Toon posts:

Gare harde schijf?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik heb zojuist een nieuw systeempje aangeschaft ( p4 2.53 ghz ) en het werkt perfect, verder ook nog een nieuwe harddisk van Western Digital ( 120 gb ) erin gegooid.

Nu had ik op mijn oude configuratie al een probleem met mijn oude 2 schijven, dit is er een van 40 en een van 60, en zijn allebei van het merk IBM. Dus een IC35L0404 en een IC35L060. De laatste 2 weken had ik het probleem dat mijn harde schijven uitvielen onder het computeren. Als ik bijvoorbeeld van de ene naar de andere schijf een bestand wilde verplaatsen, of alleen maar openen, rebootte mijn systeem automatisch, en hoorde ik terwijl het systeem opstartte dat de schijf opnieuw werd geactiveerd.

Toen ik die 2 schijven dan ook in mijn nieuwe systeem hing op de primary IDE, kon mijn mobo de ene keer ze wel vinden, maar de andere keer niet. Ik heb nog een losse controller in mijn computer zitten, en daar heb ik ze nu aangehangen, en ze werken nu. Maar nog altijd houd ik het probleem van dat mijn computer soms zichzelf opnieuw opstart ( lees: om het uur :/ ).

Ik was eerst bang dat iemand mij aan het hacken was, of voor de grap mijn comp op nieuw aan het resetten is voortdurend, maar dit lijkt mij zeer sterk.

Weet iemand misschien wat ik aan dit probleem kan doen?

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Wat is je besturingssysteem. Dat automatische reboten is een optie in win2k/winXP als hij een BSOD krijgt. Dat kun je dus uitschakelen. Dan kun je eventueel ook checken of het aan een driver ligt die dwars ligt.

En IBM heeft tooljes op hun site om de schijfen te controleren, draai die eens. Is er iets mis, zit er waarschijnlijk nog garantie op.

P.s. we doen elkaar hier niet elke keer de groeten, lees de FAQ.

[ Voor 0% gewijzigd door Cyberpope op 15-09-2002 16:29 . Reden: Link naar tooltje toegevoeg, ben in goede bui. ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Verwijderd

Topicstarter
Cyberpope, ik draai idd Windows XP. Zou je me misschien kunnen uitleggen wat een BSOD is en hoe ik het kan uitschakelen?

Bedankt nog voor je tip en de link met de tools

Verwijderd

heb ik ook wel eens,als ik wat grote bestanden wil kopieeren naar de andere hdd reboot hij soms.

bij mij ligt het dus aan mn ram geheugen want daar zitten fouten in,check je ram geheugen ook eff met memtest86 voor de zekerheid

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-03 14:15
IBM |:( :'( 8)7 ;(

TheS4ndm4n#1919

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Gmmnnerb, type net een hele replay, krijg ik weer een foutmelding. :(

Maar nogmaals.

Ten eerste mag je blij zijn dat ik in een goed bui ben, anders riep ik alleen UTFS :) of te wel Use The F*cking Search. Dit is de heel handige zoekfunktie op GoT. (ook dit vind je in de FAQ.

BSOD is een basic. Dat is Blue Screen of Death. Of te wel het blauwe scherm dat je krijgt als windows het lootje legt door een fout die hij niet kan herstellen. Hierop staat een foutcode. Deze code kun je opzoeken op internet en dat kan je verder helpen. Normaal krijg je deze foutcode ook, maar omdat hij onmiddelijk reboot zie je hem niet.

Het automatisch herstarten kun je uitschakelen bij de systeeminstellingen (je weet hoe je daar kunt komen neem ik aan, rechter muisklik op systeem en dan eigenschappen).

Ik zeg de rest in het engels, heb namelijk een engelse versie:

1) klik op Advanced (geavanceerd in nl :? )
2) klik op settings bij Startup and Recovery (instellingen bij opstarten en herstel :? )
3) Haal het vinkje weg bij Automatically Restart onder het kopje Systemfailure
(automatische herstart bij systeemfout :? )

Nu zal je een blauw scherm krijgen als windhoos er mee ophoudt.

En als je daar toch bent, schakel meteen het dumpfile uit. Kost schrijfruimte en gok dat jij er toch niets mee doet.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

O'ja en welcome op GoT. Zag dat dit je eerste postings zijn.
Verwijderd schreef op 15 september 2002 @ 16:35:
heb ik ook wel eens,als ik wat grote bestanden wil kopieeren naar de andere hdd reboot hij soms.

bij mij ligt het dus aan mn ram geheugen want daar zitten fouten in,check je ram geheugen ook eff met memtest86 voor de zekerheid
Als dat zo is, moet het over zijn, want hij heeft zijn oude ram niet overgezet naar zijn nieuw systeem (in elk geval niet gelezen).

Verwijderd

Topicstarter
Cyberpope, ik heb je advies opgevolgd en ik heb er geen last meer mee gehad. Ik heb overigens inderdaad niet hetzelfde geheugen uit mijn oude configuratie meegenomen, maar nieuw ddr333 geheugen aangeschaft.

Ik heb ook mijn geheugen getest met memtest86, en er kwamen nogal wat fouten voor, maar ik denk dat het niet daar aan ligt.. want ik heb geen problemen meer gehad.

Bedankt

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
wil je aub dit soort postings in je hoofd laten en niet hier posten op GoT

ik vermoed een driver/hardware conflikt

Eigenschappen van deze computer> dan ga je naar geadvanceert> en dan naar de onderste instellingen (opstart en herstelinstellingen) en daar staat ergens De computer opnieuw opstarten na fout oid

marja het schijnt opgelost te zijn, anders je drivers checken, en zorgen dat je timings niet te agressief staan

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Verwijderd schreef op 15 september 2002 @ 18:21:
Ik heb ook mijn geheugen getest met memtest86, en er kwamen nogal wat fouten voor, maar ik denk dat het niet daar aan ligt.. want ik heb geen problemen meer gehad.
Toch niet bij je nieuwe geheugen hoop ik. Want dan zit er echt iets fout en kun je wachten op problemen!

Verwijderd

Topicstarter
Cyberpope, ik heb daarna nog steeds last gehad met dat de computer een BSOD kreeg, alleen zag ik nu dus ook daadwerkelijk wat de fout was, tcpip.sys was iets niet goed mee..

Ik was het gedonder dan ook zat en heb mijn engelse versie van XP geinstalleerd en het service pack eroverheen gegooid, en tot dit punt heb ik er geen gedonder meer mee gehad.

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Er staat meestal ook een foutnummer bij. Wat was het foutnummer. En het is niet altijd het bestand dat er bij staat wat schuldig is. Als je geheugen niet goed is, kan je het bij elk willekeurig bestand krijgen. Maar zoek eens op het foutnummer. Hier op GoT of in Google. Vind je meer informatie.

Echter vragen hierover horen dus meer in Windows Clients thuis. Maar ga eerst zoeken, ze zijn nogal streng als je niet eerst je huiswerk gedaan hebt. (en daar lopen er meer rond die heel wat meer van XP weten als mijn nederig persoontje.)

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:19
Verwijderd schreef op 15 september 2002 @ 18:21:

Bedankt
Nou, dan bereid je maar alvast voor op de meest vreemde errors.
Wanneer je memory errors krijgt is er iets goed mis !!

ik zou eerst eens de setup default in het bios inladen, en daarna nog es memory test laten lopen.

Suc6 in elk geval
Pagina: 1