Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[LCD] Blauwe lcd - extern! +pics +filmpje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wilde m'n lcdtje extern hebben (zodat ik hem ook op andere computers kan aansluiten), dus ik hem m'n blauwe lcd en de potmeters in een behuizing gestopt. Van deze klus heb ik een paar foto's en een filmpje gemaakt, die ik graag met jullie wil delen ;)

Onderdeeltjes....
Afbeeldingslocatie: http://www.tenbokkel.nl/tweakers/lcd/1.jpg

malletje maken....
Afbeeldingslocatie: http://www.tenbokkel.nl/tweakers/lcd/2.jpg

klaar om te zagen en gaten te boren....
Afbeeldingslocatie: http://www.tenbokkel.nl/tweakers/lcd/3.jpg

fijn een stukje gesoldeerd....
Afbeeldingslocatie: http://www.tenbokkel.nl/tweakers/lcd/4.jpg

klaar om de boel in te bouwen
Afbeeldingslocatie: http://www.tenbokkel.nl/tweakers/lcd/5.jpg

het resultaat....
Afbeeldingslocatie: http://www.tenbokkel.nl/tweakers/lcd/6.jpg

Ik kan hem dus op elke pc aansluiten met een parallelle kabel (zo een die bij een fb-scanner zit) en een 5 volt adaptertje. De vorige keer kreeg ik veel reacties over het filmpje dat ik had gemaakt, dus heb ik nu ook een filmpje gemaakt voor jullie *D

Ik heb een microsoft codec gebruikt, dus ik denk dat hij op elk systeem draait:

Afbeeldingslocatie: http://www.tenbokkel.nl/tweakers/lcd/about.gif

Downloadlinks:

Verwijderd

Heel nettjes, maar de kleur van het kastje kan beter...... :P

Trouwens, die kabel, hoe dik issie....
Als ik namelijk bij S&B kable vraag dan krijg is altijd van dat idioot dunne spul mee en als ik dat strip dan hou ik twee stukken draad met koper erin over...... |:(

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2002 16:46 . Reden: Een extra regeltje ]

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:21
Verwijderd schreef op 15 september 2002 @ 16:40:
Heel nettjes, maar de kleur van het kastje kan beter...... :P
En de kleur van de knopjes, maar voor de rest :Y)

Verwijderd

NICE en zeer moooi filmpje :d

Verwijderd

Topicstarter
kastje, potmeters en knoppen had ik gekregen en als het gratis is, kan de kleur mij niets schelen O-)

Ik heb wel even gekeken wat zo'n behuizing kost bij conrad, maar die dingen zijn daar echt asociaal duur.

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06:40

Creesch

bla bla!

nice _/-\o_

waar ben je nou langer mee bezig geweest ? de lcd enzo of het filmpje monteren ;)

• Creesch

Creesch

bla bla!

nice _/-\o_

waar ben je nou langer mee bezig geweest ? de lcd enzo of het filmpje monteren ;)

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-11 08:19

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Die blauwe knoppen zijn wel een btje :X
Zet er van die mooie aluminium knopjes op :9~
Kastje spuiten dan is het mooi zat...

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Topicstarter
craze_ schreef op 15 september 2002 @ 16:56:
nice _/-\o_
Niet het lcdtje en ook niet het monteren, maar de camera goedzetten. Ik heb geen standaard en ik moet van bovenaf filmen... rara hoe doe ik dat. Het is een gewone camera (zo'n ouwe video8) dus ik kan hem niet zomaar neerzetten. Na een hoop gedoe had ik hem eindelijk op het randje van m'n bureau staan en kon ik eindelijk beginnen.
Toen een shotje van m'n figuurzaagmachine... de camera kan niet meer opnemen (hij moet dus aan m'n pc hangen) dus hoe ga ik dat doen... toen heb ik die figuurzaagmachine naar m'n slaapkamer gesleept... (lach er maar om ;))

kortom: de camera zo neerzetten dat ik een goed shot had was het meeste werk.

• Dutch_Demon
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-01-2022
Leuk gedaan, mooi filmpje :)

- Systeem Specs -

• loodgieter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-04 16:19

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

Toen een shotje van m'n figuurzaagmachine... de camera kan niet meer opnemen (hij moet dus aan m'n pc hangen) dus hoe ga ik dat doen... toen heb ik die figuurzaagmachine naar m'n slaapkamer gesleept... (lach er maar om ;))

kortom: de camera zo neerzetten dat ik een goed shot had was het meeste werk.[/quote
HAHAHAHA LACHUUH :)
mare dat heb je heel netjes gedaan _/-\o_

• ludo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04-2024
Dat filmpje is heel leuk gedaan _/-\o_ :D

LCD ziet er ook 1337 uit :)

Verwijderd

Leuk gedaan..
in eeen behuizing is natuurlijk altijd mooier dan gwoon los :P

edit:
leuk filmpje met muziekje trouwens ook ;)

