Toon posts:

PC Crasht.. Is Maxtor D740X-6L de oorzaak?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is dit misschien een stukje hardware dat thuis hoort in de categorie "beruchte hardware"? Ik probeer Windows XP te installeren, maar krijg continue blauwe schermen en andersoortige foutmeldingen. HD is aangesloten op de primary master, op een Jetway V266b mobo. Het BIOS is reeds geflashed..

Iemand anders zulke ervaringen met deze HD??

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-03 21:27

job

Verwijderd schreef op 15 september 2002 @ 16:33:
Is dit misschien een stukje hardware dat thuis hoort in de categorie "beruchte hardware"? Ik probeer Windows XP te installeren, maar krijg continue blauwe schermen en andersoortige foutmeldingen. HD is aangesloten op de primary master, op een Jetway V266b mobo. Het BIOS is reeds geflashed..

Iemand anders zulke ervaringen met deze HD??
ja ervaring
prima ding
heb de 60gb en 20gb versie
doen het allebei goed, niet al te stil maar je kan acoustic management aanzetten.

zeker weten dat je geheugen goed is.
download voor het geheugen memtest
en voor je hd zo'n tooltje van maxtor, maxblast geloof ik
kan je beide even testen

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:54
:?

Heb al minstends honderd van die schijven gewerkt, en het ergste wat je kan overkomen is dat hij het helemaal niet doet. Ik heb nog niet meegemaakt dat je daardoor een BSOD krijgt. Kan misschien ook aan iets anders liggen. (heb je meer specs??)

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Draai er al paar maanden mee, nog geen enkel probleem! Dus nee, geen probs met je IDE poort ofzo :? Of bios instellingen

Default blanke hetero

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-03 13:36
2 stuks 40GB hierzo. Niks mis mee, tenzij er rare geluiden uit komen.

Dato DUO synth voor twee

Verwijderd

Topicstarter
wat wil je weten? Mobo lijkt me het belangrijkst. Hierop zit een AMD Duron 1200 Mhz proc met 320 MB SDRAM, een PCI 4 MB videokaart, een noname 36x cdromspeler en diskette station.

BIOS heeft standaard instellingen.

• Marcj
  • Laatst online: 16:54
Misschien wat er ongeveer op dat blauwe scherm beschreven wordt?

• job

job

voer dus maar een geheugen test uit, met memtest memtest
en een hd check met powermax (sorry het heet powermax) powermax

moet je allebei op een diskette installeren en heb je geen werkend os voor nodig

Verwijderd

Ik weet niet of het ermee te maken heeft, maar ik heb 1x zoiets meegemaakt wat jij omschrijft ,alleen kwam dat denk ik omdat ik de C niet actief had gemaakt in Fdisk

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

het klinkt idd als geheugenprobleem
of is je cpu overgeclocked?

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-01 15:40
Check ff je geheugen met memtest86 (http://www.memtest86.com) zou ik zeggen.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Sorry hoor, maar sinds wanneer verbinden we conclusies aan het niet goed functioneren van 1 hardeschijf? Er gaan hier op het forum dagelijks Athlon XP's, Abit moederborden, IBM harddisks, Asus videokaarten enzovoorts dood, maar dat wil niet zeggen dat het allemaal zooi is :) Het is gewoon een gegeven dat een op de zoveel stuks computerhardware defecten vertoont na fabricage

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Topicstarter
Memtest en HD-check heb ik al uitgevoerd; beide ok. Partitie is ook geactiveerd, dit is zo ongeveer basiskennis.. Bovendien is HD splinternieuw uit winkel en rest van systeem ook nog maar 3 maanden terug in elkaar gezet. Er zaten 2 harde schijven in die "zomaar" stuk waren en videokaart had het ook begeven. Iemand hierover nog een mening waardoor dit veroorzaakt zou kunnen zijn? Wellicht is ie gevallen en is moederbord ook beschadigd..??

PC is voor bedrijf geassembleerd en men beweert van niks te weten, maar het lijkt me sterk dat die onderdelen zomaar ineens stukgaan

• k7of9
  • Laatst online: 14-03 22:42
Tja, het is natuurlijk een bekende en veel verkochte schijf dus wellicht dat je er daardoor op GoT wat meer over leest.

