en buttons zien er niet meer uit als voorheen. Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Hoe zet ik dit terug? Ik gebruik de classic theme van Winxp.

Gewoon rösti

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

effe ut2003 nog een keer opstarten en dan weer afsluiten dan zijn je kleuren als het goed is weer goed.
Is bij mij ook wel is als ik bv quake3 verkeerd afsluit.

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05-2021
Of even rebooten :?

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• mno
Rebooten helpt niet en UT2003 krijg ik gewoon niet opgestart, ook niet in de safe mode. Heb net de voodoo3 drivers uninstalled en daarna weer geinstalleerd. Het lijkt nu beter maar is volgens mij nog niet optimaal.

Gewoon rösti

Verwijderd

Van: UT2003 heeft mijn schermkleuren aangepast, hoe terugzetten?
Naar: [UT2003] schermkleuren zijn aangepast, hoe terugzetten? *

• mno
Het is gelukkig weer hersteld. Het schijnt dat er in de officiele demo een bug zit waardoor hij op Voodoo kaarten niet gestart kan worden. Ergens las ik een truc om in ieder geval in het hoofdmenu te komen: verander de localmap van NvidiaLogo.ut2 naar Entry.ut2.

Dat dus gedaan, UT start dan wel (tot aan het hoofdmenu) en dat is voldoende om hem snel weer 'netjes' af te sluiten. Daarna stond alles weer goed. Ik denk dat UT2003 nogal in mijn gamma/luminance settings had zitten rommelen.

Mr_UnAnimouS had dus gelijk. Nu die zooi deïnstalleren en wachten op de voodoo patch. :-(

Gewoon rösti

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

yep komt een patch voor uit (voor de voodoo problemen).

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
mno schreef op 15 september 2002 @ 21:44:
Het is gelukkig weer hersteld. Het schijnt dat er in de officiele demo een bug zit waardoor hij op Voodoo kaarten niet gestart kan worden. Ergens las ik een truc om in ieder geval in het hoofdmenu te komen: verander de localmap van NvidiaLogo.ut2 naar Entry.ut2.

Dat dus gedaan, UT start dan wel (tot aan het hoofdmenu) en dat is voldoende om hem snel weer 'netjes' af te sluiten. Daarna stond alles weer goed. Ik denk dat UT2003 nogal in mijn gamma/luminance settings had zitten rommelen.

Mr_UnAnimouS had dus gelijk. Nu die zooi deïnstalleren en wachten op de voodoo patch. :-(
Mooi, gelukt :)
Trouwens, nog een andere oplossing wat ook werkt:
Ga naar je videokaart driver instellingen (Display Properties > Settings > Advanced)
Ga daar naar je gamma settings en reset ze weer. (of de eventuele schuifbalk wat verschuiven en weer terugzetten..)

Opzich wel een handige oplossing voor als het spel zelf gewoon niet meer wilt starten.

🌞🍃

• mno
DataBeest schreef op 15 september 2002 @ 21:52:
Trouwens, nog een andere oplossing wat ook werkt:
Ga naar je videokaart driver instellingen (Display Properties > Settings > Advanced)
Ga daar naar je gamma settings en reset ze weer. (of de eventuele schuifbalk wat verschuiven en weer terugzetten..)
Daar heb ik inderdaad ook naar zitten zoeken maar die Gamma settings kon ik daar niet vinden. Ik heb ze ooit wel gezien maar dat was waarschijnlijk met andere drivers (degene die ik nu gebruik bevat geen 3dfx tools).

Gewoon rösti

Pagina: 1