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Ziet er wel goed uit, hiermee kan je misschien nog wel wat verdienen. Duizenden van die dingen maken en verkopen :P

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Verwijderd

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
................................. THA BOMB.................................
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

vooral het filmpje >:) >:)

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:08
Heb je een CCFL als backlight? ik moet helaas nog een weekje wachten op mijn lcd :(

Verwijderd

cool flimpje :9~

owja... bijna vergeten, ook mooi lcd gevalletje :P

• Rappie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:24
heb zelfde kastje ooit gebruikt voor een 1x16 lcd ... alleen dan de zwarte versie van het kastje

in het kastje heb ik nu een front speaker switch gemaakt :)

Verwijderd

WAAAAHAHAAHAH dat muziekje GEWELDIG :D:D:D mooi gedaan trouwens

Verwijderd

Netjes gedaan man, keep up te good mod work...

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

_/-\o_ for mister McGyver!

Verwijderd

Topicstarter
Raid schreef op 15 September 2002 @ 18:52:
Heb je een CCFL als backlight? ik moet helaas nog een weekje wachten op mijn lcd :(
nee hoor, het is gewoon zo'n 20*4 met backlight van crystalfontz. Maar hij is idd erg fel ;)

• Kayz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-11 06:56
Whehe, dat filmpje schopt kont.
Nice gedaan.

Verwijderd

strak filmpje :)

mooi gedaan Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~j.demeij/smilies/up.gif

• Benadski
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11 12:55
Vet filpje, vet LCD!!! Heb zelf ook een mooi (alu) kastje gemaakt, maar heb geen digicam, wel Hi8, maar (nog) geen (Aldi) TV kaart, dus kan nog niets laten zien... (komt dus nog :))

• dmace
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-07-2022
Heel strak filmpje. Leuke mod ook trouwens.

Waar had je het LCD-tje vandaan?

>Select * FROM users WHERE clue > 0

Verwijderd

cool filmpje

• ShadowrunR
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-11 16:49
Ziet er netjes uit. Dat filmpje zou het trouwens goed doen in één of ander knutselprogramma :)

[ Voor 0% gewijzigd door ShadowrunR op 16-09-2002 14:05 . Reden: foutje ]

Verwijderd

Topicstarter
dmace schreef op 16 september 2002 @ 13:07:
Waar had je het LCD-tje vandaan?
Inkoop actie van marco
ShadowrunR schreef op 16 september 2002 @ 14:04:
Ziet er netjes uit. Dat filmpje zou het trouwens goed doen in één of ander knutselprogramma :)
modden met kijkers ;)

• Tundreq
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-09 18:59
mcgyver does the job and so does stb
Nice filmpje en lcd :)

• JWR
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-11 22:24

JWR

Ik heb ook dat LCD-tje, alleen die van mij wordt aan de achterkant heel erg heet :( . Die van jou ook? Of heb ik dan een foutje in het schema?

Blijft die van jou wel koud?

• tymiek
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06:55

tymiek

drinkjedrankje slikjeslokje

Cool filmpje man...
Dat kastje ziet er wel leuk uit alleen ff verven he ;)
Volgende mod met het a-team deuntje?

Iets met een snelle pc/ssd etc geen zin meer om alles op te schrijven :o

Verwijderd

whaaaaaa idereen is zo freeking enthousiast over dat filmpje maar als ik hem heb gedownload zegt windows media player dat hij de indeling niet ondersteunt iemand enig idee?

• The_Duke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-11 18:07

The_Duke

ho gek!

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ OMG masterlijk dat filmpje _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• Kookgek
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik sluit me graag bij The_Duke aan! super gedaan, zowel lcd als film!

Verwijderd

Topicstarter
JWR schreef op 16 september 2002 @ 20:22:
Ik heb ook dat LCD-tje, alleen die van mij wordt aan de achterkant heel erg heet :( . Die van jou ook? Of heb ik dan een foutje in het schema?

Blijft die van jou wel koud?
heet? gauw uitzetten dan! ik heb twee lcds (een groene en deze blauwe, beide 20*4 en met backlight) en die blijven allebei koel. Kijk in elk geval even goed het schema na en stip de soldeerpuntjes op de lcd nog even aan, zodat ze er mooi uitzien (mooie bolletjes zeg maar...)
Verwijderd schreef op 16 september 2002 @ 21:03:
whaaaaaa idereen is zo freeking enthousiast over dat filmpje maar als ik hem heb gedownload zegt windows media player dat hij de indeling niet ondersteunt iemand enig idee?
Ik heb juist een microsoft codec gebruikt zodat iedereen hem kon zien. niet dus. Heb je divx er op staan? zo niet, probeer dat even. Verkeerde indeling komt ook wel eens voor als er iets is foutgegaan tijdens het downloaden of uitpakken....

• Lethal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-04-2019
Effetjes die randjes naveilen....

