instellingen Detonator driver tabs

Pagina: 1
Acties:

• 504
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21-05 15:37
Post hier aub jouw instellingen.
---------------------------------------------

Direct3d:

Enable alternate depth buffering technique...
mipmap detail levels ...

More Direct3D:

Render no more then ... frames ahead.
Antialiassing method ... X ...

(+ eventueel OpenGL settings)

"I think there is a world market for maybe five computers." (Thomas Watson Jr., Chairmain of IBM, 1943)

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Direct3D: alle 4 de vinkjes uit, mipmap detail level op Best Performance,PCI Texture Memory Size op 23MB, Vertycal Sync op Auto select render no more then 3 frames ahead, Anti Aliasing Off.

OpenGL: alleen de eerste 3 vinkjes aan, use desktop color depth, use page flip, vertycal sync on by default,no antialiasing, 22mb of system memory for textures in pci mode.

Hardware options: core=220MHz, memory=400MHz

www.madonion.com/compare.shtml?639963

Die-hard Brexiteer

• irrelevant
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
(overleden)
Kijk hier maar eens naar. De complete uitleg. Ik zou alleen anti-aliasing uitzetten op 32MB kaartjes (zoals mijn GF2MX), want dat scheelt erg veel fps.

Verwijderd

even voor de duidelijkheid:

VERTICAL SYNC (of hoe ze het ook aangeven) altijd uit!! (always off)
dit houdt alleen maar in dat het aantal fps dat je haalt aangepast wordt aan je monitor refreshrate! draait je 85hz, dan haal je niet meer dan 85fps (bij opengl)

• KingNothing
Nee hoor heb ik geen last van, mijn monitor staat op 100Hz 1024x768x32bit, en in Q3 geeft mijn fps meter toch echt wel 120 fps aan, en in de timedemo's haal ik toch ook echt keer op keer 140fps.

Die-hard Brexiteer

Verwijderd

Probeer UT eens.....
daar heb ik het namelijk wel mee dat ik niet boven de 100fps uitkom
en heb het probleem toen ook gezien bij Q2
daar had iemand die vsync aanstaan en kwam dus niet boven 85fps

maar zal niet bij elk spel zijn dan, best wel raar

• irrelevant
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
(overleden)
Wat boeit het nou dat je niet boven de 100 Hz komt? Dat vind ik geen probleem. Maar wat zijn de voordelen nu precies, want ik zie met VSync uit ook geen halve beelden verschijnen oid.

Verwijderd

Het nut van vsync on is dat het geheel toch meestal wel soepeler loopt. Het hoeft niet perse dat je tearing krijgt met vsync off maar het kan wel (en in mijn geval was het ook zo). Het aanzetten van vsync verhelpt dit.

Het uitzetten heeft naar mijn idee ook alleen nut bij 3dmark. Bij het benchmarken om zo de hoogste scores te halen. Maar als je een monitor toch op een refreshrate van 85 of 100 hebt staan lijkt me 85/100 fps toch ook wel voldoende.

3dmark score: 4950

Athlon800@880, Asus v7100@200/185, 128mb pc133, Abit KA7-100, Directx8 RC1 en default test.

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 24 oktober 2000 12:01 schreef BeyondHorizon het volgende:
Direct3D: alle 4 de vinkjes uit, mipmap detail level op Best Performance,PCI Texture Memory Size op 23MB, Vertycal Sync op Auto select render no more then 3 frames ahead, Anti Aliasing Off.

OpenGL: alleen de eerste 3 vinkjes aan, use desktop color depth, use page flip, vertycal sync on by default,no antialiasing, 22mb of system memory for textures in pci mode.

Hardware options: core=220MHz, memory=400MHz

www.madonion.com/compare.shtml?639963[/quote]Hmmmmm....:P ik heb deze afstellingen eens even vergeleken met de afstellingen volgens de 'tweak guide'.

EN:
dit is echt geheel anders! Een hele hoop dingen verschillen dus. Nou vraag ik me af, wat is nou het beste?

VOORBEELD:
die PCI texture memory size. BeyondHorizon heeft dit staan op 23 MB, terwijl de guide zegt: het is een AGP kaart, dus is die PCI texture-zooi onzin!

reacties..?

Bas

ps. ik heb zelf een PIII450 met 64 MB ram en een hercules mx retail.

Verwijderd

Dat je in quake3 wel boven je refreshrate uitkomt terwijl in je drivers vsync aanstaat, komt dacht ik omdat je het in quake3 zelf ook kunt uitzetten.

Gillish

• KingNothing
PCI Texture instellingen zijn in mijn geval ook onzin omdat ik een AGP kaart heb, maar dat staat gewoon op default heb ik verders niks aan gedaan. De instellingen die ik heb beschreven voor mijzelf geven mij de hoogste score in 3D Mark ( in mijn geval )dus dat hoeft voor jou misschien niet eens zo te zijn. Je moet er gewoon ff mee experimenteren en elke keer als je wat veranderd ff een timedemo van Quake doen of een 3D markje draaien.

Die-hard Brexiteer

• KingNothing
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 25 oktober 2000 13:22 schreef Gillish het volgende:
Dat je in quake3 wel boven je refreshrate uitkomt terwijl in je drivers vsync aanstaat, komt dacht ik omdat je het in quake3 zelf ook kunt uitzetten.

Gillish[/quote]Ik heb Vsync in Quake 3 ook gewoon aanstaan en bij de driver instellingen ook, maakt in mijn geval toch echt niks uit ( nog steeds 140 fps ) maar het oogt voor mijn gevoel net ff wat rustiger op mijn iiama 17 inch.

Die-hard Brexiteer

• SJR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-02 13:58

SJR

Kijk eens in deze Geforce tweak guide. Daar staan alle BIOS/tabs/etc settings.
Pagina: 1