Harddisk wil niet

Pagina: 1
Acties:

• Peopeo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03-2022
Hallo,

Ik heb een wat oudere harddisk (Seagate 2111 Mb) uit een overgekochte tweedehands pc die ik niet aan de praat kijg.

Als ik via een bootable cd opstart en naar dos ga kan ik wel naar c:\. Echter, als ik daarop iets wil doen zegt ie 'het mediumtype is ongeldig'. Via de BIOS wordt de harde schijf zonder problemen herkend en hetzelfde geld voor FDISK. Met de rest is niks mis want met een andere bootable harddisk gaat alles wel goed.

Ik heb via Fdisk een primaire DOS partitie ingesteld wat niks uithaald. Ook Fdisk /mbr heeft geen zichtbaar resultaat. Na het commando format c: word bijna meteen de prompt weer gegeven en is er ook niks veranderd. De harde schijf als slave van een andere instellen werkt ook niet.

Voordat ik de harde schijf uit het raam gooi zou ik graag nog wat suggesties horen wat ik nog kan proberen.

Alvast bedankt.

Philips MSX 2 | NMS 8250 | 2 disk drives | 2 cartridge sloten | 256 Kb RAM | toetsenbord | TV connection | 3,58 MHz | geen hard disk |

• Keesk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-03 15:11
Heb je de primaire partitie wel als active ingesteld via fdisk ?

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Mediumtype ongeldig betekent dat de disk nog niet geformatteerd is. Format C: /u lost dat op denk ik ;)

Forget your fears...
...and want to know more...

• Peopeo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03-2022
Keesk; ik had de partitie reeds als active ingesteld.
Aetje; Format C: /u ga ik nu proberen ...

Helaas Format C: /u heeft dezelfde uitwerking als gewoon Format C:. Zonder verdere foutmeldingen wordt de prompt weer teruggegeven; er is dan ook niks veranderd op C:.

Philips MSX 2 | NMS 8250 | 2 disk drives | 2 cartridge sloten | 256 Kb RAM | toetsenbord | TV connection | 3,58 MHz | geen hard disk |

• Keesk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-03 15:11
Type je wel format c: vanaf de a: prompt ? /u is niet perse noodzakelijk ... en o ja format is een extern dos commando format.com moet wel op de diskette aanwezig zijn.