Voor de rest wel cool gedaan :P

Verwijderd

Topicstarter
tymiek schreef op 16 september 2002 @ 20:26:
Volgende mod met het a-team deuntje?
Ik heb nog een paar koelblokjes besteld in de inkoopactie van imhotep, dus wie weet ;)

Verwijderd

Zeer nice hoor!
Ikzelf had m in mn case gemaakt, maar ieder zn eigen keuze tuulik. Erg leuk en duidelijk filmpje.

• Burning_acid
  • Niet online

Burning_acid

Brandend_zuur :?

dubbelpost, zie hieronder
\/ \/ \/ \/ \/ \/ \/ \/ \/ \/ \/ \/ \/ \/ \/ \/ \/ \/ \/ \/ \/ \/ \/ \/ \/

een leven? kewl.... waar kan ik dat downloaden? | specs:http://specs.tweak.to/4608

• Burning_acid
  • Niet online

Burning_acid

Brandend_zuur :?

kan het filmpje niet bekijken en heb zon beetje allemogelijke codecs :(
maar wel een mooi LCD tjuh :)

een leven? kewl.... waar kan ik dat downloaden? | specs:http://specs.tweak.to/4608

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 september 2002 @ 22:05:

[...]

Ik heb juist een microsoft codec gebruikt zodat iedereen hem kon zien. niet dus. Heb je divx er op staan? zo niet, probeer dat even. Verkeerde indeling komt ook wel eens voor als er iets is foutgegaan tijdens het downloaden of uitpakken....
heb hem nog een keer gedownload probeer hem op te starten maar dan vraagt windows met welk programma want dat weet hij niet. dan zeg ik windows media player en dan ondersteunt hij hem niet met divx hetzelfde probleem 8)7

Verwijderd

Netjes gemaakt hoor, en geinig om ook eens een gsg'er @ work te zien hier ;)

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

netjes!

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 september 2002 @ 23:23:
Netjes gemaakt hoor, en geinig om ook eens een gsg'er @ work te zien hier ;)
Nou, ik had m'n havo examen al in 2000 hoor ;) ik had gewoon een kladblok nodig en deze had ik nog liggen. Die pen is trouwens ook van het eindexamen ;)

edit - spelvout

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 september 2002 @ 22:44:
[...]

heb hem nog een keer gedownload probeer hem op te starten maar dan vraagt windows met welk programma want dat weet hij niet. dan zeg ik windows media player en dan ondersteunt hij hem niet met divx hetzelfde probleem 8)7
heb je hem wel eerst uitgepakt, het is een .rar file

Verwijderd

Topicstarter
tja, daar had ik niet aan gedacht. er zijn nog steeds mensen die overal zip voor gebruiken...
anyways: als je hem niet hebt uitgepakt moet je dat idd even doen. bijvoorbeeld met winrar

Verwijderd

Ziet er vet uit :) Hoelang ben je er ongeveer mee bezig geweest?

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:49

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Woei jij bent echt 1337!!!!

Woei dat filmpje man !:)

En wat kun jij snel en makkelijk solderen, zo snel kan ik 't toch niet hoor :P
(je doet 't wel snel vink eigenlijk!)

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Verwijderd

Topicstarter
ach, als je je eigen werk ook even opneemt en het op 300% versneling zet kun jij het ook heel snel ;)

Lomu: het echte werk (solderen boren etc) was zo'n 30 minuten ofzo, maar ik ben nog een paar uur langer bezig geweest met het goedzetten van de camera (zie pagina 1) en het downloaden van software. eerst ulead photostudio gedownload, toen pinnacle studio, toen nog iets anders maar die konden allemaal de snelheid niet aanpassen en aangezien ik een filmpje van fatsoenlijk formaat wilde hebben heb ik nav een tip adobe premiere gedownload. Toen ik die eenmaal had moest er nog een muziekje bij, en aangezien ik nogal wat mp3 cd's heb was dat ook nog een hele zoektocht (ja, ik zou het allemaal kunnen bijhouden in een database, maar daar ben ik te lui voor ;))

Al met al heb ik er m'n hele vrije dag aan besteed maar het gaat tenslotte om de fun *D

Verwijderd

heb je hem wel eerst uitgepakt, het is een .rar file
waarmee moet ik dat ding uitpakken dan?? xp herken het niet als een gecomprimeerd bestand....

Verwijderd

euh winrar toch gewoon ;) :)

• Creesch

Creesch

bla bla!

Verwijderd schreef op 18 september 2002 @ 18:52:
[...]

waarmee moet ik dat ding uitpakken dan?? xp herken het niet als een gecomprimeerd bestand....
powerarchiver...

ww.download.com en dan gewoon even zoeken naar powerarchiver of winrar idd

Verwijderd

Topicstarter
zoals ik al zei:
Verwijderd schreef op 17 september 2002 @ 20:48:
tja, daar had ik niet aan gedacht. er zijn nog steeds mensen die overal zip voor gebruiken...
anyways: als je hem niet hebt uitgepakt moet je dat idd even doen. bijvoorbeeld met winrar
winrar dus. Powerarchiver zuigt imo nofi
Pagina: 1