En ik stel me nu behoorlijk positief op over Maxtor want eergisteren is een van m'n twee Maxtor's overleden :(. Wel dezelfde symptomen als jij, heel veel blauwe schermen.

Heb je overigens SMART aan staan? Deze geeft een melding wanneer er iets mis is met je schijf.

En heb je al chkdsk /r gedaan? Ik kreeg de laatste tijd voor ie ermee kapte veel meldingen over corrupte files. M'n halve mp3 verzameling was naar de kl*te, allemaal bestandjes van 0 bytes :(

//edit: chkdsk al gedaan zie ik, moet wat sneller typen ;)

Mijn fotografie en videografie

• G33rt
  • Laatst online: 22-06-2022
ik heb een dubbele 40 gig schijf van hetzelfde type.. nooit probbies...

• job

job

als memtest en powermax geen fouten aangeven
zou ik toch aan het mobo gaan denken
heb je geen andere hd om te testen?
of dus een ander mobo

• Brakius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:44
Ik heb tot nu toe drie maxtors 80 gb 740 liquids terug gebracht. Niet dat powermax of smart een fout gaf, nee ze werden alleen zo traag!

De hd's had ik in raid staan en elke keer ging een maxtor kapot. Leessnelheid daalde van 50-70 mb naar 10-15 mb.

Voor mij effe een tijdje geen maxtor meer.

• Keesk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-03 15:11
Verwijderd schreef op 15 september 2002 @ 16:44:
Memtest en HD-check heb ik al uitgevoerd; beide ok. Partitie is ook geactiveerd, dit is zo ongeveer basiskennis.. Bovendien is HD splinternieuw uit winkel en rest van systeem ook nog maar 3 maanden terug in elkaar gezet. Er zaten 2 harde schijven in die "zomaar" stuk waren en videokaart had het ook begeven. Iemand hierover nog een mening waardoor dit veroorzaakt zou kunnen zijn? Wellicht is ie gevallen en is moederbord ook beschadigd..??

PC is voor bedrijf geassembleerd en men beweert van niks te weten, maar het lijkt me sterk dat die onderdelen zomaar ineens stukgaan
Hmm wellicht een tijdelijke stroompiek ? Blikseminslag ? Voeding per ongeluk naar 110 v geswitched ?

[ Voor 0% gewijzigd door Keesk op 15-09-2002 19:04 . Reden: typen blijft moeilijk ]

Verwijderd

Ligt het niet aan je XP cd? Dat die door krassen dingen niet goed installeert (gokje he ;))
Ik heb zelf ook de D740X 60gb en heb er totaal geen problemen mee. Hij doet 't prima, alleen als ie moet laden begint ie te kraken wat ie in het begin niet deed... zal wel ouderdom zijn

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Check eens deze troubleshooter: hangen en opstartproblemen :)
Welke voeding heb je overigens?

* BalusC heeft toch maar ff een titelchange gedaan.. is zo wat duidelijker ;)

[ Voor 0% gewijzigd door BalusC op 15-09-2002 20:49 . Reden: titelchange ]

• Philip_Janssen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-03 23:05
Ik heb ook zo'n Maxtor schijf, van 40GB. Die heeft ook kuren. Windows 2000 crashed erdoor. (Blauwe schermen, dus "stop-fouten" door bijvoorbeeld NTOSKernel.exe).
Kan ook m'n harddisk niet meer Fdisken onder dos. Onafhankelijk van het systeem waar de schijf in hangt. De celly 900 van me ouders, athlon 500 van m'n broertje of m'n eigen duron 750.. Kijk eens ff of je dat nog kan, ajb.. Ik denk dat we dan anders hetzelfde probleem hebben.

Ik vermoed dat mijn schijf heen is gegaan... Kan em nog wel als slave gebruiken, om de data terug te halen. Dat heb ik dus ook maar meteen gedaan! Als je die mogelijkheid hebt, ook ff doen.. Ga er maar van uit dat-ie dood is :(
Pagina: 1